![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.kicero.be/2010/11/03/park...m-en-zwevegem/
Gevaarlijke job blijkbaar! In het ene geval gaat het over de chauffeur van een terreinwagen, het tweede over een BMW rijder die de perkeerwachter met een ijzeren staaf belaagt. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 4 november 2010 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is die smurf zijn fout ook niet he, die jongen doet gewoon waar hij voor betaald wordt.
ik zal overigens altijd wel braaf betalen, behalve die gevallen die nu weer opduiken, van 2 verschillende parkeermeters in dezelfde straat en dat soort zever, dat soort keuzes voor het halve dag tarief die zou ik ook niet betalen. Natuurlijk zijn er ook smurfen die voor flik willen spelen ook, retributies uitschrijven op een plaats waar ge fout geparkeerd staat bvb, ... en dat mogen ze niet, ... dus zeker niet betalen, het is dan aan de flikken om uit hun kot te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() In Engeland staan ze op commissie, kwestie van ze wat te motiveren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat ge niet 2 keer voor hetzelfde moogt gestraft worden, dus als ge alsnog een boete krijgt moet ge de retributie niet betalen.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik keur de agressie tov parkeerwachters niet goed, maar begrijp ze wel ergens. Als ge met de auto rijdt, wordt ge tegenwoordig enorm veel gekoeieneerd, ook als het niet echt nodig is. Andere - echte - misdaadproblemen blijven vaak onbestraft. Dat frustreert sommige mensen uiteraard. Komen daar nog eens de erbarmelijke staat van sommige wegen bij waar niets aan wordt gedaan, bloembakken die in het midden van de straat staan om de automoblisten te pesten, onnodig veel flitspalen, te hoge verkeersdrempels, een hyperinflatie aan verkeerslichten en borden, etc. Als je dit alles tijdens een stresserende werkdag moet doorstaan en je ziet dan zo'n smurf met een grijns een briefje tussen je ruitenwissers steken, dan kan de agressie wel eens de kop opsteken.
Waarmee ik het nogmaals niet wil goedpraten wat hier gebeurd is. Maar er zijn steden (en de parkeerfirma's met wie ze lucratieve contracten afsluiten) waar ze er alles aan doen om de automobilisten zoveel mogelijk te pesten en te ontmoedigen. En er nog geld uit te slaan ook. Moeten betalen om te parkeren is ondemocratisch en op de koop toe ook nog eens pure geldklopperij! Men betaalt al genoeg aan verkeersbelasting en andere taksen om dan nog eens in 'openlucht' in het geldzakje te moeten tasten. In een 'ondergrondse' parking zou ik een bijdrage nog kunnen verstaan, moest men dan ook de verantwoordelijkheid van de veiligheid van de wagens op zich nemen. Maar meestal meldt men uitdrukkelijk dat men voor vandalisme, inbraak en diefstal niet verantwoordelijk kan worden gesteld ! Pure geldklopperij dus ! Met enige toelichting: ik ben zelf geen autofreak en heb zelfs geen eigen wagen. Maar het is toch iets waar ik me aan erger, zeker als ik dan toch eens met een wagen rij. By the way, wie wil dat nu worden, zo'n parkeerwachter ??? Ik heb niemand ooit al horen zeggen dat dat z'n droomjob is ! Zou het zeker niet willen zijn, ik denk niet dat je direct veel tevreden klanten hebt. De politie wil zich met parkeerovertredingen uiteraard niet meer bezighouden. Dus dan maar een bende losers inzetten die deze ondankbare taak op zich moeten nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Parkeerwachters zijn over het algemeen langdurig werklozen en OCMW'ers die dan een uniformpje krijgen. De andere mensen zijn daar dan niet gek van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik zie een job als parkeerwachter helemaal zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie het al gebeuren: de eigenaar loopt vlug naar zijn auto, ziet die gasten schrijven, mijnheer ale ik sta hier juist 30 seconden jamaar mijnheer de wet zegt blabla dan maar mijnheer dat kan toch niet dat ik een boete ga krijgen omdat ik hier gewoon 30 seconden sta zonder parkeerkaart, jamaar mijnheer wij moeten die boete geven blabla |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is uiteraard nog altijd beter zulke 'job' uit te oefenen dan thuis in de zetel te zitten en het geld in het polleke te ontvangen. Andere van die 'activeringsberoepen' zijn vb. lijnspotters, stadswachten, hulppostbodes, onkruidwieders, enz. misschien niet toevallig allemaal stielen waar ik op de een of andere manier al mee in conflict ben gekomen. Maar dat geheel ter zijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier vragen ze toch een A2 diploma! Laatst gewijzigd door Blue Sky : 5 november 2010 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Technisch gezien moet je enkel betalen in die zones waar zij verantwoordelijk voor zijn. Ze verhuren u maw een parkeerplaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze moeten natuurlijk wel redelijk zijn. Maar omgekeerd zal het ook wel gebeuren dat de automobilist zijn auto ziet en het riskeert van niet te betalen. Als hij dan plots de parkeerwachter naar zijn auto ziet gaan komt hij ook buiten en dan kan er een conflict ontstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Waarom heeft een gat als Avelgem in feite parkeerwachters nodig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Als ge parkeert binnen een zone betalen parkeren moet ge betalen, doet ge dat niet, dan krijgt een een retributie.
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() |