![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Door de aanhoudende regeringsonderhandelingen wordt er meer en meer gespeculeerd om terug een soort interimregering te vormen (zoals in 2007-2008); dit zou dan Leterme III worden met CD&V, OVLD, CDH, MR en PS. N-Va zou hoogstwaarschijnlijk geen deel uitmaken van deze regering. Het zou om een regering gaan die geen grote beslissingen zou nemen maar toch ruimere bevoegdheden zou hebben dan een ontslagnemende regering...
Maar naast Leterme III valt er in de coulissen ook al het volgende te horen:... Verhofstadt IV. Voor alle duidelijkheid: is wat er in de kranten te lezen staat hé maar of dat ernstig mag genomen worden is natuurlijk een andere zaak hé.
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen. Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren Laatst gewijzigd door bartje : 15 september 2010 om 13:38. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een overbodig thema dus.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk zal er misschien niets anders opzitten.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() deze regering heeft geen meerderheid meer.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl het gewoon de normaalste zaak van de wereld is dat de aftredende regering regering van lopende zaken BLIJFT tot devolgende gevormd is. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Het was trouwens een vraag van de journalisten, niet van de politici en niemand bleek er echt voor te vinden. Zo maken ze dus hun eigen sensatie, net story en dag allemaal...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als er geen nieuwe kan gevormd worden? Als we naar nieuwe verkiezingen gaan?
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerder tot de klassificatie, absurdste zaak vd wereld. En daar hoort "knip & plak werk" bij om wat in mekaar te krijgen. Just gelijk we in de freubelschool geleerd hebben... ![]()
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons dan gelijk die lastige kiezingen afschaffen.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af waarom
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Als de VLD zich waagt aan Verhofstadt IV dan mogen ze de kiesdrempel verwelkomen. Ik zie dat niet zo gauw gebeuren. Wat wel kan is een volwaardige regering met NVA,CD&V, Open VLD, groen, Ecolo, MR en CDH. Oranje-blauw-groen. Dan komt Leterme opnieuw in beeld als premier, maar enkel en alleen als NVA dat goed vindt. Klassieke tripartie + groen, een soort regering van nationale regimepartijen eenheid. Echter CD&V zal dat niet zien zitten, aangezien NVA dan de 30% ruim achter zich zal laten. Deze regering heeft ook wel 100 zetels en een meerderheid aan Vlaamse kant. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 september 2010 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Grappig om te zien hoe dit landje gewoon blijft draaien zonder regering.
Dat zegt veel over hoe belangrijk ze daar wel niet zijn. Ik vraag me af of alle lonen blijven lopen. Moeten die nu geen 'dop' krijgen, vermits ze werkloos zijn ? Ik dacht aan zo'n 1200 Euro per maand, net zoals iedereen ![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan staat BDW daar, "het was maar om te lachen."
Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 september 2010 om 22:01. |
||
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Nee, want dan is die keuze gemaakt door de anderen en NIET door de Vlamingen. We bieden hun het voortbestaan van België aan, maar met ietwat andere regels. Willen ze dat niet, tja, dan moeten ze het maar uitvissen he.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar waarom Belgie proberen kunstmatig in leven te houden? Is het voor jullie nu werkelijk nooit genoeg geweest?
![]() |