![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik ben net verhuisd, en onlangs kreeg ik een oproepbrief om te gaan stemmen, natuurlijk in mij oude woonplaats; zo'n 120 km van mijn huidige.
Aangezien ik weinig zin heb om op ne zondag zover te rijden, en ik toch geen idee heb op wie ik zou stemmen, wou ik checken hoe ik dit kan ontlopen. Kan ik nog een "overplaatsing" vragen? En zo niet: wie heeft er hier al eens niet gaan stemmen? Ik hoor wel eens geruchten dat je dan helemaal niet gestraft wordt, is dit echt zo? Of hangt het er vanaf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niet stemmen : blijkbaar niet echt een probleem, hoewel het beter is je in orde te stellen.
Niet zetelen : Wel een probleem. Ik mag gaan zetelen (dedju). Ik heb vandaag een omslag daartoe toegestuurd gekregen en moet vóór morgen al een antwoord terug gestuurd hebben als ik niet kon. Schandalig hé ?
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() niet gaan stemmen wat zullen ze doen. Ze zullen je niet in de gevangenis opsluiten, want die zitten boemvol. Ze zullen je niet van huis komen halen, want dat kost te veel geld.
Wat ze wel kunnen doen is je wanneer je in een periode van tien jaar vier keer niet gaat stemmen je geen stemrecht meer krijgt (dus niet mag gaan stemmen), en je geen openbaar ambt meer mag invullen. Komaan zeg wordt het niet eens tijd dat democratie echt democratisch wordt. Ik wil niet stemmen en dat is mijn politieke overtuiging.
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goh, waarom kunde niet gewoon via internet stemmen, dan moet ik ni buiten komen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() In de praktijk vervolgt men niet.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je met computer stemt en je wil niet blanco stemmen, kan je dan gewoon je kaartje niet in dat buske steken en gewoon terug uit het hokje komen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet dat men zegt dat de enige mogelijkheid om ongeldig te stemmen is door uw magnetische kaart te vernielen. (plooit ze in twee ofzo.) Probeert uw idee anders eens uit op 13 juni ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je wil met computer niet blanco stemmen ? Doe gewoon ! Je wil met computer wel blanco stemmen ? Dan kan je denk ik gewoon ff in en uit het hokje en het kaartje in de urne steken. Stem je in B-H-V en wil je boycotten dan kan je met een scherpe pen het kaartje bekrassen en aldus vernielen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gudi, je bent geniaal: je hebt de verklaring voor het succes van het Blok gevonden!!! |
||
![]() |
![]() |