Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 14:44   #1
thomasnolf
Vreemdeling

Standaard

Wat vind je momenteel van het milieu in vlaanderen en wat moet volgens jouw veranderen en/of meer aandacht krijgen?
thomasnolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:48   #2
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

- Meer aandacht voor groene energie
- Meer nadruk op beloning dan op bestraffing
Oud 22 mei 2004, 14:53   #3
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Meer aandacht voor de naleving. Nu worden dit soort misdrijven al te vaak geseponeerd. Een Vlaamse justitie zou geen slecht idee zijn.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 14:56   #4
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

-meer aandacht relatie allochtoon/autochtoon
-meer aandacht voor de integratie
-meer aandacht voor de werkgeving
-meer aandacht tegen de criminaliteit
-meer aandacht voor het verkeersbeleid en de verkeersinfrastructuur
-meer aandacht voor de burger
-meer aandacht voor het gezin
Oud 22 mei 2004, 19:22   #5
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
-meer aandacht relatie allochtoon/autochtoon
-meer aandacht voor de integratie
-meer aandacht voor de werkgeving
-meer aandacht tegen de criminaliteit
-meer aandacht voor het verkeersbeleid en de verkeersinfrastructuur
-meer aandacht voor de burger
-meer aandacht voor het gezin
Dat was de vraag niet, papegaai. Het is wel duidelijk dat het VB geen aandacht voor het milieu heeft.

Meer onderzoek naar alternatieve energie, meer ecoboni en -taksen, ook op andere gebeiden.
jorisjeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 19:29   #6
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Meer aandacht voor de naleving. Nu worden dit soort misdrijven al te vaak geseponeerd. Een Vlaamse justitie zou geen slecht idee zijn.
Juist
Een Vlaams gerecht
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 20:03   #7
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Terug naar het primaire: meer bosbouw (hiervoor denk ik aan landbouwgrond van boeren die uit de stiel stappen en braakliggend terrein). Hiervoor dient er wel een versoepeling van de ruimtelijke ordening te komen. Vooral in West-Vlaanderen is er nood aan wat groen. Wij hebben hier hoop en al zestien bomen staan, waarvan reeds twee in mijnen hof.

Verder niet helemaal milieu, maar wel een thema dat groen zou kunnen zijn: meer aandacht voor dierenbescherming. Concreet:
-afschaffing veemarkten.
-afschaffen rituele slachtingen.
-niet meewerken aan lange veetransporten.
-proefdieren voor cosmetica stoppen. Voor geneeskundig onderzoek meer experimenteren met bacterieën.
-afschaffen van dierenmisbruik voor folklore. Ik denk hierbij aan het visjesdrinken in Geraardsbergen.
-strengere straffen op dierenmishandeling. Nu is dit hoogstens 5000 Euro en drie maanden celstraf. Afhankelijk van de mishandeling moet dit tot 25000 Euro en vijf jaar celstraf gaan.
-afschaffen wilde dieren in circussen. Ook toezicht op het gebruik van dieren in kermissen.

...
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 20:11   #8
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
-afschaffing veemarkten.
-afschaffen van dierenmisbruik voor folklore. Ik denk hierbij aan het visjesdrinken in Geraardsbergen.

...
Ik denk dat ik je op deze punten alvast blij kan maken: Op veemarkten is er veel meer controle (afschaffen zou ervoor zorgen dat we geen biefstuk meer kunnen eten); aan lange veetransporten wordt op Europees niveau aan gesleuteld: zij zullen er binnen afzienbare tijd niet meer zijn; Er worden geen levende visjes meer gedronken in Geraardsbergen en geen levende ganzen meer gebruikt bij het ganzenrijden in Berendrecht, Zandvliet,...
Oud 22 mei 2004, 20:12   #9
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Stop het milieubeleid van de groen.........
Vroeger kwam men weekelijks vuilnis ophalen ---------->nu om de 2 weken .Kun je je wel voorstellen mensen die op een appartement zitten en 2 weken hun vuilis moeten binnen houden !!
Ik kan mijn vuilzakken in mijn hof zetten -----de maden kruipen er in de zomer uit !
1 vuilniszak van de gemeente ---------1 euro /stuk !!! (bovenop de gemeentebelasting!)
Om uw bakje groenafval buiten te mogen zetten -------1,50 (sticker)
Men MAG ook geen restaffal meer brengen naar het containerpark!!

Ik vraag me trouwens af of de verplichte aankoop van vuilniszakken bij de gemeente niet in strijd is met de wet op de vrijemarkt ?
Zwijg mij van die onozele GROEN! zenne
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 20:20   #10
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
-afschaffing veemarkten.

...
Ik denk dat ik je op deze punten alvast blij kan maken: Op veemarkten is er veel meer controle (afschaffen zou ervoor zorgen dat we geen biefstuk meer kunnen eten); aan lange veetransporten wordt op Europees niveau aan gesleuteld: zij zullen er binnen afzienbare tijd niet meer zijn; Er worden geen levende visjes meer gedronken in Geraardsbergen en geen levende ganzen meer gebruikt bij het ganzenrijden in Berendrecht, Zandvliet,...
Er zou inderdaad meer sprake zijn van controle op de veemarkten, Jorisjeroen, maar toch zou het perfect zonder kunnen. Ik begrijp echt niet wat het verband is tussen de biefstuk die je op je bord krijgt en de tussenschakel van de veehandelaars. Hoe minder dieren vervoerd worden hoe beter.
Wat die lange veetransporten betreft... eerst nog zien. In Europa is er al een potje afgeluld wat dierenbescherming betreft, maar de uiteindelijke resultaten blijven steeds een flauw afkooksel van het oorspronkelijke idee. Ook vrees ik ervoor dat indien er ooit een oplossing komt voor deze gruwelijke praktijken die pas in 2020 zal doorgevoerd worden.
Er is nog heel veel werk aan de winkel... .

Daarin moet ik wel eerlijk zijn... de SP.A is de enige partij die hier iets aan doet. Dan denk ik spontaan aan Magda De Meyer die steevast haar beste beentje in die dossiers voorzet. Zij hebben hier al knap werk geleverd, vooral in het dossier over het gebruik van wilde dieren in het circus.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 12:03   #11
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Stop het milieubeleid van de groen.........
Vroeger kwam men weekelijks vuilnis ophalen ---------->nu om de 2 weken .Kun je je wel voorstellen mensen die op een appartement zitten en 2 weken hun vuilis moeten binnen houden !!
Ik kan mijn vuilzakken in mijn hof zetten -----de maden kruipen er in de zomer uit !
1 vuilniszak van de gemeente ---------1 euro /stuk !!! (bovenop de gemeentebelasting!)
Om uw bakje groenafval buiten te mogen zetten -------1,50 (sticker)
Men MAG ook geen restaffal meer brengen naar het containerpark!!

Ik vraag me trouwens af of de verplichte aankoop van vuilniszakken bij de gemeente niet in strijd is met de wet op de vrijemarkt ?
Zwijg mij van die onozele GROEN! zenne

vwalla helemaal mee eens
Oud 23 mei 2004, 12:47   #12
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Juist
Een Vlaams gerecht
Ik stel a goeien boertige vette Vlaamsche Utschepot voorn...

Qua Milieu vind ik dat er vooral moet voor gewaakt worden dat elke beschadiging aan het milieu onmiddelijk moet gecompenseerd worden. bijvoorbeeld voor het aanleggen van een weg, moet er een nieuw bos worden aangeplant... De natuur mag er in geen enkel geval op achteruit gaan... Verder vind ik ook dat we al dat lanbouwareaal maar eens moeste omzetten in bos en heide, en de natuurlijke begroeiing terug laten komen, de landbouw heeft in ons land toch gene toekomst... We kunnen ons beter op andere sectoren toeleggen... dan moeten we trouwens ook die hoge invoertaksen niet meer behouden, en dat zou maken dat de toestand er in de derde wereld wat op vooruit gaat...
Voor de rest vind ik ook dat de fabrikant maar eens moet belast worden naar gelang de verpakkingen die hij gebruikt, en niet de klant... Het is uiteindelijk de fabrikant die beslist hoe milieuvriendelijk hij verpakt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be