![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() STREEFCIJFER ALLOCHTONE AMBTENAREN
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* De Vlaamse regering heeft beslist dat de administratie tegen 2010 zo'n 1.250 allochtonen in dienst moet nemen of 5% van het Vlaamse ambtenarenbestand. Met dat streefcijfer wil de Vlaamse regering zorgen voor een evenredige vertegenwoordiging van alle groepen in de samenleving. De Vlaamse topambtenaren krijgen de opdracht om die doelstelling te halen. Als ze onvoldoende inspanningen leveren, wordt de top van de Vlaamse administratie daarop geëvalueerd. Allochtonen moeten volgens de Vlaamse regering alle kansen krijgen om bij de overheid te kunnen werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hansi:
De Vlaamse regering heeft beslist dat de administratie tegen 2010 zo'n 5% allochtonen moet in dienst nemen. Ydde: Het percentage holebis, mindervaliden, daklozen, langdurige werklozen enz... die in dienst moeten komen (bekwaam of niet) moet worden berekend. Wat is er mis om binnen de ganse bevolking, ongeacht hun eigenheid, gewoon de best gekwallificieerden aan te nemen? Hansi: De Vlaamse topambtenaren krijgen de opdracht om die doelstelling te halen, daarop worden ze geëvalueerd. Ydde: De klassieke truc van de politici : topambtenaren moeten hun wensen invullen of worden gesanctioneert, indien het succesvol is, gaat de lof naar de politici, bij faling krijgt de ambtenaar de volle pot ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik had gehoopt dat, na het vlaming-waal debacle dat Belgie al meer dan 50 jaar in onvrede doet leven, de ambtenaren hun lesje geleerd hadden over het toepassen van 'quota' op posities.
Voor mij is dit een vorm van disciminatie: Of die nu op korte termijn positief is of niet, je blijft mensen in een hokje duwen en impliceert verschil tussen allochtoon en autochtoon. Een bron van conflict wordt aangemaakt.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heeft de Vlaamse regering ook andere criteria verplicht voorzien? vb. nederlands spreken, kunnende lezen en schrijven?
Anders is het natuurlijk heel eenvoudig voor de topambtenaren om aan hun 5% verplichte aanwerving te voldoen: eerst door de kleurenscan lopen en dan zeggen hoe je heet, en klaas is kees! Ik vind het gewoon erg voor de mensen die wèl hun best gedaan hebben, want ten eerste hebben of vinden die sowieso een job, en ten tweede zullen ze nu de vraag krijgen of ze "omwille" van de quote werden aangenomen! Allé we zijn op de 'goede' weg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Dus kleur gaat boven kwaliteit ??
Rechtvaardig is volgens mij toch anders!
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Het grote racistische gevaar komt niet langer van de uiterst rechtse kant, maar van 'links' (= pseudo-links, want écht links heeft het niet over het ras of de etniciteit van mensen, maar over het bezit van de productiemiddelen). Die 'linkse' ideologie dient in feite de belangen van het globale kapitalisme en ze komt overduidelijk uit de VS overgewaaid (alle mogelijke PC-termen, zoals 'positieve actie/discriminatie' , 'diversiteit' , 'gender' enz zijn Amerikanismen).
De kern van deze ideologie schijnt te zijn, dat het menselijk individu zijn waarde en betekenis niet ontleent aan zijn individuele kwaliteiten, maar wel aan de biologische categorie die hij/zij vertegenwoordigt. Neem bv het nep-begrip 'diversiteit'. 'Diversiteit' zou 'verrijkend' zijn ('enrichment' door 'diversity'). Het zou dus intrinsiek beter zijn om omringd te worden door mensen van allerhande raciale en etnische afkomst, en slechter om te leven in een omgeving die raciaal of etnisch min of meer homogeen is. Daarom moet 'diversiteit' aangemoedigd worden. Dit soort denken is een nieuwe vorm van racisme, die radicaal ingaat tegen het verlichte concept, volgens hetwelk iemands ras of huidskleur er niet toe doet. Met de 'verrijkings'-doelstelling zijn twee zaken mis. Ten eerste bestaat er niet zoiets als een objectieve 'verrijking' die van overheidswege moet opgelegd worden. Ik kan zelf als individu wel beslissen wat ik verrijkend vind en niet. Ten tweede hangt het verrijkend potentieel, dat het ene individu heeft voor het andere, helemaal niet af van diens ras of etniciteit, maar van van diens individuele capaciteiten en morele eigenschappen. En deze laatste hebben niets met biologie, huidskleur of stamboom te maken. Het neo-racisme dat door de politieke elite wordt gepromoot voert ons regelrecht naar een samenleving, waarin wij elkaar meer en meer gaan leren zien, niet als individuele mensen, maar als exemplaren van de ene of andere biologische groep. We gaan er via quota-regelingen, diversiteitspromoties enz enz meer en meer op gedresseerd worden, om elkaar door een rassenbril (een etnische bril, een 'gender'-bril...) te bekijken, omdat aan die raciale en etnische achtergrond rechtsgevolgen (en dus objectieve materiële belangen) voor het individu worden gekoppeld. Het eindpunt van zo'n evolutie kan alleen maar een maatschappelijke catastrofe zijn, met eindeloze belangenconflicten tussen raciale en etnische groepen.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen voorstander van 'positieve' discriminatie en ik ben toch wel links neem ik aan dus wat is nu uw probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dat zijn 1250 arbeidsplaatsen die afgenomen worden van de rechthebbenden: de Vlamingen! Vreemdelingen moeten opkrassen, terug naar de landen van oorsprong. Nogmaals een bewijs dat het establishment een "vreemd-volk-eerst" politiek voert.
Positieve discriminatie is volledig verwerpelijk omdat het niet de meest geschikte personen op de juiste plaatsen brengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met die fruitplukkers die de fruitboeren uit Oost-Europa massaal willen importeren (omdat geen enkele Vlaming er ook maar aan denkt om tegen een hongerloontje te werken.) Wat is uw voorstel?
De fruitboeren dwingen om betere lonen te betalen zodat Vlamingen ook willen werken. Werklozen dwingen om tegen een hongerloontje fruit te plukken zodat er geen nood is aan goedkope arbeidskrachten uit het buitenland. Of denkt meneer een solidaristische oplossing voor dit probleem te vinden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met die fruitplukkers die de fruitboeren uit Oost-Europa massaal verplicht moeten aannemen (terwijl vele Vlamingen die job ook graag zouden doen) Wat is uw voorstel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- direct-democratisch vaststellen van loonvork en minimumloon - recht op alloceerbare arbeid voor iedereen, via de invoering van draaischijfbedrijven waar de werkwillige direct aan de slag kan tegen een redelijk loon; financiering op basis van het verzekeringsprincipe; afschaffing werklozensteun - recht op niet-alloceerbare arbeid voor iedereen, via het basisinkomen - productiemiddelen in handen van diegenen die ermee werken http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1447 http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=1552
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Hogere verloning van fruitplukkers. 2. Verplichte gemeenschapsdienst voor werklozen (tegen goede betaling uiteraard). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vergelijk dit trouwens met de jaren '50 en '60. Toen kwamen de gastarbeiders hier ook tegen schandalig weinig geld kolen uit de ondergrond van het bronsgroen eikenhout halen, en daarmee kon iedereen zich die kolen permitteren... BTW, als u die belachelijke vlag in uw signature nu een een vierde zo groot zou maken, zou uw punt even duidelijk zijn, maar wel minder irritant... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zouden toch gewoon in de winstmarges van die fruitboeren kunnen snijden en op die manier betere lonen betalen daarnaast kunnen we er ook voor zorgen dat mensen in andere landen ook een deftig loon krijgen om op die manier de loonconcurrentie te verminderen.
We kunnen ook de supermarketen die nu met de meeste winst gaan lopen aanpakken. Een kilo appels kost zo'n 2 € hoeveel daarvan komt terecht bij die boeren? 20 cent of minder. Idem voor de meeste landbouwproducten. Ik lees net bij onze vrienden van Vivant dat de koopkracht van de gemiddelde Belg de afgelopen 25 jaar niet is gestegen dan lijkt het me logisch dat veel mensen de goedkoopste producten proberen te kopen in de supermarkten (waardoor de boeren steeds minder en minder krijgen voor hun producten en waardoor ze hun arbeiders geen deftig loon meer kunnen/willen betalen.) Maak ook de vergelijking met de transportsector, daar willen ze ook goedkope arbeidskrachten invoeren om op die manier de loonkosten te drukken. Nu, de VLD probeert dat op te lossen door goedkope arbeidskrachten te importeren terwijl dat op lange termijn geen opossing zal bieden voor een aantal fundamentele problemen. Hoe kunnen we de sociale zekerheid blijven financieren en kunnen we de Belgische economie tegelijkertijd draaiende houden in het huidig economisch systeem? Het lijkt alsof de traditionele politieke partijen doen alsof hun neus bloed en hun kop in het zand steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidarnosc schreef:
Citaat:
2. Van wat gaan die mensen leven als de pluk voorbij is? 3. Willen de nieuwe Belgen dan niet meer voor dat hongerloontje werken? Cartman schreef: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() waarom zijn streefcijfers nodig?
ofwel zijt ge bekwaam ofwel niet? ik ben zelf allochtoon en ik studeer op de unief , ik wil niet dat ze mij kiezen omdat ik een allochtoon ben en zodat dat goed voor hun streefcijfer ik zal tegen dat ik afstudeer voldoende bekwaam ben en indien dat niet is dan zal ik verder moeten zoeken naar een job mar met mijn opleiding denk ik niet dat ik lang moet gaan zoeke het is een mooi initiatief van de overheid maar ze moete oppasse dat ze niet meer haat tusse allochtone en autochtone creeëre de autochtone gaan daar niet echt blij mee zijn ik vind dat als je mensen aanneemt dat op objectieve criteria moet gebeuren dus diploma, ervaring,... btw we hebben toch al een anti-discriminatiewet, dus ik vind niet dat er streefcijfers of quota's moete komen streefcijfer komt uiteindelijk toch neer op een informele quota |
![]() |
![]() |