![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisterenavond zat ik naar Terzake 04 te kijken.
Na een praatje met Leterme volgde een vriendelijk en rustig kabbelend gesprekdebat tussen De Winter en Vervotte. Men sprak en liet spreken en alles gebeurde rustig en beschaafd. En dan kwam een debat tussen Bourgeois, Van Hecke en een dame van de VLD (ik ben haar naam al kwijt maar dat is geen wonder want het arme kind had niets interessant te zeggen) Maar daar zaten ze dan de twee tenoren van wat het Vlaams nationalisme moet zijn in het land. Schaamte der rest mij als Vlaams nationalistisch gezinde niets dan schaamte, schaamte en nog eens schaamte. Ik heb zelden zo een anti-debat debat gezien als gisteren. Ik geloof niet dat beide 'heren' er in geslaagd zijn om de andere 3 woorden na mekaar te laten zeggen zonder dat men erdoor begon te praten. Schaamte voelde ik. Mijn vrouw kwam vanuit de keuken en vroeg wie die twee kleuters waren die mekaar niet lieten uitspreken. Ik moest bekennen dat het de twee mensen waren die zich beroepen op 'het Vlaams Nationalisme'. Waarop mijn vrouw zei : dat ze die eerst eens naar de kleuterklas sturen en dat ze daar eens leren om mekaar te laten uitpraten en niet door mekaar te praten en roepen. Ik liet mijn vrouw uitpraten en kon het enkel beamen. Daarom mijnheer Bourgeois en mijnheer Van Hecke mijn dringende boodschap. Als ge een slechte beurt wil maken is dat slecht voor uw partij en dan is dat uw probleem. Als ge echter beide zo onnozel doet en daarmee het Vlaams nationalisme een slechte indruk bezorgt dan wordt het ook mijn probleem. De Vlaamse leeuw in mij heeft vele jaren gedegouteerd toegekeken op het gekrakeel VU-VLAAMS Blok. Met dat gekrakeel hadden jullie mij zo ver gekregen dat ik mij gedegouteerd afgewend had van de Vlaamse zaak. Dankzij dit forum is de leeuw in mij terug wakker geworden en voelde ik het vuur van mijn jeugd weer door mijn ondertussen iets oudere knoken en aderen tekeer gaan. Nog enkele keren van dattem zoals gisterenavond en ik zal mij eens te meer afwenden van het Vlaams nationalisme. PS : ik vond het erg zwak gemodereerd van Bracke en De Aguira, ze lieten die twee onnozelaars maar doen. Of was het express dat ze hen lieten doen ? Maar zelfs zonder moderator tussenkomst zouden die twee beter moeten weten en zich niet zo kinderachtig gedragen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Haha, natuurlijk weer typisch voor die Vlaams-Nationalisten... Ze veroorzaken niet alleen enorme verdeeldheid in de samenleving... Ze beginnen ook onder mekaar nog te vechten... Ze zouden zich beter bezighouden met elkaar te bekampen dan een thema te propaganderen dat al eeuwen voorbijgestreefd is...
Vergeet niet Nationalisme is een onrationele opgedrongen emotie vanwege individuen... Nationalisme staat op niets anders dan mythes en sprookjes... Wanneer zullen ze dat toch eens inzien... Zijn die nu echt allemaal hopeloos? ![]()
![]() |
#3 |
|
![]() Jonas ik kan me voorstellen dat je al in bed lag toen Terzake begon maar waar heb ik geschreven dat ze vochten ?
Ik heb de indruk dat jij nogal gemakkelijk in geweld betrokken geraakt (ineengeklopt door neonazi zeg je zelf) maar je taalgebruik neigt ook nogal gemakkelijk naar geweld. Der is een verschil tussen vechten en mekaar niet laten uitspreken Jonas.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Vroeger had ik nog zoiets van - Bourgois dat is toch nog nen redelijk toffe pee, maar na gisterenavond ben ik genoodzaakt om mijn mening te herzien. Slagen onder de gordel, op de kap van overledenen en gewonden, dat had ik nu niet verwacht van Boer Swa.
Ik had ook meer verwacht van Vanhecke moet ik eerlijk toegeven. Nu, hij wist nog altijd meer te vertellen dan Boer Swa. Wat die derde madam erbij zat te doen weet ik niet. Waarschijnlijk was ze gewoon daar omdat ze allochtoon was. En SP-A. Volgens mij hebben de moderatoren doelbewust niet ingegrepen zodat ze nog eens goed de vermeende tweedracht in het Vlaams Nationalisme in de verf konden zetten. Spijtig dat beide heren in de studio dat niet doorhadden. Waar ik dan wel weer verbaasd en aangenaam verrast over was, was het debat tussen Filip De Winter en Inge Vervotte. Klasse van beide. Bedankt, CD&V.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Was ze SPA ? Ik dacht VLD ?
Maar ja ze hadden evengoed een etalagepop kunnen zetten want er kwam niets zinnigs uit. Een excuus truus of hoe noemen ze zo een allochtone die op de lijst wordt gezet. Ze hadden het echt niet door dat ze zichzelf(hun probleem), hun partij(niet mijn probleem) en het Vlaams nationalisme(wel mijn probleem) in een slecht daglicht stelden.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hij vermijdt de discussie met en over het Blok constant , totdat hij verplicht wordt erover te spreken , dan spuit het venijn eruit . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hebben Farah en Bracke tegenover Vlaams Nationalisten maar twee knopjes: UIT of AAN. Dat de allochtoonse-brusselse-vlaamse-marokkaanse (dixit Bracke) mevrouw er voor spek en bonen bijzat was ook opvallend. Het was overduidelijk dat die gaste enkel was uitgenodigd om wat provocerende vraagjes te kunnen stellen aan Van Hecke. "Als mevrouw haar zoontjes later crimineel worden, naar waar gaat U ze dan terugsturen, Mr. Van Hecke?" (Ik vond het trouwens heel gevat geantwoord van Van Hecke dat hij er volledig van uitging "dat mevrouw de 'allochtoonse-brusselse-vlaamse-marokkaanse' toch gewoon énkel de Belgische nationaliteit had, zeker?")
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik blijf een hekel hebben aan elke vorm van Nationalisme als die niet gegrond is... Ik heb niets tegen het feit dat er in Iraq nu Nationalisten strijden... Maar dat zo'n fenomeen hier in vlaanderen bestaat, en dat ik er nog dagelijks mee geconfronteerd word, komt me eigenlijk de strot uit... (Overigens dat geval met die Neonazi, na die kloppen heb ik niet weergeslaan, alleen teruggevochten met woorden... Gelukkig voor hem, of hij zou er met zijn kleine meter zeventig slecht vanaf zijn gekomen ![]() Ik heb iets tegen landgrenzen, en ik ben voor de vermening en het samenwonen van alle volkeren op basis van gelijkheid... En dus is elke grens er teveel aan... Laat staan dat er hier nu nog 1 zou bij komen, nee bedankt... Weg met de verdeling van volkeren, Weg met de onverdraagzaamheid, Leve de solidariteit!!!
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Tegendradigaard,
wat ik van dit debat gezien heb, vond ik eveneens schrijnend. Maar dit lag dan vooral aan die pamper van een Bourgeois. Vanhecke verdedigde zich alleen maar tegen de aanvallen van de zuurpruim uit Izegem die gesteund werd door enkele van zijn militanten in de zaal. En als je ziet hoe kinderlijk mensen als Clemens en Marie-José hun haat ten opzichte van een grotere concurrent spuien dan weet je al genoeg. Ps: iemand Polspoel en Desmet gezien waar Morel de leugens van het Vlaams Kartel op een rijtje plaatste? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Neen Verhofstadhater ik heb mijnen TV afgezet na die vreselijke miskleun Bourgeois en Van Hecke.
Ik had mijnen buik vol van politici.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door mekaar heenschreeuwen is eigen aan debatten via het medium TV.
Op een forum als dit, ben je verplicht om iedereen te laten uit'spreken'. Negeer jij de argumentatie van je tegenstander, dan kan je er niet adequaat op reageren, en exposeer je snel je argumentatieve onmacht. Verwondert het jou dat vele politici op de forumsessies afgaan als gieters, en inhoudelijk magere beestjes blijken? Zelfs forumzotten die een fractie dieper graven dan de slogans waarmee politici zich op televisie uit de slag trekken, halen het hier moeiteloos, tegen de politici die blijk geven van quasi totale interesse in wat leeft bij hun werkgevers-kiespubliek. Een paar uitzonderingen daargelaten...............
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weet je wat ik zo grappig vind? In een topic over de kleuterklasmentaliteit van dat debat gisterenavond gaan sommige forummers als kleuters beginnen janken over wie nu eigenlijk de grootste kleuter was....
![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je eens goed oplet, ook hier op het forum; het is een karaktertrekje van nationalisten (alle strekkingen) ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Stab wie het uitlokte doet niet terzake. (weeral een schitterende woordspeling als zeg ik het zelf). Als Bourgeois het deed dan had Van Hecke Bourgeois ne keer moeten laten uitspreken en dan op een moment van stilte zich naar de moderator richten en vragen : Mijnheer de moderator zou U er voor kunnen zorgen dat ik mijn zinnen kan afmaken zonder dat ik telkens onderbroken wordt door mijn tegenstanders of zonder dat hij erdoor begint te praten. Dan kunnen de kijkers verstaan wat ik zeg.
Zo zou ne grote verstandige mens moeten reageren. Want dan zet ge den andere in zijn onderbroek als nen boer of ne kleuter en kunt ge uw eigen presenteren als nen gentleman, een echte heer. Moet ge natuurlijk wel zien dat ge het niet zelf deed en jammer voor U misschien maar Van Hecke deed het ook. Het degoutantste moment vond ik evenwel toen Bourgeois het schietincident uitbuitte en daarbij een glimlach op zijn gezicht toverde die veel weg had van de tientallen smileys van Piano, Kaiser en andere metsers. En dan het applaus van zijn persoonlijke supporters. Lijkenpikkerij. Dat was voor mij degoutant. de sympathie die Geert Bourgeois vorige week van mij gewonnen had in zijn debat met Freya VDBossche was hij in 1 grijnslach totaal kwijt.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oh, nee, wacht. Toch niet. Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Indien de schutter een SPA-gemeenteraadslid geweest zijn, zou het BLok haar gehele verkiezingscampagne erop gebaseerd hebben.
Maar o wee, wanneer het Vlaams Blok zelf een steekje toegediend krijgt, roepen ze moord en brand en kruipen ze nog dieper in hun favoriete slachtofferrol. ![]()
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn papa daarentegen ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |