Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Jean-Luc Dehaene (CD&V) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Luc Dehaene (CD&V) - 24 tot 30 mei "Deze oud-premier is sinds geruime tijd niet weg te slagen uit de toplijst van meest populaire politici van het land. Een uitzonderlijke populariteit aangezien hij jarenlang van het federale politieke toneel verdween en enkel zijn mandaat als burgerv

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 14:51   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Beste Brugge supporter,

Ik was gisteren in het koning Boudewijnstadion en ik heb mij daar als Vlaming rotgeërgerd aan het feit dat alles maar dan ook bijna alles eerst in het Frans werd gezegd bij de bekerfinale tussen twee Vlaamse ploegen dat in een stadion met 40.000 Vlamingen in de Vlaamse hoofdstad.

Had men nu echt niet kunnen zeggen dat men eerst het Nederlands had moeten gebruiken ?

Of stoorde dat U niet ? Een groot deel van de Brugge supporters en mij als neutrale supporter in ieder geval wel.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 mei 2004, 14:16   #2
LordOfChaos
Vreemdeling

Standaard

Beste, U hebt volkomen gelijk ...... ik was daar ook aanwezig.
Maar ja, de bekerfinale vertegenwoordigt de Belgische voetbalbond (ge weet wel, die rotzakken dat kleine ploegen gelijk RWDM, Mechelen, Aalst, ... laten verdwijnen om zoals Constant het wenst aan een competitie met 14 ploegen in 1e te komen), en die bond is verplicht alles in beide landstalen te doen (tiens, waarom geen Duits, toch ook een erkende nationale taal ??). En ja ... Al wat België naar voren brengt moet natuurlijk eerst in het frans, vergeet niet dat den Berre ook naar de finale kijkt.
Wat stellen wij Vlamingen nu voor in europa ?? Laat staan in de wereld.

Groetjes.
Is dat nu democatie ?? Leve België ??
Neen dank U, niet meer voor mij !!!
LordOfChaos is offline  
Oud 26 mei 2004, 15:06   #3
LUIPAARD
Vreemdeling

Standaard

In Belgie verandert er niets! Alleen onafhankelijkheid zal dit oplossen.

Stel u even voor: Nederlands eerst in Charleroi , Bergen of Luik.

Het kot zal niet lang overeind blijven.
LUIPAARD is offline  
Oud 26 mei 2004, 15:31   #4
LordOfChaos
Vreemdeling

Standaard

Charleroi, Bergen en Luik zijn franstalige steden, Brussel is 2-talig met bijna 90% franstaligen.
LordOfChaos is offline  
Oud 26 mei 2004, 16:46   #5
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb mij waarschijnlijk vergist.

Ik dacht dat finale plaats vond in het Boudewijnpark in Brugge en niet het
Koning Boudewijnstadium in Brussel.

Ik vraag vergiffenis.

Maar als het twee Vlaamse ploegen waren- en ik weet het niet, zou de hoffelijkheid toch vereisen adat het Nederlands eerst zou komen.

Er is inderdaad in Belgie niets veranderd!
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 27 mei 2004, 16:02   #6
LordOfChaos
Vreemdeling

Standaard

Geen probleem muis, het ware inderdaad hoffelijker geweest eerst het nederlands te gebruiken.
Enfin, dat zullen ze daar in Brussel nu wel begrepen hebben zeker aangezien zowat het hele stadium aan het joelen en fluiten was wanneer de speaker in het frans bezig was.
LordOfChaos is offline  
Oud 27 mei 2004, 16:08   #7
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordOfChaos
Geen probleem muis, het ware inderdaad hoffelijker geweest eerst het nederlands te gebruiken.
Enfin, dat zullen ze daar in Brussel nu wel begrepen hebben zeker aangezien zowat het hele stadium aan het joelen en fluiten was wanneer de speaker in het frans bezig was.
Neen, dat dacht U maar dat ze iets gesnapt hebben ! Volgende keer weer van dat, net zoals de vorige keren !
U kent de Franstalige politiek niet! Het gaat hier om politiek, en die zegt Frans eerst. Het gaat hier helemaal niet om klantvriendelijkheid of zo.
Oud 27 mei 2004, 16:19   #8
Jean-Luc Dehaene
Vreemdeling

Standaard

Ik was even gestoord als u.Ik vond dit totaal misplaatst
Jean-Luc Dehaene is offline  
Oud 28 mei 2004, 16:45   #9
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Luc Dehaene
Ik was even gestoord als u
ga dan samen in behandeling

geef toe zo ne voorzet niet binnenkoppen zou zonde zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be