Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 14:51   #1
Astrid Essed
Banneling

Standaard CDA Uitzetting Roma bij overlast/Gevaarlijke uitspraken mervr Sterk

CDA: UITZETTING ROMA BIJ OVERLAST
UITSPRAKEN MEVR STERK GEVAARLIJK EN POPULISTISCH
UITZETTING ''CRIMINELE'' ILLEGALEN/DUBBELE STRAF

INLEIDING

Geachte Redactie en lezers van Politics.be,

Net hebben wij de inhumane en illegale Roma-uitzettingen door de Franse president Sarkozy, na een gerichte hetzecampagne tegen de Roma achter de rug[1], of het Nederlandse CDA Tweede Kamerlid mevr Sterk verklaart, dat ''Roma, die overlast veroorzaken'' dienen uit Nederland dienen te worden uitgezet [2]
Hoewel Sterk in een schrijven aan ondergetekende verklaarde, niet ''Roma als groep'' te willem viseren, maar ''slechts'' criminele Roma, is dit zeer twijfelachtig, gezien het specifiek noemen van Roma
En nogmaals, wel zeer kort na de Roma uitzettingen door de Franse president Sarkozy [3]

Naar mijn mening lift Nederland en met name hier het CDA, dus mee op gevaarlijk, xenofoob en populistisch gif, dat West-Europa steeds meer in zijn grip krijgt

Bovendien kan de actie van mevrouw Sterk niet losgezien worden van de heilloze onderhandelingen tussen het CDA, VVD en de extreem-rechtse PVV [4], dat de Nederlandse rechtsstaat bedreigt [5]

Uitzetting criminele ''illegalen''/een dubbele straf

Naast haar al dan niet viseren van Roma als groep refereert Sterk aan de ''wetgeving'' waarbij illegalen in het algemeen met een strafblad worden uitgezet
Dat kan dan wel bestaande wetgeving zijn

Ik ben het daarmee grondig ONeens, zoals ik dan ook in mijn reactie aan Sterk schrijf, omdat hier sprake is van een ''dubbele straf''
Immers, in de meeste gevallen is er ook reeds een gerechtelijke veroordeling aan vooraf te gaan
Daarnaast is er bij ''strafblad'' bij illegalen ook reeds sprake bij een licht vergrijp, zoals het stelen van een brood.

Bovendien kunnen de betreffende ''illegalen'' worden uitgezet naar waar zij vanwege arnoede geen toekomst hebben [voor velen nu juist de reden voor vertrek naar Europa]
Vrijwaring van armoede is een fundamenteel recht
Nog ernstiger is uitzetting naar oorlogsbebieden [schending van het recht op veilighieid] OF bij gevaar op persoonlijke vervolging

Uitzetting naar landen waar mensen persoonlijk risico lopen is internationaalrechtelijk verboden en Nederland weet dat [6]

Om tegen Sterk's uitspralen te protesteren, heb ik haar aangeschreven

Onder P/S vermeld ik mijn eerste brief aan mevr Sterk [A] en daaronder haar reactie [b]
Tenslotte kunt u onder C kennisnmemen van mijn laatste reactie aan haar

Zeker in het licht van de heilloze coalitieonderhandelingen met als inzet PVV gedoogsteun zijn haar uitspraken zeer gevaarlijk [7]

Vriendelijke groeten
Astrid Essed
Amsterdam

* knip *

Laatst gewijzigd door De Geus : 27 september 2010 om 15:06. Reden: flooden
Astrid Essed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 15:09   #2
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Als ze nu nog zagende vrouwen willen buiten zetten dan komt het nog goed met Europa.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 14:42   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid Essed Bekijk bericht
CDA: UITZETTING ROMA BIJ OVERLAST
UITSPRAKEN MEVR STERK GEVAARLIJK EN POPULISTISCH
UITZETTING ''CRIMINELE'' ILLEGALEN/DUBBELE STRAF

INLEIDING

Vriendelijk bedankt voor het lezen van deze brief

Vriendelijke groeten

Astrid Essed
Amsterdam
Mevrouw Astrid Essed, ik betwijfel of iemand dit lange epistel van u op dit forum helemaal zal lezen. Ik bedank er in ieder geval voor. Neemt u wel eens deel aan een discussie? (geen antwoord)

Vriendelijke groeten, Piero
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 06:51   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarover het echt gaat:

http://www.tijd.be/opinie/commentaar...-620.art?ckc=1

konkreet : onze sociale zekerheids-systemen worden direkt bedreigd door hordes reizigers zonder bagage.

Het is onmenselijk,zowel tegen kandidaat-migranten als de inwoners om dit verder te gedogen (ie "vrij verkeer van personen").We weten allemaal dat hen geen perspectief rest dan uitkeringen ontvangen,er IS geen andere toekomst voor hen hier,en het is o n a a n v a a r d b a a r om onze reservepotten aan te spreken die velen van ons zelf nodig zullen hebben.Een reservekapitaal (de sociale zekerheidsbuffers) wordt opgemaakt met nauwkeurig geregelde doeleinden,voor mensen die eerder hun bijdrage geleverd hebben.OCMW-begrotingen die jaarlijks moeten uitbreiden om andermans ellende op te vangen in plaats van,zoals bedoeld was,lokale probeemgevallen te ondertseunen zijn een absolute horrorfilm!Bovendien kun je geen sociale huurwoning politiek voeren,je komt steeds maar gebouwen te kort!

Ja, "nationaliteit (zelfs de Belgische,Franse,..) is een hoog goed geworden...

Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2010 om 06:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 08:59   #5
jeroen122
Burger

Standaard

ja zo kennen we onze linkse intellectuelen bezorgd zijn voor iedereens toekomst behalve voor hun eigen volk die maar moet werken tot 67 voor zotte uitgaven door de overheid te betalen aan een bodemloze investering
jeroen122 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 09:18   #6
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Waarover het echt gaat:

http://www.tijd.be/opinie/commentaar...-620.art?ckc=1

konkreet : onze sociale zekerheids-systemen worden direkt bedreigd door hordes reizigers zonder bagage.

Het is onmenselijk,zowel tegen kandidaat-migranten als de inwoners om dit verder te gedogen (ie "vrij verkeer van personen").We weten allemaal dat hen geen perspectief rest dan uitkeringen ontvangen,er IS geen andere toekomst voor hen hier,en het is o n a a n v a a r d b a a r om onze reservepotten aan te spreken die velen van ons zelf nodig zullen hebben.Een reservekapitaal (de sociale zekerheidsbuffers) wordt opgemaakt met nauwkeurig geregelde doeleinden,voor mensen die eerder hun bijdrage geleverd hebben.OCMW-begrotingen die jaarlijks moeten uitbreiden om andermans ellende op te vangen in plaats van,zoals bedoeld was,lokale probeemgevallen te ondertseunen zijn een absolute horrorfilm!Bovendien kun je geen sociale huurwoning politiek voeren,je komt steeds maar gebouwen te kort!

Ja, "nationaliteit (zelfs de Belgische,Franse,..) is een hoog goed geworden...
Merci voor je link, Kelt.

Bart Haeck formuleert het uitstekend. Ik citeer:
Citaat:
Sindsdien is iets cruciaals veranderd. Een eeuw geleden kreeg je voor dezelfde vaardigheden in rijke landen drie keer meer loon dan in de arme, rekende FT-econoom Martin Wolf ooit voor. Dat verschil is opgelopen tot vijftien keer. Daar komt nog bij dat de rijke landen voor hun inwoners een sociale zekerheid hebben opgebouwd. Daardoor is voor velen in Europa hun grootste economische bezit iets wat ze bij geboorte hebben gekregen: hun nationaliteit. En je belangrijkste bezit deel je niet zomaar.
Toch moeten we delen. Doen we dat niet, dan komen de horden uit de minder bedeelde delen van de wereld hun part halen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 09:28   #7
Francientje
Minister

Standaard

Juist. Behalve natuurlijk als je ze manu militari toegang weigert.
Overigens kunnen die minder bedeelde horden véél meer bedeeld worden door
geboortebeperking enerzijds , onderwijs anderzijds en minder, véél minder ons en hun for-
tuinen kosten bemiddelaars (verenigingen etc etc).
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 10:18   #8
jeroen122
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Toch moeten we delen. Doen we dat niet, dan komen de horden uit de minder bedeelde delen van de wereld hun part halen.
zal moeilijk gaan sinds ze geen eten kunnen kopen en dus ook geen wapens... oh wacht
jeroen122 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 13:11   #9
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merci voor je link, Kelt.

Bart Haeck formuleert het uitstekend. Ik citeer:

een sociaal opvangnet kan echter niet uitgebreid worden over de hele wereld, als die hele wereld daar niet aan bijdraagt. Ik stel vast dat hier mensen komen aankloppen voor hulp, waarvan de regeringen van hun thuislanden misschien wel geld hebben, maar alleszins niet aan sociale herverdeling doen. Dat is een situatie die onhoudbaar is... voor ons althans.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 13:51   #10
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
een sociaal opvangnet kan echter niet uitgebreid worden over de hele wereld, als die hele wereld daar niet aan bijdraagt. Ik stel vast dat hier mensen komen aankloppen voor hulp, waarvan de regeringen van hun thuislanden misschien wel geld hebben, maar alleszins niet aan sociale herverdeling doen. Dat is een situatie die onhoudbaar is... voor ons althans.
Dat bedoel ik ook: een sociaal opvangnet kan niet de hele wereld omspannen, voorlopig althans nog lange niet. Mensen die uit alle windstreken hierheen komen (hun part vragen), dat is een situatie die onhoudbaar is.

Maar als oplossingsrichting zou je er ook aan kunnen denken dat er eens deftig werk wordt gemaakt van ontwikkeling van de minst ontwikkelde landen en niet dat ze nog steeds als wingewesten worden behandeld.
China is er niet economisch bovenop gekomen dankzij onze ontwikkelingshulp. Bij de huidige vorm van ontwikkelingshulp kan een groot vraagteken worden geplaatst. Ontwikkeling kan wel, maar dan moeten wel de juiste voorwaarden worden gecreëerd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2010, 14:17   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik ook: een sociaal opvangnet kan niet de hele wereld omspannen, voorlopig althans nog lange niet. Mensen die uit alle windstreken hierheen komen (hun part vragen), dat is een situatie die onhoudbaar is.

Maar als oplossingsrichting zou je er ook aan kunnen denken dat er eens deftig werk wordt gemaakt van ontwikkeling van de minst ontwikkelde landen en niet dat ze nog steeds als wingewesten worden behandeld.
China is er niet economisch bovenop gekomen dankzij onze ontwikkelingshulp. Bij de huidige vorm van ontwikkelingshulp kan een groot vraagteken worden geplaatst. Ontwikkeling kan wel, maar dan moeten wel de juiste voorwaarden worden gecreëerd.
De Horror is nu natuurlijk dat het,in geval van de Roma,gaat om "mede-EU-burgers"....(of bijna-EU-burgers)
Zie hoe we beginnen te oogsten voor het "wild" uitbreiden van de EU,de EU is een vat vol interne tegenstellingen geworden...Elders op dit forum wordt al de feitelijke financiele breuklijn in de EU behandeld.
Frankrijk heeft,in het geval van de Roma-uitwijzingen, eigenlijk geen poot om op te staan,en toch zullen Frankrijk,en Duitsland,en Nederland,en Belgie,en.....doe wat hen nodig lijkt om deze mede-EU-burgers terug naar afzender te verwijzen omdat "het Roma probleem" niet op West-Europese rekeningen moet komen....

Ziedaar,daar staan we nu met de "fusie" van West- en Oost-Europa..

Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2010 om 14:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be