![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() CDA: UITZETTING ROMA BIJ OVERLAST
UITSPRAKEN MEVR STERK GEVAARLIJK EN POPULISTISCH UITZETTING ''CRIMINELE'' ILLEGALEN/DUBBELE STRAF INLEIDING Geachte Redactie en lezers van Politics.be, Net hebben wij de inhumane en illegale Roma-uitzettingen door de Franse president Sarkozy, na een gerichte hetzecampagne tegen de Roma achter de rug[1], of het Nederlandse CDA Tweede Kamerlid mevr Sterk verklaart, dat ''Roma, die overlast veroorzaken'' dienen uit Nederland dienen te worden uitgezet [2] Hoewel Sterk in een schrijven aan ondergetekende verklaarde, niet ''Roma als groep'' te willem viseren, maar ''slechts'' criminele Roma, is dit zeer twijfelachtig, gezien het specifiek noemen van Roma En nogmaals, wel zeer kort na de Roma uitzettingen door de Franse president Sarkozy [3] Naar mijn mening lift Nederland en met name hier het CDA, dus mee op gevaarlijk, xenofoob en populistisch gif, dat West-Europa steeds meer in zijn grip krijgt Bovendien kan de actie van mevrouw Sterk niet losgezien worden van de heilloze onderhandelingen tussen het CDA, VVD en de extreem-rechtse PVV [4], dat de Nederlandse rechtsstaat bedreigt [5] Uitzetting criminele ''illegalen''/een dubbele straf Naast haar al dan niet viseren van Roma als groep refereert Sterk aan de ''wetgeving'' waarbij illegalen in het algemeen met een strafblad worden uitgezet Dat kan dan wel bestaande wetgeving zijn Ik ben het daarmee grondig ONeens, zoals ik dan ook in mijn reactie aan Sterk schrijf, omdat hier sprake is van een ''dubbele straf'' Immers, in de meeste gevallen is er ook reeds een gerechtelijke veroordeling aan vooraf te gaan Daarnaast is er bij ''strafblad'' bij illegalen ook reeds sprake bij een licht vergrijp, zoals het stelen van een brood. Bovendien kunnen de betreffende ''illegalen'' worden uitgezet naar waar zij vanwege arnoede geen toekomst hebben [voor velen nu juist de reden voor vertrek naar Europa] Vrijwaring van armoede is een fundamenteel recht Nog ernstiger is uitzetting naar oorlogsbebieden [schending van het recht op veilighieid] OF bij gevaar op persoonlijke vervolging Uitzetting naar landen waar mensen persoonlijk risico lopen is internationaalrechtelijk verboden en Nederland weet dat [6] Om tegen Sterk's uitspralen te protesteren, heb ik haar aangeschreven Onder P/S vermeld ik mijn eerste brief aan mevr Sterk [A] en daaronder haar reactie [b] Tenslotte kunt u onder C kennisnmemen van mijn laatste reactie aan haar Zeker in het licht van de heilloze coalitieonderhandelingen met als inzet PVV gedoogsteun zijn haar uitspraken zeer gevaarlijk [7] Vriendelijke groeten Astrid Essed Amsterdam * knip * Laatst gewijzigd door De Geus : 27 september 2010 om 15:06. Reden: flooden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ze nu nog zagende vrouwen willen buiten zetten dan komt het nog goed met Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vriendelijke groeten, Piero |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarover het echt gaat:
http://www.tijd.be/opinie/commentaar...-620.art?ckc=1 konkreet : onze sociale zekerheids-systemen worden direkt bedreigd door hordes reizigers zonder bagage. Het is onmenselijk,zowel tegen kandidaat-migranten als de inwoners om dit verder te gedogen (ie "vrij verkeer van personen").We weten allemaal dat hen geen perspectief rest dan uitkeringen ontvangen,er IS geen andere toekomst voor hen hier,en het is o n a a n v a a r d b a a r om onze reservepotten aan te spreken die velen van ons zelf nodig zullen hebben.Een reservekapitaal (de sociale zekerheidsbuffers) wordt opgemaakt met nauwkeurig geregelde doeleinden,voor mensen die eerder hun bijdrage geleverd hebben.OCMW-begrotingen die jaarlijks moeten uitbreiden om andermans ellende op te vangen in plaats van,zoals bedoeld was,lokale probeemgevallen te ondertseunen zijn een absolute horrorfilm!Bovendien kun je geen sociale huurwoning politiek voeren,je komt steeds maar gebouwen te kort! Ja, "nationaliteit (zelfs de Belgische,Franse,..) is een hoog goed geworden... Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2010 om 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() ja zo kennen we onze linkse intellectuelen bezorgd zijn voor iedereens toekomst behalve voor hun eigen volk die maar moet werken tot 67 voor zotte uitgaven door de overheid te betalen aan een bodemloze investering
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart Haeck formuleert het uitstekend. Ik citeer: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Juist. Behalve natuurlijk als je ze manu militari toegang weigert.
Overigens kunnen die minder bedeelde horden véél meer bedeeld worden door geboortebeperking enerzijds , onderwijs anderzijds en minder, véél minder ons en hun for- tuinen kosten bemiddelaars (verenigingen etc etc). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een sociaal opvangnet kan echter niet uitgebreid worden over de hele wereld, als die hele wereld daar niet aan bijdraagt. Ik stel vast dat hier mensen komen aankloppen voor hulp, waarvan de regeringen van hun thuislanden misschien wel geld hebben, maar alleszins niet aan sociale herverdeling doen. Dat is een situatie die onhoudbaar is... voor ons althans.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als oplossingsrichting zou je er ook aan kunnen denken dat er eens deftig werk wordt gemaakt van ontwikkeling van de minst ontwikkelde landen en niet dat ze nog steeds als wingewesten worden behandeld. China is er niet economisch bovenop gekomen dankzij onze ontwikkelingshulp. Bij de huidige vorm van ontwikkelingshulp kan een groot vraagteken worden geplaatst. Ontwikkeling kan wel, maar dan moeten wel de juiste voorwaarden worden gecreëerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie hoe we beginnen te oogsten voor het "wild" uitbreiden van de EU,de EU is een vat vol interne tegenstellingen geworden...Elders op dit forum wordt al de feitelijke financiele breuklijn in de EU behandeld. Frankrijk heeft,in het geval van de Roma-uitwijzingen, eigenlijk geen poot om op te staan,en toch zullen Frankrijk,en Duitsland,en Nederland,en Belgie,en.....doe wat hen nodig lijkt om deze mede-EU-burgers terug naar afzender te verwijzen omdat "het Roma probleem" niet op West-Europese rekeningen moet komen.... Ziedaar,daar staan we nu met de "fusie" van West- en Oost-Europa.. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |