![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ook een huismoeder willen zijn? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
af en toe |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
hangt af |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik loop enorm hoog op met huismoeders.
De denigrerende houdig, in de sociale omgang, tegenover huismoeders, lijkt me maar niets. Zelf ben ik er nooit in geslaagd, een permanente huismoeder te vinden voor mijn kinderen, en mijn moeder was het ook niet. Dus werd ik het maar zelf... Zeven gelukkige jaren lang. Wat een tijd! Zou u ook een huismoeder willen zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() ik heb ook veel respect voor huismoeders: hun job stopt niet om 17u en ze gaan ook niet echt op pensioen. zoals mijn grootmoeder: eerst 4 kinderen + echtgenoot (5 kinderen dus
![]() antwoord op de vraag: ik zou best wel huisvader willen zijn.
Laatst gewijzigd door Cisalpina : 8 januari 2009 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() schoon leven die huismoeders, tenzij je natuurlijk met dwangneuroses zit en elke dag je huis wil poetsen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Ik wil wel intensief voor mijn zoon zorgen - (heb ik dan ook gedaan, ik nam bijvoorbeeld iedere woensdagnamiddag vrijaf), maar de rest van het huisvaderschap zegt me niks. Maar ik heb gemakkelijk praten: ik heb de perfecte huisvrouw in huis.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 8 januari 2009 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben indertijd gestopt met werken toen mijn eerste geboren werd. Het begin van een lange reeks eentonige jaren die mij financieel ook achteruit hebben gezet, want toen stopte je, je ging niet stempelen en kreeg geen loopbaanonderbreking.
Ik zou het weer doen, met plezier, want zelf je kinderen door hun eerste 9 jaren helpen is mooi en schenkt voldoening. Het huishouden erbij doen - en dat moet je dan want je bent toch de hele dag thuis - dat vond ik vreselijk, ik ben nooit een goede huisvrouw geweest. Maar ja, het hoort erbij. Ik heb dus "af en toe" geantwoord want hoewel ik niemand een leven toewens alleen gevuld met huishoudelijke taken, vind ik toch dat ik een heel belangrijk deel van het leven met mijn kinderen dikwijls met veel plezier heb beleefd.
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het ogenblik dat ik niet meer elke dag mijn tas moet opnemen om een wedde te gaan "verdienen" blijf ik zonder twijfel thuis en speel ik met veel plezier....euh...huisman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zouden we zijn zonder huismoeders?
Zoals gezegd in de eerste post, erg dat er zo op neergekeken wordt of niet aantrekkelijk meer is voor jonge vrouwen. Ik begrijp ze ergens wel, beter niet totaal financieel afhankelijk zijn van een man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat ogenblik meegemaakt toen ik iets meer dan 3 jaren geleden werkloos werd, het vooruitzicht op nog jaren zonder dagelijkse uitdagingen maakt een mens moedeloos. Er moet echt meer aan te pas komen dan enkel huishoudelijke taken want dat is gewoon deprimerend, vooral als er geen kinderen meer in huis zijn. Ik heb de oplossing gevonden in vrijwilligerswerk en als ik het me financieel kon permitteren, dan zou ik nu ook met plezier weer thuis blijven maar nog veel meer vrijwilligerswerk doen dan voor ik terug werk vond.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil geen kinderen, dus ik zie geen reden waarom ik thuis zou moeten blijven.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook zonder kinderen is er een huishouden te doen hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij hebben (en willen) geen kinderen maar met de halve dierentuin en +80 are te onderhouden, om van binnen in huis nog niet te spreken, ben ik al een dagtaak bezig...."werk" dat nu "na de uren" en tijdens het weekend moet gebeuren....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven is een feest waarna ge ook soms moet opruimen eh.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bezig zijn zeg je? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een redelijk viespeukje. Vraag gerust aan Kim. Het moet van de proper zijn bij mij.*
![]() * luiheidsfactor niet meegerekend
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nog niet voor morgen!
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ganse dag thuis zitten zou ik nog wel kunnen doen, ik kan me goed bezighouden, maar al dat poets- en kookwerk
![]() |
![]() |
![]() |