Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 09:16   #1
Cdude
Banneling

Standaard De pris van de doodstraf versus levenslang

Je zou toch denken dat dit , in tijden van crisis, een belangrijk argument is?

Dat en het feit dat het geen afschrikkingseffect heeft.

Citaat:
Steven Hayes' verdediging lijkt zich voor haar slotpleidooi aan een laatste strohalm vast te klampen. Ze wil aanvoeren dat iemand jarenlang opsluiten veel goedkoper is dan hem ter dood te brengen. In de komende dagen roepen de advocaten van de moordenaar een aantal experts op die zullen aanvoeren dat de belastingbetaler zo'n drie miljoen dollar (bijna 2,2 miljoen euro) moet betalen om iemand om het leven te brengen, tegenover 'slechts' 1 miljoen (720.000 euro) voor levenslang.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-te-duur.dhtml
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:23   #2
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Voor sommige heel ernstige feiten ben ik voorstander van de doodstraf.
Met sommige mensen kán je toch niets meer aanvangen, zelfs (of zeker) niet na een lange gevangenisstraf.
Aangezien het de bedoeling is om ze terug in de maatschappij te laten, zoniet, ja, dan is 't goedkoper en menselijker om ze af te knallen.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:24   #3
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Ik weet dat al langer dan vandaag dat de doodstraf duurder is dan levenslange opsluiting. Tenminste als je een gerechtsprocedure op rechtvaardige democratische manier laat verlopen.

Ik weet dat er hier subiet een aantal adepten zullen afkomen met "een kogeltje kost niet veel", maar dat zijn meestal figuren die het anders ook niet te nauw nemen met democratische rechtsprincipes. En eerder voorstander zijn van een politiestaat.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2010 om 09:25.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:26   #4
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Met sommige mensen kán je toch niets meer aanvangen, zelfs (of zeker) niet na een lange gevangenisstraf.
Aangezien het de bedoeling is om ze terug in de maatschappij te laten, zoniet, ja, dan is 't goedkoper en menselijker om ze af te knallen.
This toch beter om ze levenslange dwangarbeid te geven?
Oud 11 oktober 2010, 09:28   #5
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik weet dat al langer dan vandaag dat de doodstraf duurder is dan levenslange opsluiting. Tenminste als je een gerechtsprocedure op rechtvaardige democratische manier laat verlopen.

Ik weet dat er hier subiet een aantal adepten zullen afkomen met "een kogeltje kost niet veel", maar dat zijn meestal figuren die het anders ook niet te nauw nemen met democratische rechtsprincipes. En eerder voorstander zijn van een politiestaat.
Je moet niet ver zoeken
Oud 11 oktober 2010, 09:29   #6
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, zeg maar wanneer je er klaar voor bent.
Of geef je voorkeur aan spuitje?
Oud 11 oktober 2010, 09:31   #7
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Mij eender, al is 't met zo'n grote hendel die je met een grote beweging naar beneden moet halen om de voltages te lossen
Oud 11 oktober 2010, 09:32   #8
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
This toch beter om ze levenslange dwangarbeid te geven?
Ja, misschien kan je ze de wapper-tunnel laten graven, kunnen we na 50 jaar ontdekken dat ze uit haat voor de maatschappij er foutjes in gestoken hebben
Oud 11 oktober 2010, 09:34   #9
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik kan mij niet voorstellen dat een spuit vergif ZO duur is...?! Een eindje touw voor een strop, of een kogel, voor een nekschot, evenmin...Dus ? Als het dan toch zo duur is om iemand ter dood te brengen, betekent dat er iets grondig mis is met de hele procedure daar rond. Het is d�*�*r dat men iets aan moet doen, dat heeft met de doodstraf zelf niets te maken.
Iemand dooddoen is helemaal niet duur, vraag het maar aan de moordenaars, die verdienen er zelfs dikwijls geld mee...

Laatst gewijzigd door den dinges : 11 oktober 2010 om 09:35.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:37   #10
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik kan mij niet voorstellen dat een spuit vergif ZO duur is...?! Een eindje touw voor een strop, of een kogel, voor een nekschot, evenmin...Dus ? Als het dan toch zo duur is om iemand ter dood te brengen, betekent dat er iets grondig mis is met de hele procedure daar rond. Het is d�*�*r dat men iets aan moet doen, dat heeft met de doodstraf zelf niets te maken.
Iemand dooddoen is helemaal niet duur, vraag het maar aan de moordenaars, die verdienen er zelfs dikwijls geld mee...
Naar 't schijnt word in China, de rekening van de kogel doorgestuurd naar de nabestaanden (wat is dat nu, 50ct of zo?)

Laatst gewijzigd door plakker : 11 oktober 2010 om 09:37.
Oud 11 oktober 2010, 09:37   #11
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie wel, 't heeft 2 minuten geduurd.

De procedure afschaffen dus? Een verdachte gewoon afknallen?
Oud 11 oktober 2010, 09:38   #12
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Toch gezegd dat je niet ver moest zoeken?
Oud 11 oktober 2010, 09:39   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
iets met rechten der verdediging ofzoiets
Oud 11 oktober 2010, 09:40   #14
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zo een verschrikkellijke dingen gedaan hebt dat je de doodstraf verdient, heb je het recht op de keuze verloren. Dat hoort erbij.
Alles hangt natuurlijk af waarom je veroordeeld word. Dat moet wel duidelijk afgebakend worden. Iemand ophangen omdat hij een brood steelt , zoals een paar honderd jaar terug is natuurlijk onmenselijk. Een lustmoordenaar naar de andere wereld helpen is dan weer een menslievende daad in mijn ogen.
Oud 11 oktober 2010, 09:41   #15
plakker
Minister

Standaard

Logischer wijze, is het natuurlijk goedkoper om een veroordeelde (geen verdachte) af te knallen, dan die nog 30 jaar eten, drinken, onderdak, ontspanning, medische zorgen, etc te geven.
Doe normaal, dat moet je zelfs niet uitrekenen.
Hoe dat dan gebeurd, maakt eigenlijk niet veel uit, als 't maar snel en proper is, 5 seconden pijn is dan zelfs nog menselijker dan 30 jaar opsluiting en wachten tot je sterft, want dat is nog je enig vooruitzicht op misschien wat vrijheid, als ge al de chance hebt dat er dan leven na de dood is.

Laatst gewijzigd door plakker : 11 oktober 2010 om 09:41.
Oud 11 oktober 2010, 09:44   #16
Cdude
Banneling

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 oktober 2010 om 09:44.
Oud 11 oktober 2010, 09:45   #17
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Logischer wijze, is het natuurlijk goedkoper om een veroordeelde (geen verdachte) af te knallen, dan die nog 30 jaar eten, drinken, onderdak, ontspanning, medische zorgen, etc te geven.
Doe normaal, dat moet je zelfs niet uitrekenen.
Hoe dat dan gebeurd, maakt eigenlijk niet veel uit, als 't maar snel en proper is, 5 seconden pijn is dan zelfs nog menselijker dan 30 jaar opsluiting en wachten tot je sterft, want dat is nog je enig vooruitzicht op misschien wat vrijheid, als ge al de chance hebt dat er dan leven na de dood is.
Toch straf hoe goed sommige mensen kunnen lezen.
Daar heb ik wel een kogeltje voor over.

Dat er in het artikel het tegenovergestelde staat is u, gezien uw boomslingerende voorouders, ontgaan?

Laatst gewijzigd door Cdude : 11 oktober 2010 om 09:47.
Oud 11 oktober 2010, 09:46   #18
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Van het ene uiterste naar het andere ? Waar zou dat goed voor zijn ? Gewoon dezelfde procedure als nu voor een moord met verzwarende omstandigheden. Maar in plaats van " levenslang " te zeggen, zegt de rechter " de doodstraf ". Als de beschuldigde in beroep wil gaan , mag dat. Als al zijn mogelijkheden gebruikt zijn, en hij nog altijd niet vrijgesproken is, word het vonnis binnen de week uitgevoerd. Punt uit.
Zeg mij waarin dit oneerlijker is als wat er nu gebeurt in de rechtszaal, en hoe dat duurder zou kunnen worden voor de maatschappij ? We sparen toch tietallen jaren van onderhoud voor de veroordeelde uit ? Met dat geld kunnen mischien programma's uitgewerkt worden tot preventie van de misdaad, of re-integratie van ex-gevangenen, die veroordeeld werden voor minder erge feiten, en terug vrij komen...
Oud 11 oktober 2010, 09:48   #19
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch straf hoe goed sommige mensen kunnen lezen.
Daar heb ik wel een kogeltje voor over.

Dat er in het artikel het tegenovergestelde staat is u, gezien uw boomslingerende voorouders, ontgaan?
Bedreigingen ?
Oud 11 oktober 2010, 09:49   #20
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Van het ene uiterste naar het andere ? Waar zou dat goed voor zijn ? Gewoon dezelfde procedure als nu voor een moord met verzwarende omstandigheden. Maar in plaats van " levenslang " te zeggen, zegt de rechter " de doodstraf ". Als de beschuldigde in beroep wil gaan , mag dat. Als al zijn mogelijkheden gebruikt zijn, en hij nog altijd niet vrijgesproken is, word het vonnis binnen de week uitgevoerd. Punt uit.
Zeg mij waarin dit oneerlijker is als wat er nu gebeurt in de rechtszaal, en hoe dat duurder zou kunnen worden voor de maatschappij ? We sparen toch tietallen jaren van onderhoud voor de veroordeelde uit ? Met dat geld kunnen mischien programma's uitgewerkt worden tot preventie van de misdaad, of re-integratie van ex-gevangenen, die veroordeeld werden voor minder erge feiten, en terug vrij komen...
Nochtans doen uw vriendjes in het Midden-Oosten dit regelmatig.
Verdacht? Drone met een paar raketjes of wat artillerie op de vermoedelijke verblijfplaats.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be