![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De Jackpot van de Europese Lotto, beter bekend als Euro Millions, is opgelopen tot 129.000.000 euro, zo'n slordige 5 miljard oude Belgische franken. Is dit nu echt nodig? Want denken jullie hiervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tja : er worden mensen geboren die van bij de geboorte reeds een groter persoonlijk fortuin "krijgen" - een loterij is dus een manier van "gelijkschakeling" een 2de kans zo je wil ; alhoewel het zijn dikwijls sterke schouders die een groot fortuin moeten kunnen dragen (of iets in dien aard)...
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de belgische lotto is na de doorkomst van de Sp-a minister ten dode opgeschreven net omdat het pad van de grote speelpotten verlaten werd ten gunste van meer (lkleinere)winnaars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Nee, absoluut onnodig. Met 100 000 000 ben ik al tevreden.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij de laatste trekking waren er een 3 miljoen mensen die rond de 10€ gekregen hebben. Is dit nodig? Liefst wel, ja, wat gaat ge anders met al het geld dat werd ingezet doen? Of zijt ge voorstander om de win-kans te verlagen?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 oktober 2010 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Is "nodig zijn" relevant?
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat het evident is om 129 miljoen euro te beheren. Ik heb er -dat zal u niet verbazen- alleszins geen ervaring mee.
De grote valstrik is, denk ik uiteraard, dat je constant het gevoel hebt dat het niet opkan (gemeten aan je huidige levensstandaard) maar dat je levensstandaard onvermijdelijk toeneemt tot de twee in onevenwicht raken. Wat doe je met 129 miljoen? Op spaarboekjes is vaak een (lage) bovengrens tot waar rente zin heeft. Bvb bij Rabobank.be krijgt je 1,8% tot €250.000. Je moet dus al 516 rekening openen bij evenveel banken om de hoogste rente te behouden. Aandelen? Allemaal goed en wel, maar als je 129 miljoen tegen een aantal Belgische aandelen aankwakt, dan zal de koers lichtjes beïnvloed worden. Er zijn gelukkig ook vermogensbeheerders, maar die werken niet gratis natuurlijk. Het meest humane dat je kan doen is alles weggeven tot je genoeg hebt om zelf van te leven, maar wie zou dat nu doen? Ik alvast niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() absoluut niet.
Alleen zou het leuk zijn te weten wat er met de winsten van die gokoperatie feitelijk gebeurd op een heldere onomfloerste wijze. We weten alleen maar dat er aan "goede werken" gedaan wordt...
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Het eerste wat ik zou doen indien ik die grote pot win (maar daar moet ik eerst voor meespelen natuurlijk.
![]() Ik zou dan van die uitkering leven, zodat ik echt het maximum uit dat gewonnen fortuin kan halen. Mmmmmmm ![]()
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() het eerste wat ik zou doen is ne ferrari kopen en dan mijn dopkaart gaan binnendoen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Lottery Winners Are Broke!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de(je) bank dat bedrag op je rekening ziet verschijnen wordt je wel uitgenodigd op de hoofdzetel om de 'betere' opties te bespreken..legale en illegale.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Erm ... Die uitkering zouden ze dan wel ergens mogen steken waar de zon nooit schijnt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach, eigenlijk krijgen zij ook een uitkering zonder hun fortuin op te souperen. Nu valt de puzzel in elkaar... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2 �* 3 miljoentjes per familielid (ma, pa , broer, zussen), zelfs hou ik er 5 over en de rest gaat naar music for life en dan mogen ze een week lang samsonrock spelen voor 100 000 000 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1/5 de van zo een pot is al meer dan groot genoeg. Dus 4 nummerkes trekken zodat er 4 winnaars zijn en de overschot in een fonds stoppen voor R&D , toelagen voor wetenschappelijk en medisch onderzoek binnen Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() met dien hoofdpot, zal ik dat zelf wel organiseren hoor, op de domeinen die ik belangrijk vind.
|
![]() |
![]() |