![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "We verwerpen het homohuwelijk en adoptie door holebi’s." Dat is een van de standpunten waarmee het Vlaams Blok jongeren hoopt te overtuigen om voor de partij te stemmen op de verkiezingswebsite van Jeugdwerknet & Jint. De jeugdorganisaties vroegen alle partijen om kort weer te geven waarom jongeren voor hen zouden moeten stemmen. Het Vlaams Blok toont nogmaals aan dat de partij holebi’s niet in hun hart draagt, constateert het samenwerkingsverband van de Vlaamse holebi-jongerengroepen, Wel Jong Niet Hetero.
In het verleden wilde de partij ook de stopzetting van een campagne van de holebi-jongerengroep Verkeerd Geparkeerd op de Gentse trams, bericht Gaylive. Ook holebi-projecten tijdens de Week van de Diversiteit kregen een veeg uit de pan. "Stop de perversie", verkondigde Alexandra Colen van het Blok. Ook stelde het Vlaams Blok in het Vlaams Parlement vragen over de subsidies die de minister van Jeugd aan Wel Jong Niet Hetero gaf. Het Vlaams Blok vond die subsidies niet kunnen. Ook Het Roze Huis – Antwerpse Regenboogkoepel ondervond in het verleden dat het Blok holebi’s niet bepaald genegen is. Het Blok uitte in het verleden zijn verzet tegen de plannen voor Het Roze Huis en beschuldigde op zeker ogenblik de initiatiefnemers er zelfs van "minderjarigen te willen lokken". Wel Jong Niet Hetero hoopt dat holebi's en hun omgeving niet in de val van het Vlaams Blok trappen bij de verkiezingen van 13 juni. De partij heeft meermaals bewezen homofoob te zijn, ook al proberen de Blok'ers dat in recente interviews te ontkennen. Met hun uitspraken op de website van Jeugdwerknet tonen ze opnieuw hun ware gelaat. Het Roze Huis – ARK sluit zich graag aan bij de oproep niet op het Blok te stemmen. Er is keus genoeg aan partijen die wel het vertrouwen verdienen
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Dat bedoel ik met de verbale agressie van bepaalde holebi's. Als je vraagtekens stelt bij het homohuwelijk en nu -een stap verder- het adoptierecht, dan krijg je meteen de stempel van homofoob opgedrukt. In feite is dit niet meer of minder dan chantage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze zich willen laten vangen aan het huwelijk tot daar aan toe. ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() nee, uiteraard pas je hier een truuk toe die ik graag ook eens toepas op nationalisten; er ZIJN GEEN objectieve argumenten aan te halen. Het is een gevoel, en dan nog persoonlijk. Zo. Duidelijk genoeg? ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw moeder is een truuk! ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Snap je nu wat ik bedoel met chantage Raf? Ik vond homohuwelijk niet zo'n belangrijk strijdpunt, maar ben er niet tegen gekant. Zelfs niet als Vlaams Blokker. Van mij mag het. Adoptierecht voor homo's zie ik NU NOG NIET zitten. Binnen enkele jaren wel. En daar kan ik wel objectieve argumenten voor aanhalen. Alleen 't is zondagmorgen en ik ben nogal lui. Als je ze echt wil horen, zal je een tijdje moeten zagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*plots* vind ik dat holebi's gediscrimineerd mogen worden, en dan nog liefst in alle facetten van het leven! ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Dus gaan we mensen een fundamenteel recht ontzeggen op basis van een gevoel ? Irrationaliteit troef ?
Wie zegt dat holebi's geen adoptierecht zouden hebben en daarvoor geen objectieve en rationele argumenten heeft, geeft in feite toe dat hij op irrationele basis discrimineert. Vanuit een homofoob gevoel misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat mensen die mij voor homofoob verslijten een homofoob-fobie hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zaag zaag ik ben ook nogal lui, maar dan écht. Hup met die argumenten! ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien kunt u dan eens inhoudelijk reageren en uw beweringen staven.
U zegt dat u adoptie voor homo's verwerpt vanuit een 'gevoel'. Hoe definieert u dan de houding om te discrimineren vanuit sentimenten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() @Paulus: zwijgen Wulleke. ![]() Ok hier gaan we dan. Mijn 'bezwaar' tegen het adoptierecht ligt hem niet in het feit dat holebikoppels slecht zouden opvoeden, maar eerder in de maatschappij die nog niet helemaal is doordrongen van het fenomeen. Hoe je het draait of keert, bij de man op de straat, is hetero nog altijd de maatstaf. Stel nu dat je een kindje van een holebikoppel naar de kleuter- of lagere school zendt. Op die leeftijd praat men vaak over ouders, de ouders zijn het rolmodel waar men naar opkijkt (naast de juf of de meester). Als men vraagt wie de ouders zijn en het kind antwoordt dat hij twee papa's of twee mama's heeft, dan wordt dat boeleke steevast uitgelachen. Kinderen snappen het nog niet, want vele volwassenen doen dit nog niet. Daarom vind ik dat de maatschappij er nog niet rijp voor is. Nu nog niet. Het komt wel, maar de holebibeweging doet me nu te veel denken aan een boer die foie gras kweekt. Zoals die boer de trechter in de muil van de gans duwt, duwt de holebibeweging SOMS ook de maatschappij haar eisen op. Nu doet elke actiegroep dit wel, maar bij de holebibeweging gaat het wel om waarden en normen. Zoals je hopelijk wel weet zijn waarden en normen zaken die een trage evolutie kennen. Daarom kun je ze niet dwangvoederen aan de maatschappij, zoniet braakt die jullie goede bedoelingen weer uit. Nog een bezwaar tegen een klein deel van de holebibeweging. Vaak wensen enkele figuren de ganse optocht onbewust te schandaliseren. Als je ook het conservatieve deel van de bevolki!ng over de streep wil trekken, moet je echt eens controleren wie allemaal meedoet aan The Gay and Lesbian Parade. Sommigen doen hun uiterste best om de pervert uit te hangen. Gelukkig is dit een heel kleine minderheid. Maar dit stoort niet alleen hetero's, ook heel wat holebi's vinden dat jammer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je leeft nog altijd in een maatschappij he vriend. Laten we het eens vragen aan alle mensen binnen die maatschappij. En zeg mij eens wat het argument van een homokoppel is om een kind te adopteren? De reden daarvoor. Objectief hé, géén gevoel. Kom niet af met de reden : omdat het anders disciminatie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is goed opgemerkt dat de maatschappij ten dele nog problemen heeft met de volledige aanvaarding van holebi's, hoewel de trend de laatste jaren heel positief is. Toch is dit geen reden om de kop in het zand te steken en gewoon af te wachten. Een actieve beleidspolitiek is nodig om de maatschappij er zich volledig van bewust te maken dat adoptie door holebi's volkomen normaal en gerchtvaardigd is. Door die actieve politiek kan men de mentaliteitswijziginig versnellen. Het is ook zo dat wanneer adoptie wordt goedgekeurd, dit meteen bijdraagt tot een versnelling. Dit kan in het begin misschien gepaard gaan met enkele groeipijnen, maar zal uiteindelijk de aanvaarding versnellen. Er zijn trouwens nu al kinderen die in gezinnen opgroeien met 2 mama's of 2 papa's (kinderen vanuit een vorige heteroseksuele relatie van een van beide partners) en al bij al lukt dit zonder dat die kinderen trauma's oplopen door uitgelachen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kinderen "steevast" zullen uitgelacht worden, is helemaal niet zo "steevast". Bij sommige kinderen zal er altijd een zekere mate van pestgedrag voorkomen. Het kenmerk dat dergelijk pestgedrag uitlokt, is eigenlijk onbelangrijk. Een kind kan evengoed gepest worden omdat het ros haar heeft, omdat het kromme tanden heeft, omdat zijn mama een dik gat heeft,... De mogelijkheden zijn legio. Het is op dat moment aan de juf of de meester om streng op te treden tegen dat pestgedrag. Citaat:
||
![]() |
![]() |