![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Een Waalse kennis van mij bracht mij op de hoogte van dit filmfragment, waarin een "Vlaamse journalist" op de Franstalige oproep enige wetenswaardigheden over Vlaanderen vertelt.
Let vooral op het eerste deel van zijn uiteenzetting. http://www.youtube.com/watch?v=k2FUo...layer_embedded Volgens die mens heeft Wallonie dus maar liefst gedurende 350 jaar Vlaanderen ondersteund. Historicus zijnde hoef ik u niet te vertellen dat dat compleet belachelijk is, maar ik vond het dan ook des te verbazender dat er dus wel degelijk mensen zijn, Franstaligen weliswaar, die dit meteen geloven. Mijn vragen zijn de volgende: 1. Welk doel dient dit soort geschiedvervalsing? Willen ze de Vlamingen een schuldgevoel aanpraten, hun eigen handelen rechtvaardigen, of wat dan ook? 2. Zijn er in het hele 'toekomst van Belgie'-debat nog meer dergelijke politieke scheeftrekkingen van de geschiedschrijving, langs Waalse of Vlaamse kant? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niets nieuws onder de zon, ze proberen al langer de transferts op alle manieren te rechtvaardigen. De leugen "Voor de Vlaamse welvaartsboom waren er transferts naar Vlaanderen uit Wallonië" is dan ook uiterst populair.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 oktober 2010 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meer dan een halfmiljoen Vlamingen gingen er werken in Wallonië. Dat was de eerste transfer. Later kwamen onze miljarden aan de beurt. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Salvadorii : 26 oktober 2010 om 01:29. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelden zo'n zelfhatende persoon gezien, eerlijk gezegd. Zeker dat'ie Nederlandstalig is ? Wel shockerend dat meer dan 100.000 Franstaligen dit filmpje bekeken hebben met een meerderheid die het goed vindt. Wow ! J'en suis stupéfait !
Ik ga dit voortaan 'de Belgische ziekte' noemen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 oktober 2010 om 01:40. |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb de indruk dat ze op Franstalige zenders enkel nog Vlamingen aan het woord laten wanneer die zaken zeggen die ze willen horen.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is grappig om op te merken dat, terwijl Wallonië dan toch zo riant Vlaanderen subsidieerde, ze meer en meer financieel afstand van Vlaanderen wilden doen (creatie gewesten in de jaren zestig).
Pot verwijt de ketel.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat wel te vergelijken met de nu getoonde Vlaamse solidariteit vraag ik me af. Er is toch niemand die Walen wil verbieden te komen werken in Vlaanderen. Dat zou toch goed zijn voor de Vlaamse economie? En indertijd zal het ook niet slecht geweest zijn voor Wallonië goede arbeidskrachten die waarschijnlijk niet te duur waren over de vloer te krijgen. Heeft dat eigenlijk, überhaupt zelfs, iets met 'solidariteit' van doen. Zijn die half miljoen mensen die gingen werken voor hun brood het 'bewijs' dat de franstaligen eveneens solidair zijn met de Vlamingen? Ik vind het een scheve vergelijking en het als een bewijs voorstellen voor Waalse solidariteit om de huidige situatie goed te praten lijkt me een soort van fraude.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 oktober 2010 om 12:22. |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze kunnen er niet aan doen, ze zijn immer geïndoctrineerd (geldt ook voor sommige Vlamingen overigen; de 'domme Belg' is een realiteit).
#11 |
Minister-President
|
![]() Nochtans zijn er hier Walen die zeggen dat " de enigen die hier echt en hard werken zijn de ingeweken Vlamingen!!!" Nu nog altijd.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor de invoering van de sociale zekerheid bestond solidariteit niet, nergens niet, en zeker niet tussen Wallonië en Vlaanderen. Waarom blijft men die mythes toch aanhalen? |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zijn mensen zo dom om het letterlijk te geloven ? Dat is meer de vraag. Indien de mentaliteit meer was als deze van de Nederlanders, bijvoorbeeld, werd het met hoongelach genadeloos in de grond geboord. Mentaliteitsverschil ? Ten nadele voor ons dan toch wel ...
Maar ja, het nieuwe seizoen van 'Boer zkt Vrouw' is belangrijker ...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 26 oktober 2010 om 14:08. |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Werknemenr die bij werkgever te werk wordt gesteld is transfer?? Ik werk, jij betaalt me en we staan guitte. Ja toch?
|
![]() |