Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 00:18   #1
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard Marc-Édouard Nabe over Niqaab

[Youtube] Burqa Niqab - Quand Marc-Édouard Nabe Clash Benoit Hamont !

Marc-Édouard Nabe: Laten we politiek even opzij zetten, en we stellen de vraag: waarom is de islam altijd een bron van debat? De islam is niets anders dan een spiegel die de waarheid van het westen laat zien, deze waarheid is het feit dat het westen aan de laatste zelfvernietiging werkt.

Dit is waar want de seculiere democratische samenleving is gebaseerd op de fundamenten van liberté, égalité, fraternité. Zich bemoeien met de persoonlijke, individuele en intellectuele vrijheid van een vrouw die vrijwillig haar niqaab draagt, is klaarblijkelijk het schenden van deze fundamenten.

Marc-Édouard Nabe: Angst voor de toekomst van de beschaving, is een angst voor het terrorisme geworden, de complete afwezigheid van de (spirituele meta-fysische) religie bij hun, zelfs het geloof in God welk verwrongen is geworden door het fanatisme van de religie, en het extremisme (in religie) .. Dus ik vind dat de kwestie van niqaab uiteindelijk de waarheid, die de (sommige) westerlingen proberen te verbergen en maskeren, is.

Ze zijn tegen de niqaab van de vrouw, maar tegelijk proberen ze de achterliggende redenen achter het onderdrukken van niqaab-vrouwen, hun niqaab verbieden, zelfs met een boerka (welke niet niqaab is) toe te dekken.

Marc-Édouard Nabe: In feite, ze hebben ook hun eigen boerqa waarachter ze zich verbergen, ze hebben allemaal een boerka op hun verstand.

Straf straf ..

p.s; ze zijn niet tegen niqaab, en ook niet tegen boerka, indien er wat te zien valt. Zie deze video (twee meiden met top-niqaab + sexy benen en voetjes):
http://www.youtube.com/watch?v=5GmYRTTbN7g

Marc-Édouard Nabe: ... alsof de islam een karikaturale verbeelding is van alle schades waaraan ze blootgesteld zijn ...

Tegenstander: ik heb niet alles begrepen maar ..

Marc-Édouard Nabe: dat is normaal want je werkt voor Le Figaro (en Franse krant).

Tegenstander: blablabla ..

Marc-Édouard Nabe: er zijn schaarse gevallen van polygamie en boerka, dus stop maar met rond de pot te blijven draaien .. dat heeft absoluut geen belang.

Ik vertrouw degenen die zogezegd voor de rechten van de vrouwen opkomen, en excuses zoeken om niqaab-verbod goed te spreken, niet, en in feite, ze haten ook de vrouwen zonder niqaab, vrouwen met hoofddoek bijvoorbeeld; ik ben deze hypocrisie beu geworden.

Waarom wordt de boerka als excuus gebruikt voor de vermeende verdediging van de rechten van de vrouwen? Jullie weten zelfs niet hoe de niqaab-vrouwen denken ..

Ooooch staf straf ..

Marc-Édouard Nabe: ... stop dan met veroordelingen en wetten hiervoor te verzinnen ..

Een andere tegenstander: blablabal .. en in de koran staat niet dat de boerka moeten dragen ..

Is dit zijn zaak wat er al dan niet in staat? Ook al is het geen islam-godsdienstvrijheid, dan is het nog steeds intellectuele en individuele vrijheid. De niqaab-vrouwen hebben het recht om zelfs een verkeerde interpretaties te volgen, dit is hun zaak. Ze willen hun lichamen volledig met boerka verbergen, of ze willen het lichaam, behalve ogen en handen, verbergen. Hun individuele vrijheid en de interpretatie die ze volgen, valt onder intellectuele vrijheid. Iemand anders, maakt niet uit wie het is een geleerde of imaam laat staan een niet-moslim, heeft het recht niet om zijn eigen interpretatie op te leggen. Laten we intellectuele vrijheid (waaronder de godsdienstvrijheid in persoonlijke zaken valt) wegvallen, er is nog steeds individuele vrijheid !!!

Marc-Édouard Nabe: ... Stop met jullie onzin, die vrouwen (niqaab-vrouwen) zijn eervoller dan jullie vrouwen !!! Hou maar op, wat jullie zeggen is niet waar ..

LOL! Straf straf ...

Marc-Édouard Nabe: Wat jullie niet verstaan en nooit kunnen verstaan (non-verbaal gezegd), een moslim-vrouw die zich bedekt, doet dit omdat haar eigen persoonlijke relatie met haar God hier naar toe brengt, en "anderen" hebben hierin niets te zoeken; de "anderen" interesseren haar niet, dit is haar persoonlijke zaak voor haar ontwikkeling van relatie met haar God ..

Dit is eigenlijk waar, veel vrouwen dragen een hoofddoek of niqaab voor spirituele zelfontwikkeling, en niet perse wegens de psycho-sociale of culturele reden.

Marc-Édouard Nabe: ... laat u zich beter informeren over de islam voordat u erover een eigen mening durft te geven.

p.s; ik weet niet of alles goed en juist vertaald is, ik heb mijn best gedaan want ik ben vertaler/tolk ofzo, en ik heb hetgeen ik heb verstaan, vertaald.

Laatst gewijzigd door porpo : 12 oktober 2010 om 00:24.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:20   #2
beepbeepikbeneenjeep
Burger

beepbeepikbeneenjeep's schermafbeelding

Standaard

Laat eens iets weten als deze "straffe" eens debatteert met Fadela Amara, zal ongetwijfeld een interessantere discussie opleveren.
beepbeepikbeneenjeep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 18:22   #3
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beepbeepikbeneenjeep Bekijk bericht
Laat eens iets weten als deze "straffe" eens debatteert met Fadela Amara, zal ongetwijfeld een interessantere discussie opleveren.
Tariq ramadan explose fadela amara !!!

Fadela Amara zou eerder gaan debatteren met Eva Herman over feminisme. En met Anne Sofie Roald over de islam.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 19:27   #4
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Behalve Tariq Ramadan zijn de anderen onbekende grootheden in het Nederlandse.

Of de Islam altijd de meest prominente discussie is valt te betwijfelen, in ieder geval wel de meest ondoorzichtige.
Het gebruikelijke uitgangspunt bij een dialoog zou kennis op gelijk niveau moeten zijn en dat is hier dus bepaald niet het geval. Derhalve is de discussie weinig relevant.
Buitendien, om je tegenstander/opponent van voldoende repliek te dienen moet je het Arabisch machtig zijn, zonder dat maak je jezelf in feite belachelijk.
Oud 13 oktober 2010, 21:31   #5
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Mooi.
Oud 15 oktober 2010, 10:11   #6
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
[Youtube] Burqa Niqab - Quand Marc-Édouard Nabe Clash Benoit Hamont !

Marc-Édouard Nabe: Laten we politiek even opzij zetten, en we stellen de vraag: waarom is de islam altijd een bron van debat? De islam is niets anders dan een spiegel die de waarheid van het westen laat zien, deze waarheid is het feit dat het westen aan de laatste zelfvernietiging werkt.
Wel wel, wat is de islam toch belangrijk. God, god, de waarheid van het westen onthullen, de volledige ontmaskering van de westerse opvattingen en filosofie geconcentreerd in een spiritualiteit, een abstractie waarvan de draagsters van de Burqu of Niqab (doorhalen wat niet verlangt wordt) de vertolkers zijn en de bewijzen leveren. Ik schrik mij dood in het aangezicht van deze waarheid.

En weer zijn het de alwijze mannetjes die voor de vrouwtjes het woord voeren, borrelpraat verheven tot de hoogste wijsheid.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 10:47   #7
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer zijn het de alwijze mannetjes die voor de vrouwtjes het woord voeren, borrelpraat verheven tot de hoogste wijsheid.
2.

Ik begrijp het punt van het ontwikkelen van je persoonlijke spiritualiteit wel, maar of je dat zo moet gaan afficheren op straat ? Helpt dat ?? Ik denk het niet.
Oud 15 oktober 2010, 11:04   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De islam wordt veel meer aandacht toegediend dan ze eigenlijk verdient. Waarom krijgen sommige sektes meer dan andere? Moslims moeten maar eens leren dat hier in het westen ze gewoon een van velen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be