![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Mss een wat late reactie op het uittrekken der stekker.
Het moet niet altijd gemakkelijk zijn om ondanks alle druk toch de stekker op een bepaald ogenblik eruit te trekken. Als partij (vooral in Vlaanderen vermoed ik) zit je ongetwijfeld toch altijd wat met de vraag hoe men zal reageren op zulke daad. De media en de meeste andere partijen lijken Bart & NVA in de richting van een (te verregaand) compromis te willen duwen. Ik vind het dus goed dat BDW en met hem de NVA een signaal gegeven hebben dat die vlieger met hun niet zal opgaan. Tot nu toe ben ik dus best tevreden met de manier waarop BDW & de NVA de onderhandelingen voeren. Er blijken eindelijk vlaamse politici te bestaan die zich niet als een dweil laten gebruiken. Ik denk dat wij als Vlamingen onze politiekers die het goed doen best eens een schouderklopje mogen geven. Bij deze dus een schouderklopje of een ![]() Ik hoop dat er zich hier velen kunnen bij aansluiten zodat BDW & NVA zich degelijk gesteund zullen weten in hun houding die veel minder plooibaar is dan de Franstaligen in het verleden gewoon waren van Vlaamse politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik tot het besluit komt dat dienen hele Dewever niet veel voorstelt. Dat ie niet goed weet wat hij moet aanvangen, geen besluit durft te nemen, nooit voorstellen op tafel legt, bang is voor zijn 'stratego-groep', en hij dus eigenlijk één van de zovele dwerg-politici is zoals we er al meer dan genoeg van hebben. Wedden dat hij zonder resultaat zijn nieuwe opdracht neerlegt? En dan naar de liberalen? Precies of het met Maingain beter zou gaan. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, nul, nul en nog een dikke 0 /10 op zijn rapport. Eigenlijk is Dewever tot nu toe een 0 et een 's' ervoor. Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2010 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Koppigheid is geen goed bestuur. Zorgen voor de welvaart van de ganse bevolking wél. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Zijn de Franstaligen dan niet koppig geweest? Zijn zij het niet die een staatshervorming 3 jaar lang geweigerd hebben en ook nu amper toegevingen willen doen? Ik ben blij dat er eindelijk een Vlaams politicus aan de top staat die een beetje 'koppig' is! Koppig weigeren om jaarlijks tot in de eeuwigheid 500 miljoen aan Brussel weg te schenken of grote toegevingen te moeten doen voor het respecteren van de grondwet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() De Wever wil gewoon de splitsing van België. En ge zult zien dat mijn scenario zal uitkomen. Eerst nog wat aanmorrelen met de liberalen en dan naar nieuwe verkiezingen. En dan... dan zit de kans er dik in dat hij het deksel op de neus krijgt. Maar dat ik dit dacht, wist u al . Tenminste, u zou het ondertussen wel moeten weten.
Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2010 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En Di Rupo++ wil bliven teren op vlaams belastinggeld, en de faciliteitengemeenten aansluiten, en 500 miljoen extra voor brussel.
Wat lijkt U een goed compromis tussen de twee? ![]()
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar De Wever durft niet. Hij durft niet omdat hij bang is veel kiezers te verliezen als hij een akkoord afsluit. Die gaan dan terug naar hun oorspronkelijke partijen. De NVA is en blijft een oppositie-partij... uit angst. Bang om verantwoordelijkheid te nemen. Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2010 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En da's nu precies wat DeWever niet doet. Ne te laisse pas bota-niquer, Bart !
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 13 oktober 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het enige wat we weten is dat de Franstaligen geen voorstellen aanvaarden die de Franstaligen "verarmen" met andere woorden Vlaanderen mag geen cent minder betalen aan Wallonie, en moet de extra 22 miljard die Belgie nodig heeft ophoesten. Bovendien moet ze aanvaarden dat Wallonie 900miljoen boven hun begroting in het rood gaat, en moet aanvaarden dat uiteindelijk de rekening moet worden betaald op federaal niveau. Dus voor iedere goodwil van de franstaligen moet Vlaanderen 2 keer passeren langs de kassa. In ruil willen ze BHV splitsen en er nog een keer van klappen. Laatst gewijzigd door giserke : 13 oktober 2010 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals, euh... awel. Allé! Zeg jij het eens.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
80% van de Vlaamse partijen willen financiële responsabilisering en in die andere democratie binnen belgie laat 70 % van de Franstalige partijen daarop bij monde van Di Rupo weten dat ze dan voor plan B kiezen. hoe zie jij die knoop op te lossen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Punt 1 : Financiële verantwoordelijkheid voor de deelstaten, dan kunnen we verder. Oeps, 1 eis en de onderhandelingen zitten al vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of je bent uiteraard zo naïef om de Franstaligen te geloven als ze zeggen dat er een akkoord binnen handbereik was. maar ik denk niet dat er nog 1 Vlaming zo naïef is hé, zelfs in de Morgen of De Standaard lachen ze dat weg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin..., een soort zelfmoordpoliticus dus? Straffer nog, ook bij een akkoord en dus geen verkiezingen zal De Wever volgens deze kenner van de Belgische politiek het deksel op zijn neus krijgen en veel stemmen verliezen. Citaat:
1/ als de N-VA geen akkoord sluit, zal ze veel stemmen verliezen; 2/ als de N-VA een akkoord sluit, zal ze veel stemmen verliezen.
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |