Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 14:43   #1
Cdude
Banneling

Standaard Aidspreventie in Saoedi-Arabië

Geen slecht woord over de Islam. Het meisje stemde in dus geen probleem, toch?

[IMG]In Saoedi-Arabië is een man met een 10-jarig meisje getrouwd. De 34-jarige bruidegom is daarmee toe zijn derde echtgenote. De notaris die het huwelijkscontract opstelde, sjeik Said bin Abdullah al-Djalil, is naar eigen zeggen nog altijd ontzet, ook al dateren de feiten van twee jaar geleden. De notaris zou meermaals geprobeerd hebben om de ouders van het kind te overtuigen om de trouw niet te laten doorgaan. Aangezien het kind echter toestemde, kon hij niet anders dan het contract op te stellen. In Saoedi-Arabië mogen mannen volgens het islamitisch recht vier vrouwen hebben. Een minimumleeftijd voor een huwelijk opleggen, blijft voorlopig uit.[/IMG]

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...sche-man.dhtml
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:28   #2
yassine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Geen slecht woord over de Islam. Het meisje stemde in dus geen probleem, toch?
*kuch*
Citaat:
De notaris die het huwelijkscontract opstelde, sjeik Said bin Abdullah al-Djalil, is naar eigen zeggen nog altijd ontzet, ook al dateren de feiten van twee jaar geleden. De notaris zou meermaals geprobeerd hebben om de ouders van het kind te overtuigen om de trouw niet te laten doorgaan. Aangezien het kind echter toestemde, kon hij niet anders dan het contract op te stellen.
Leer eens beter begrijpend lezen.

En aidspreventie lijkt me in dit geval niet echt nodig. De man in kwestie doet het voorlopig hooguit met 3 vrouwen en besneden mannen hebben sowieso minder kans op geslachtsziekten.
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:32   #3
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
*kuch*

En aidspreventie lijkt me in dit geval niet echt nodig. De man in kwestie doet het voorlopig hooguit met 3 vrouwen en besneden mannen hebben sowieso minder kans op geslachtsziekten.
Oh dan, als het 10-jarige meisje er mee instemde, dan is alles ok. En met hoeveel vrouwen de man in kwestie het al dan niet doet, weet jij net zomin als ik. Tjonge, jonge ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:42   #4
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
*kuch*

Wat is het verband tussen besneden mannen, aids en pedofilie? (buiten Islam)

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 oktober 2010 om 09:44.
Oud 8 oktober 2010, 09:43   #5
Steve_M

Standaard

Citaat:
cijfers?
Daar heeft hij dan wel weer een punt (dat is trouwens ook de reden dat de meeste Amerikanen besneden zijn):

http://www.msnbc.msn.com/id/15593753/

EDIT: maar dat neemt niet weg dat we geen 10-jarige spleetjes moeten gaan oprekken, ook niet "als zij het zelf wil".

Laatst gewijzigd door Steve_M : 8 oktober 2010 om 09:44.
Oud 8 oktober 2010, 09:45   #6
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daar heeft hij dan wel weer een punt (dat is trouwens ook de reden dat de meeste Amerikanen besneden zijn):

http://www.msnbc.msn.com/id/15593753/

EDIT: maar dat neemt niet weg dat we geen 10-jarige spleetjes moeten gaan oprekken, ook niet "als zij het zelf wil".
Citaat:
The American Academy of Pediatrics has called the evidence "complex and conflicting," and therefore concludes that, at present, the evidence is insufficient to support routine neonatal circumcision.
Oud 8 oktober 2010, 09:50   #7
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat er nogal wat discussie rond bestaat, maar dat is toch de reden dat de Amerikanen het doen. Amerikaanse vrouwen vinden onbesneden penissen trouwens best exotisch

Maar goed, er zijn andere manieren om geen STD's te krijgen dan een stuk van je baby zijn piet te laten snijden. Er zijn ook andere manieren om je lusten bot te vieren dan 10-jarige meisjes te neuken.
Oud 8 oktober 2010, 09:56   #8
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat er nogal wat discussie rond bestaat, maar dat is toch de reden dat de Amerikanen het doen. Amerikaanse vrouwen vinden onbesneden penissen trouwens best exotisch

Maar goed, er zijn andere manieren om geen STD's te krijgen dan een stuk van je baby zijn piet te laten snijden. Er zijn ook andere manieren om je lusten bot te vieren dan 10-jarige meisjes te neuken.
Kijk , en zo zijn we weer eens akkoord.
Oud 8 oktober 2010, 23:01   #9
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat dacht ik nu eigenlijk ook...Mischien heeft het wel met cultuur te maken...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 23:07   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Saoedi-Arabië is een man met een 10-jarig meisje getrouwd.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...sche-man.dhtml
Ziekelijk !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 23:27   #11
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Andy : 8 oktober 2010 om 23:27.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:09   #12
Mine Strone
Banneling

Standaard

Citaat:
*kuch*

Een systeem met inwisselbare vrouwen waarbij men er maximum vier tegelijk mag houden lijkt me helemaal geen sluitend systeem om aan Aidspreventie te doen. Au contraire.

Mijnheer A huwt mevr. 1 / 2 / 3 / 4

bovendien mag mijnheer A ook nog eens copuleren met alles wat zijn rechterhand bezit (vb. een paar filippijnse huishoudslavinnetjes).

resultaat: slavinneke X is HIV positief, besmet mijnheer A.
Mijnheer A besmet vrouwen 1 / 2 / 3 / 4 / en slavinnetje Y

Verder verstoot Mijnheer A zijn ziek geworden harem en vervangt deze door verse vrouwkes 5 / 6 / 7 / 8 .... die hij weer besmet

Vrouwen 1 / 2 / 3 / 4 huwen op hun beurt zo snel mogelijk (en waarschijnlijk tegen een spotprijsje) weer andere mannen omdat ze anders geen bron van inkomsten hebben .. et voil�* de keten wordt lekker verder gezet.

Lijkt me toch niet zo'n interessante denkpiste.

Ik ben helemaal geen voorstander van Benedictus-met-de-rode-schoentjes, maar als je zijn systeem volgt: maagdelijk het huwelijk in, slechts huwen met één persoon en dan verder levenslang bij elkaar blijven, dan denk ik toch wel dat je een pak minder risico loopt (besneden of niet besneden) dan met het systeem van Mohammed.

Laatst gewijzigd door Mine Strone : 20 oktober 2010 om 13:10.
Mine Strone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:11   #13
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mine Strone Bekijk bericht
Een systeem met inwisselbare vrouwen waarbij men er maximum vier tegelijk mag houden lijkt me helemaal geen sluitend systeem om aan Aidspreventie te doen. Au contraire.

Mijnheer A huwt mevr. 1 / 2 / 3 / 4

bovendien mag mijnheer A ook nog eens copuleren met alles wat zijn rechterhand bezit (vb. een paar filippijnse huishoudslavinnetjes).

resultaat: slavinneke X is HIV positief, besmet mijnheer A.
Mijnheer A besmet vrouwen 1 / 2 / 3 / 4 / en slavinnetje Y

Verder verstoot Mijnheer A zijn ziek geworden harem en vervangt deze door verse vrouwkes 5 / 6 / 7 / 8 .... die hij weer besmet

Vrouwen 1 / 2 / 3 / 4 huwen op hun beurt zo snel mogelijk (en waarschijnlijk tegen een spotprijsje) weer andere mannen omdat ze anders geen bron van inkomsten hebben .. et voil�* de keten wordt lekker verder gezet.

Lijkt me toch niet zo'n interessante denkpiste.

Ik ben helemaal geen voorstander van Benedictus-met-de-rode-schoentjes, maar als je zijn systeem volgt: maagdelijk het huwelijk in, slechts huwen met één persoon en dan verder levenslang bij elkaar blijven, dan denk ik toch wel dat je een pak minder risico loopt (besneden of niet besneden) dan met het systeem van Mohammed.
Dit doet me trouwens afvragen hoe het zit met de aidscijfers in Arabische landen? Wie weet houdt de 'goddelijke gerechtigheid' daar ook zwaar huis? Het zou alvast wel een leuke ironie zijn voor de hoeders van het meervrouwensysteem.
Oud 20 oktober 2010, 13:15   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*kuch*

Wat valt er te begrijpen behalve :
10-jarig meisje

manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 13:19   #15
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

10-jarig meisje

grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 18:23   #16
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

10-jarig meisje

Als belg heb je geen preken te geven over dat onderwerp. Als er nu één land is waar dat pedofilie het meeste zit voor te komen met het ene schandaal na het andere...
Oud 20 oktober 2010, 18:32   #17
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als belg heb je geen preken te geven over dat onderwerp. Als er nu één land is waar dat pedofilie het meeste zit voor te komen met het ene schandaal na het andere...
Hier worden het schandalen na ontdekking.

In SA is het dagdagelijkse kost. Gezien pedoligie er verweven is in de wet , hebben de kinderen geen schijn van kans.
Oud 20 oktober 2010, 20:14   #18
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Teneersten is België zeker niet het enige land met pedoschandalen..'to catch a predator' leverde per aflevering een paar dozijn 'verdachten' op in één enkele US regio bv..

Tentweeden staat pedofilie hier geboekstaafd als criminaliteit en niet als volkomen legitieme godsdienstbeleving..

http://www.gayworld.be/tag/londen/

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 oktober 2010 om 20:16.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 20:48   #19
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]
Ik citeer je rekensommetjes niet geheel want mijn opmerking is:
dit is zoals het gedrag wettelijk is toegestaan ter plaatse. 4 vrouwen en niet meer, juist scheiden, zwangere dienstmaagden vallen van het balkon enz.
Maar er is ook een illegaal gedrag. Bedenk dat iedereen gedwongen uitgehuwelijkt is zodat er veelal van liefde voor elkaar in die huwelijken weinig terecht komt. Met als gevolg dat het oog van de liefde elders valt. Onder vrienden is vrouwen tijdelijk ruilen in zwang. Diverse variaties van onze 'sleutelclubs' bestaan in Arabië.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 23:53   #20
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een systeem met ...
.... denkpiste.

Levenslang bij elkaar blijven is geen synoniem voor niet naast de pot te pissen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be