Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 20:28   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard Ugent schorst professor Marc Cogen

Citaat:
Professor Internationaal Publiekrecht Marc Cogen is preventief door de Gentse Universiteit geschorst wegens klachten over "grensoverschrijdend gedrag".

"Op basis van herhaalde meldingen wegens grensoverschrijdend gedrag en in het belang van het onderzoek van een formele klacht bij de externe psychosociaal preventieadviseur tegen professor Marc Cogen, heeft de UGent prof. Marc Cogen preventief geschorst in het belang van de dienst", aldus de Gentse universiteit.

De man behoudt tijdens de duur van het onderzoek zijn salaris. Hij wordt wel de toegang tot de universitaire terreinen en gebouwen ontzegd. "Met onmiddellijke uitwerking, tenzij hij door de academische overheid zou worden uitgenodigd of hem uitdrukkelijke toestemming zou worden verleend en deze hem begeleidt."

Controversiële standpunten
De 55-jarige Marc Cogen werd in het voorjaar al zijn lesopdracht internationaal publiekrecht, een verplicht vak voor eerstejaarsstudenten rechten, afgenomen. Hij kon wel nog een aantal keuzevakken doceren. De professor schuwde geen controversiële standpunten rond Israël en de Verenigde Staten en de oorlog in Irak. In het verleden beschuldigde hij de Universiteit en een aantal collega's van antisemitisme.

Negatieve evaluaties studenten
Ondanks negatieve evaluaties van bachelorstudenten had de professor wel een achterban onder zijn studenten, er werd zelfs een facebookgroep geopend ("Marc Cogen met blijven doceren! "). In 2009 verloor hij de rectorverkiezingen tegen Paul Van Cauwenberge.

European Friends of Israël
Cogen is medeoprichter en lid van de raad van bestuur van de European Friends of Israël, een Europese lobbygroep voor Israël. Daarnaast zetelt hij in de raad van bestuur van de Joodse Natuurbeweging "Keren Kayemeth Le Israël", die onder meer boomplantacties organiseerde in Israël. Cogen startte zijn carrière in 1978 als advocaat aan de balie van Antwerpen.

In 1982 begon hij zijn academische loopbaan aan de UGent en gaf ook een tijd les aan de Universiteit van Amsterdam en de VUB. De hoogleraar adviseerde ook in de financiële wereld en de politiek.

Zo was hij van 2004 tot juni 2007 persoonlijk adviseur van toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht.

Marc Cogen was vanavond niet bereikbaar voor commentaar. (belga/vsv/mvdb)
Oh wat jammer!
Oud 14 oktober 2010, 20:45   #2
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die de staat Israël willen blijven steunen...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 20:51   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die de staat Israël willen blijven steunen...
Dan vermoed ik dat er veel dingen zijn die je niet begrijpt.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

(en ik ben geen Israël-aanbidder hoor)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 21:18   #4
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Een terechte schorsing. Het heeft nog lang geduurd overigens, die man kan 2 keien doen vechten moest hij willen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 21:18   #5
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet.
Alle begrip tot en met 1945 maar daarna??
Hun gedrag zet gans het Oosten op zijn kop gesteund door hetzelfde volk
in de USA.
Wie zijn hier de echte terroristen?
Wie is de oorzaak van aanslagen wereldwijd??

Laatst gewijzigd door Tejokus : 14 oktober 2010 om 21:20.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:09   #6
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik ook niet.
Alle begrip tot en met 1945 maar daarna??
Hun gedrag zet gans het Oosten op zijn kop gesteund door hetzelfde volk
in de USA.
Wie zijn hier de echte terroristen?
Wie is de oorzaak van aanslagen wereldwijd??
De echte terroristen zijn de Al Quaida, de Mudjaheddin, etc.

Dieperliggende oorzaak zijn uiteraard de mensonvriendelijke en haatdragende visies die in de Koran vervat liggen. Als je van een "schuld" wil spreken - een boek is tenslotte maar dat - kan je de auteur ( de pedofiel van Mekka ) aanduiden.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:25   #7
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
De echte terroristen zijn de Al Quaida, de Mudjaheddin, etc.

Dieperliggende oorzaak zijn uiteraard de mensonvriendelijke en haatdragende visies die in de Koran vervat liggen. Als je van een "schuld" wil spreken - een boek is tenslotte maar dat - kan je de auteur ( de pedofiel van Mekka ) aanduiden.

mvg. Sint Ignacius
UFSIA, ik zal het grof zeggen: gooi Israël plat en de miserie is gedaan.
Rust en vrede in het Midden-Oosten.

Die andere gevolgen vinden hun oorzaak in het gedrag en het buitenlands beleid van de USA door de jaren heen: de CIA en de olie.
Zal het beter zeggen: als de USA zich fatsoenlijk en menselijk had gedragen
dan was er geen sprake van Al Quaida, de Mudjaheddin, enz.
Hadden we geen zogenaamd probleem met Iran, geen Afghanistan en
geen toestanden zoals in Irak.

Een ander gevolg dat sluipend is is idd. het "boek" en de Islam.
Die zijn al lang van strategie veranderd: "De baarmoeders van onze
vrouwen gaan de strijd winnen".
(Het was toch ongeveer zoiets he)
Oud 14 oktober 2010, 22:49   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje kennis vergaren rond de materie kan al veel doen. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:50   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan je ook zeggen van Palestina.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 22:51   #10
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is lichtjes overdreven.
Blijkbaar vind je een genocide best ok.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 00:53   #11
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is mij een raadsel waarom de Joden zich in zo'n wespennest gevestigd hebben na WO2. Ze moesten toch op de hoogte geweest zijn van het gevaarlijke Islamitische extremisme. Men kan natuurlijk een nationalistisch doel nastreven maar enig realisme is toch onmisbaar.

Na de door de Verenigde Naties goedgekeurde stichting van Israël hebben de Islamlanden hun complete Joodse bevolkingsgroep verjaagd, die zich dan ook grotendeels in Israël gevestigd heeft. Deze zeer talrijke bannelingen waren ondertussen wel al hun bezittingen kwijt en werden de terugkeer ontzegd.
De oorlog van Syrië, Jordanië, Egypte, Irak en Saoedië-Arabië met Israël resulteerde in een overwinning van deze laatste en uiteraard ook in een omgekeerde vluchtelingenstroom van bijna gelijke omvang.

En daar zitten nu mee. Door het verbannen van hun Joodse burgers hebben de Islamlanden en vooral de Arabische buurlanden het bestaan van Israël onvermijdbaar gemaakt. Ze zullen er mee moeten leren leven.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 01:03   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit doet niks terzake.
Een universiteit is een plaats waar het verlichte en humane debat heilig is. Een universiteit is een ontmoetingsplaats van tegenstellingen, die mekaar blijven zoeken omdat ze beiden zoeken naar de wetenschappelijke waarachtigheid van de waarheid, en het denkvermogen.

Zolang een prof. geen overtreding begaat met zijn integriteit en deontologie zie ik geen rden om te schorsen. Ik ken hem natuurlik niet, maar met wat nu via de media op tafel ligt lijkt me dit eerder een afrekening te zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 02:09   #13
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het is mij een raadsel waarom de Joden zich in zo'n wespennest gevestigd hebben na WO2. Ze moesten toch op de hoogte geweest zijn van het gevaarlijke Islamitische extremisme. Men kan natuurlijk een nationalistisch doel nastreven maar enig realisme is toch onmisbaar.

Na de door de Verenigde Naties goedgekeurde stichting van Israël hebben de Islamlanden hun complete Joodse bevolkingsgroep verjaagd, die zich dan ook grotendeels in Israël gevestigd heeft. Deze zeer talrijke bannelingen waren ondertussen wel al hun bezittingen kwijt en werden de terugkeer ontzegd.
De oorlog van Syrië, Jordanië, Egypte, Irak en Saoedië-Arabië met Israël resulteerde in een overwinning van deze laatste en uiteraard ook in een omgekeerde vluchtelingenstroom van bijna gelijke omvang.

En daar zitten nu mee. Door het verbannen van hun Joodse burgers hebben de Islamlanden en vooral de Arabische buurlanden het bestaan van Israël onvermijdbaar gemaakt. Ze zullen er mee moeten leren leven.
Raadsel?
Helemaal geen raadsel.
Dit was hun "Beloofde Land"

Door de VN goedgekeurde stichting van de staat Israël.
Wat heeft de VN te zoeken in het Midden-Oosten?
Is er door de VN ook maar één minuut rekening gehouden met de Palestijnen?

Bekijk eens hoe ze uitbreiden en land pikken.
Begonnen in 1947, 1967, 2003 en 2007.
En dat gaat nu ongestoord door.
Israël lapt het internationaal recht aan zijn laars en weigert schaamteloos
het advies van het internationaal gerechtshof.
En alle wereldleiders laten Israël ongemoeid zijn gang gaan.
Dat ze eerst maar eens die muur afbreken en stoppen met die bezetting.

Het is bijna zoals Elio het nieuwe België ziet: Brussel samen met Wallonië
Oud 15 oktober 2010, 06:58   #14
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor jou dat je er iets wil aan gaan doen.

Want standpunten innemen, zonder de ander te begrijpen, is niet altijd verstandig.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 07:04   #15
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islamitische vrede zal je bedoelen.

Het oorlogsgebied zal zich vervolgens gewoon verplaatsen.

Kijk maar langsheen al de grenzen van het islamitische rijk. Daar is altijd religieus geïnspireerd militair geweld. Van in het Midden-Oosten tot aan de Filipijnen horizontaal en vanaf ex-Joegoslavië tot in Soedan verticaal.

Allemaal de schuld van Israël?

Ooit gehoord van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 oktober 2010 om 07:05.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 07:42   #16
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De professor schuwde geen controversiële standpunten rond Israël en de Verenigde Staten en de oorlog in Irak. In het verleden beschuldigde hij de Universiteit en een aantal collega's van antisemitisme.
Joden die te pas en te onpas anderen van antisemitisme beschuldigen moeten inzien dat dit in hun nadeel speelt.

Maar er staan weinig gegevens in dat stukje. Welke uitspraken hebben precies geleid tot zijn schorsing?
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:29   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

De verklaring is vrij simpel, Israel is het land van melk en honing , en de plaats waar de tempel staat, en dat is de allerbelangrijkste reden.

Echte die hard joden willen trouwens die moskee vanboven op de tempelrots afbreken om daar terug een Joodse tempel op neer te poten, ... maar als ze dat doen breekt wereldoorlog 3 uit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:31   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Islamitische vrede zal je bedoelen.

Het oorlogsgebied zal zich vervolgens gewoon verplaatsen.

Kijk maar langsheen al de grenzen van het islamitische rijk. Daar is altijd religieus geïnspireerd militair geweld. Van in het Midden-Oosten tot aan de Filipijnen horizontaal en vanaf ex-Joegoslavië tot in Soedan verticaal.

Allemaal de schuld van Israël?

Ooit gehoord van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-...en_dar_al-harb

Paulus.

De meeste mensen schijnen die simpele basisregeltjes niet te snappen Paulus, ... Ze begrijpen het maar als ze ermee in aanraking komen telkens de islamitische vlek verder uitbreid...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:34   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die andere gevolgen vinden hun oorzaak in het gedrag en het buitenlands beleid van de USA door de jaren heen: de CIA en de olie.
Zal het beter zeggen: als de USA zich fatsoenlijk en menselijk had gedragen
dan was er geen sprake van Al Quaida, de Mudjaheddin, enz.
Hadden we geen zogenaamd probleem met Iran, geen Afghanistan en
geen toestanden zoals in Irak.

Een ander gevolg dat sluipend is is idd. het "boek" en de Islam.
Die zijn al lang van strategie veranderd: "De baarmoeders van onze
vrouwen gaan de strijd winnen".
(Het was toch ongeveer zoiets he)
Zoiets in dien aard vinden de francofonen en de belgicisten ook van onze communautaire twistpunten;
soms al eens uitgedrukt op meer maritieme wijze enz. , maar 't komt op 't zelfde neer.

Oer- oer- oerdom.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 08:34   #20
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dieperliggende oorzaak zijn uiteraard de mensonvriendelijke en haatdragende visies die in de Koran vervat liggen.
Die uit de Thora ontleend zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be