Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Jean-Luc Dehaene (CD&V) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Luc Dehaene (CD&V) - 24 tot 30 mei "Deze oud-premier is sinds geruime tijd niet weg te slagen uit de toplijst van meest populaire politici van het land. Een uitzonderlijke populariteit aangezien hij jarenlang van het federale politieke toneel verdween en enkel zijn mandaat als burgerv

Discussietools
Oud 27 mei 2004, 19:19   #1
kricke
Vreemdeling

kricke's schermafbeelding

Standaard

Zoals het er nu voor staat heeft een student die zonder de steun van zijn/haar ouders of een andere inkomstenbron geen enkele kans op slagen. Hoe kan die zijn studies nog betalen?

Mr. Dehaene,

Heeft een student geen recht eens boven de 25 jaar op een of ander inkomen? En wat als deze student dan ook nog ziek valt gedurende het jaar? Hier is ook geen ziekteuitkering voor voorzien.

Wat nu?
Oud 27 mei 2004, 19:26   #2
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kricke
Zoals het er nu voor staat heeft een student die zonder de steun van zijn/haar ouders of een andere inkomstenbron geen enkele kans op slagen. Hoe kan die zijn studies nog betalen?

Mr. Dehaene,

Heeft een student geen recht eens boven de 25 jaar op een of ander inkomen? En wat als deze student dan ook nog ziek valt gedurende het jaar? Hier is ook geen ziekteuitkering voor voorzien.

Wat nu?
met dergelijke vragen kan je beter terecht in de nieuwsgroep be.burgerrechten daar zal je gratis de juiste uitleg krijgen van juristen .

het is opmerkelijk dat in die nieuwsgroep die gratis den diensten staat van de bevolking geen enkele politieker te bespeuren valt
kan je nagaan wat hun verkiezingsbeloften inhouden
Oud 28 mei 2004, 11:03   #3
kricke
Vreemdeling

kricke's schermafbeelding

Standaard

Ok, merci

Vind m'n weg hier nog niet zo goed.
Oud 28 mei 2004, 13:51   #4
thatthai
Vreemdeling

Standaard

ooit al eens van Vivant gehoord? Die hebben een mogelijke oplossing in petto.
thatthai is offline  
Oud 28 mei 2004, 14:05   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

als hij daarop moet wachten, dan is hij afgestudeerd!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:34   #6
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

studenten zonder steun van hun ouders kunnen een leefloon aanvragen bij het ocmw. je moet dan wel een zinnige uitleg geven waarom je niet meer bij je ouders woont. ik was hun gezaag beu is dus niet voldoende! het ocmw gaat dan na of je ouders hun zorgplicht niet negeren. ouders zijn immers verplicht om voor hun studerende kinderen te betalen, indien ze dit kunnen.

en andere mogelijkheid is een part time job zoeken. samen met je kindergeld en een studiebeurs kan je dan ook rondkomen.

als je al gewerkt hebt ligt de situatie anders, maar ook hier zijn mogelijkheden. ik ken verschillende mensen die zonder steun van hun ouders een diploma behaalden. informatie vindt je bij bevoegde instanties (ocmw, vdab, ...)

en seg nu nog eens dat de overheid niet voor ons zorgt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:42   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Indien je steun krijgt van het OCMW vorderen die het wel netjes terug in bij je ouders als zijzelf in staat blijken te zijn het te betalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:45   #8
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Indien je steun krijgt van het OCMW vorderen die het wel netjes terug in bij je ouders als zijzelf in staat blijken te zijn het te betalen.
Dat is zowat het eerste dat hij zei... maar je hebt dus gelijk.

Citaat:
het ocmw gaat dan na of je ouders hun zorgplicht niet negeren. ouders zijn immers verplicht om voor hun studerende kinderen te betalen, indien ze dit kunnen.
Oud 28 mei 2004, 17:53   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik bedoelde eigenlijk: "je hebt grote dikken ambras met je ouders, ze zijn het beu dat ge al drie keer gebuisd zijt etc..." Indien je dan naar het OCMW stapt en die geven je dan een leefloon, dan vorderen zij dat ook nog terug bij je ouders.

Na je 25ste lijkt me dat een zware beperking op het zelfbeschikkingsrecht van de ouders moet ik zeggen.

Tenslotte is men volwassen op z'n 18 en blaast iedereen hoog van den toren omdat vanaf die leeftijd ouders geen ballen meer te zeggen hebben.

Hier zit een discrepantie.

circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 18:45   #10
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik bedoelde eigenlijk: "je hebt grote dikken ambras met je ouders, ze zijn het beu dat ge al drie keer gebuisd zijt etc..." Indien je dan naar het OCMW stapt en die geven je dan een leefloon, dan vorderen zij dat ook nog terug bij je ouders.

Na je 25ste lijkt me dat een zware beperking op het zelfbeschikkingsrecht van de ouders moet ik zeggen.

Tenslotte is men volwassen op z'n 18 en blaast iedereen hoog van den toren omdat vanaf die leeftijd ouders geen ballen meer te zeggen hebben.

Hier zit een discrepantie.
Ik denk niet dat je ouders nog zullen moeten betalen als je al verscheidene malen bent gebuisd... (bovendien zegt dat genoeg over je capaciteiten en/of motivatie en kan je er inderdaad maar beter mee stoppen.)
Ook over het feit of ze nog moeten betalen als je 25 bent ben ik niet (verre van zelfs) zeker.
Oud 28 mei 2004, 18:53   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik weet het niet. Toen ik eens navraag heb gedaan werd er in elk geval geen melding gemaakt van een bepaalde maximumleeftijd. Wèl dat het bedrag ging teruggevorderd worden van de ouders.

(navraag = "mijn vriendin heeft een zoon...; etc...)

circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be