![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
|
![]() Scooterrijder rijdt kindje aan op fietspad HOOFDDORP -
Op een fietspad in Hoofddorp is een kindje op een fiets aangereden door een scooter. Het slachtoffertje raakte zwaargewond en is met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Diverse hulpdiensten kwamen ter plaatse op de Reina Prinsen Geerlingsdreef om eerste hulp te verlenen. Behalve twee ambulances was er ook een traumahelikopter uit Amsterdam opgeroepen. Het slachtoffertje is gestabiliseerd en in een ambulance, onder begeleiding van een motoragent, met spoed vervoerd naar het ziekenhuis. De identiteit en leeftijd van het kindje zijn niet bekend gemaakt. Ook over de toestand van het slachtoffertje is nog niets bekend. De politie doet onderzoek naar de toedracht van dit ongeval. De website brandongevallen.nl meldt dat buurtbewoners al tijden klagen over de scooters die over het fietspad rijden, terwijl ze op de openbare weg horen te rijden. Regelmatig gebeuren hier aanrijdingen of bijna aanrijdingen. http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...d__.html?p=3,1 Tja, over die gasten valt ook een boek te schrijven. Onvoorstelbaar welke stunt die uithalen en zeker die met blauw plaatje. Die mogen tot 25km, maar hoe die voorbijscheuren, met twee erop somns en zonder helm, flink opgevoerd tuurlijk. In "Wegmisbruikers" (SBS6) acteren ze regelmatig. Tel de kosten vd gezondheidzorg maar op als ge aan 60 met uwe knikker tegen de grond smakt. Eigelijk moesten ze de kosten zelf dokken of de ziekenkas premie van die gasten verhogen, eigen risico. Meer controles daarop nodig en flinke boetes, dat ze het goed voelen.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Het zijn meestal ook ofwel pubers die met die dingen rondscheuren ofwel marginalen die zich van niks aantrekken. Vooral die eerste groep maakt van het fietspad vaak hun persoonlijk racecircuit ( in België zou 9/10 klasse A brommers opgevoerd zijn ) en als fietser ga je maar best goed opzij als er zo eentje aankomt. Ze voelen zich met hun zwaardere voertuig de sterke partij op het fietspad en gedragen zich ook zo. Getuige daarvan ook de talloze ongevallen met brommers in het algemeen en ongevallen van brommers met fietsers onderling waardoor ze in Nederland al vaak naar de baan verbannen worden. Daar zijn ze de zwakke partij en hebben ze dus al wat minder noten op hun zang.
In tegenstelling tot Nederland mogen ze in België doorgaans nog wel op het fietspad rijden. Gelukkig heerst er hier wel minder een scooter cultuur dan dat dit in Nederland het geval is, maar hun aantal zal logischerwijze wel blijven toenemen naarmate de brandstofprijzen blijven stijgen. Naast het veiligheidsaspect veroorzaken ze teven een hoop herrie ( scooters scoren hoog in de lijst van ergernissen bij burgers ) en zijn ze vaak uitgerust met 2 takt motoren waarvan je niet wil weten welke giftige troep er achteraan uit hun uitlaat komt. Ze worden tevens gebruikt voor afstanden die perfect met de fiets te doen zijn en vooral de jeugd zou er net baat bij hebben dit te doen ( gezien de belabberde conditie en de toename van obesitas door te weinig beweging). Een FIETSPAD dient om te fietsen en zowel bejaarden als kinderen moeten er op een veilige manier gebruik van kunnen maken. Ik zou dus enkel fietsers en elektrische fietsen toelaten op het fietspad. Alle brommers vliegen de baan op. Klasse A 25 km/h wordt afgeschaft en brommer rijden vanaf 18 jaar.met rijbewijs. Snelheid kan dan ook eventueel wat verhoogd worden om vlot met de stroom mee te kunnen rijden. De burger heeft dan zelf de keuze en heeft dus zelf de verantwoordelijkheid over zijn veiligheid; ofwel kiest hij voor zijn eigen veiligheid en kan hij gebruik maken van het fietspad waarbij hij zich tevens milieuvriendelijk verplaatst met de fiets of de elektrische fiets ofwel kiest hij voor de brommer en vliegt ie de baan op. Op die manier is het gedaan met de kamikazes op de fietspaden, waarvan het merendeel onder de 18 zijn. Teven goed voor het milieu, maatschappij ( lawaai ) en volksgezondheid! Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 oktober 2010 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een andere optie is simpeler , goedkoper en brengt nog geld in't laatje ook.
Bromfietsen een nummerplaat. Als ze dan geflitst worden door een vogelkastje of multinova, kunnen de bestuurders net zoals de "grote mensen" mee de toeslag op te hoge snelheid betalen, aangevuld met de boete voor onverzekerd rijden (te rap en de verzekering trekt kop in kas als't mis gaat), alswel de ontdoken baantaks. Mare, Blue sky, wat is een electrische fiets? Ik kan gerust eentje samenknutselen die de meeste opgefokte 50CC brommertjes in't stof laat bijten, en het enige geluid dat je zal hebben is't gezoem van de reductiekast.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Ach ik zou de verzekeringen in het eens helemaal afschaffen, zowel voor motorfietsen, scooters, moto's en auto's. Ongeluk gehad; tja pech dan; de verantwoordelijke betaald uit eigen zak alle kosten, incluis die van de tegenpartij. zal dan wel voorzichtig gereden worden. In het geval van de scooter-jeugd; tja als de papa en de mama voor het onverantwoord gedrag van zoon of dochterlief telkens moeten opdraaien lijkt het mij logisch dat dat niet lang duurt eer ook daar eens ingegrepen wordt he.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's gewoon een kwestie van meer accu. Kost alleen geld, da's alles.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Goesting om eens mee te gaan naar punch ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
Klasse A zou mogen bestaan en zou mogen rijden op het fietspad, maar dan enkel elektrisch en met maximum snelheid begrensd tot 20 km/h wat het wat minder aantrekkelijk maakt om uiteindelijk te kiezen voor een brommer. Bejaarden ed kunnen daar dan evt voor opteren. Voor de pubers maken die dingen waarschijnlijk te weinig lawaai zodat voor hun de fun eraf is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.427
|
![]() Citaat:
bvb concreet: 100.000 minder auto's in Brussel, dus de stad is 100.000 auto's roet , en lawaai armer, parking rijker De 100.000resterende auto's kunnen dubbel zo snel naar het werk, gan nog altijd in file staan, maar pakweg de helft minder lang, pak 20km/u . Terwijl de electrische fietsen nog altijd sneller door het verkeer kunnen laveren (zeg maar via de bovenwegen en de binnenstraten zoefen ze naar hun werk) Dus die tuffen aan 40km/u naar hun werk. Je moet durven alles omgooie en nadenken over mobiliteit om tot goeie oplossingen te komen. Men kijkt veel te myopisch naar de auto tot aan de deur geparkeerd moet worden. Een tram, trein, metro stopt ook niet aan de deur. Een fiets die kan stoppen aan de deur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() De auto heel het centrum laten doorkruisen is inderdaad geen goed idee. Naast de lawaai-overlast en de uitlaatgassen, heb je bovendien heel wat plaats nodig in de stad om al die auto's kwijt te kunnen.
Landuyt wilde destijds de scooter stimuleren om te gebruiken voor woon en werkverkeer door onder meer ervoor te zorgen dat je een 125 cc met rijbewijs B mocht besturen. Je bent natuurlijk wel bijzonder kwetsbaar als 2 wieler in een oerwoud van vrachtwagens en auto's en dat belet allicht veel mensen om de overstap te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Citaat:
voor de weg: http://thekneeslider.com/archives/20...tning-lithium/ The drive system is a single speed with potential horsepower at 70, maximum torque is 80 foot pounds, top speed of 100 mph with a range of 80 miles at 65 mph. Weight is 400 pounds. Recharge time is 7 hours with the built in plug in charger. speedway: http://thekneeslider.com/archives/20...o-816-seconds/ Press release follows: A123Systems today announced that The KillaCycle, the world’s quickest electric motorcycle and the official world record holder in the ¼ mile drag, broke the world record again using its lithium-ion batteries. The official record for any electric vehicle worldwide in the ¼ mile is set now at an elapsed time of 8.16 seconds. Further, The KillaCycle holds the top speed record for the ¼ mile, at a blistering 156mph. Powered by 990 A123Systems Nanophosphate™ cells, The KillaCycle set the new world record for the fourth time in two days at the All Harley Drag Racing Association (AHDRA) event at the Firebird Speedway in Chandler, AZ on Saturday, March 31, 2007. Weighing just over 165 pounds, the A123Systems battery pack delivers over 350 horse power to the motorcycle drivetrain and holds 7.5 kWh of energy. With the A123Systems battery pack, The KillaCycle goes from 0 to 60mph in under 1.5 seconds.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Aja, die E-Yamaha weegt bijna 10 % minder als zijn benzineversie...
Citaat:
Moto Yamaha E-R1 weegt in totaal 400 pond of 181 kg. Normale R1 weegt met volle -18 liter- benzinetank 206 kg, leeg ca. 193 kg. Gemiddeld dus ca. 200 kg, mmmh bijna 10% gewicht gespaard had ik eerst niet gedacht. (1 liter superbenzin weegt gemiddeld 0,75 kg) Ref: http://www.yamaha-motor.eu/eu/produc...view=techspecs
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2010 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Puur juridisch gezien is het verschil tussen een "electische motorfiets" en een "electrische fiets" dat deze laatste een motor heeft van maximaal 250w, die enkel ondersteunend werkt. Dus enkel als je trapt. Een dergelijk voertuig wordt als een gewone fiets beschouwd. Dus geen extra verzekering, geen rijbewijs nodig, en je mag overal rijden waar een fiets mag.
Ik heb er zelf zo een (een Zwitserse Flyer) en het is in het stadsverkeer het snelste vervoermiddel dat er is.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele, die A123's zijn onze favorieten voor in de robots. Inherent veiliger dan de gewone LiPo, en mits in't groot aangekocht, zakt de prijs tegenwoordig tot €9 voor een 3.3V 2300mAh cel.
Maar uiteindelijk is de gestarte draad eentje van een jaloerigaard, die van ouders geen zundapp mocht hebben, en dat nu verbloemd door te zggen dat ie dat zelf niet wou. Brother Paul, Punch?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() ik woon in Kruishoutem en als ik naar Oudenaarde wil moet ik idd op een fietsbaan rijden met mijn scooter . Persoonlijk vind ik dat idd niet veilig eerst en vooral voor de fietser !! Op de baan rijden is voor mij ook geen optie met al dat vrachtverkeer!! De staat moet maar zorgen dat er deftige wegen zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
|
![]() Ja die scootermannekes hier rijden ook altijd wel op hun leven. Hier is gene integraal helm verplicht dus zetten ze zo ne coole pispot op hune kop... soms staat die echter niet geheel op hune kop, maar hangt die zo ergens wat halverwege, kom als ze vallen breken ze gegarandeerd hune nek en ook nog eens hune kop...
Af en toe rammelen ze hier er eens een omver, vooral dan op ronde punten, want daar waar in Belgie een rond punt, rond genomen wordt, rijden hier scooters en auto`s gewoon rechtdoor, ge moet dat zien om te weten wat dat is, ... k kan dat moeilijk beschrijven in elk geval is het miserie zoeken natuurlijk , er kan van overal iets komen, ... Af en toe wordt er dan eens eene omgekwakt... Laatste 2 maand al zeker 3 zo een accidenten gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
|
![]() Citaat:
Voor heel wat mensen voor wie een auto niet haalbaar is (niet alleen omwille van de kostprijs maar ook omwille van complexiteit van autorijden) biedt een brommer een alternatief voor langere afstanden. Heel wat mensen met een beperking hebben een brommer. Klasse A is dan vaak ook de beste keuze omdat klasse B toch al wat te snel gaat. Bekijk het misschien niet alleen vanuit het perspectief van de 16-jarige vervelende puber, maar ook vanuit het perspectief van de mensen die op hun brommertje rekenen voor enige integratie in de maatschappij.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |