![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 17_05_2004 De Tijd
Johan Vande Lanotte, Minister van Overheidsbedrijven (SP.A) over de splitsing van de NMBS "Ik heb ooit voor die regionalisering gepleit. Maar het domste wat je kunt doen, is je standpunt niet aanpassen als de wereld verandert. Het is merkwaardig dat de regionalisering van het spoor een agendapunt van bijna alle Vlaamse partijen is, ook van de SP.A. Wij discussiëren in België over die regionalisering, maar zien niet wat er internationaal gebeurt. Er is al een Zwitsers-Belgische maatschappij bezig in de havens. Dat lukt nog niet zo aardig heb ik de indruk. Maar de vrijmaking van het spoor is bezig. En wij zijn hier intussen aan het bekijken of we met een Vlaamse of een Belgische maatschappij willen werken. De discussie over de splitsing is er één van tien jaar geleden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goed om weten ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen wordt het tijd dat we afstappen van het monopolie van de NMBS. Ook moet er radicaal een einde gemaakt worden aan het logge administratieve van de openbare spoorwegmaatschappij. In dat verband kan men veel leren van de DB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde is ook een discussie van 30-40 jaar oud. Geeft aan hoe traag België evolueert naar een democratische staat.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Privé maatschappijen die van ons spoorwegnetwerk gebruik maken naast de openbare. Het moet kunnen! De Europese en vooral economische context is dit eindelijk aan het doorbreken.
Waar wachten de Vlaamse excellenties op om gewoon "De Lijn" uit te breiden met een aantal treinverbindingen ? Het liefst dan nog met intercoty tussen de grotere Vlaamse Steden zonder langs Brussel te moeten. Voorbeelden: Hasselt-Antwerpen-Gent-Brugge of Leuven-Mechelen-Aalst Daarnaast kunnen ook nog andere verbindingen tot stand komen.
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() De Lijn is nog steeds een overheidsbedrijf hé ...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kunnen er ook privé maatschappijen bijkomen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De NMBS komt wel in orde. De productiviteit stijgt alle dagen. Gedaan met de Schouppe dictatuur. Op naar een bloeiend bedrijf met oog voor de toekomst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Belgicisten, ze blijven grappig!
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een Vlaams spoorbedrijf zoals de Lijn, is een goed alternatief. De NMBS hervormen zal nog jaren duren. Er wordt trouwens meer in de Walen geïnvesteerd dan in Vlaanderen, en wij betalen dan nog ook eens de enorme tekorten van de NMBS. Ik zie niet in wat hier achterhaald aan is. Of zijn de Walen en franstaligen ertegen omdat zij zo weer een deel van hun transfers zien in rook opgaan ... ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn Vlaamse verkiezingen en Vande Lanotte is een dikke leugenaar!
![]() Hij zit immers in de paarse regering die nog niks anders heeft gedaan dan de PS zijn zin geven en de Vlaamse zaak te verraden. OOK met het Lambermontakkoord en OOK toen de laatste onderhandelingen over de NMBS en de 40/60 verdeelsleutel ter discussie stonden!!! Eens de Vlaams verkiezingen voorbij zijn, blijft alles weer bij het oude. Ik heb nog nooit anders geweten dan dat er belgicistische spierballen rollen om Vlaamse stemmen te ronselen maar eens de bollekenskermis voorbij is gaan de spierballenrollers terug naar de federale regering en plooien ze, naar goeie Belgische gewoonte, verder voor de PS.
![]() |
#18 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Competitie aan de NMBS doen, denk ik dat op dit moment nog niet aan de orde kan zijn ... Het bedrijf heeft nog een zware en lange weg te gaan, en overhaaste privatisering en concurrentie zouden de economische en sociale kosten de hoogte injagen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Misschien nog een extra spoorlijn naar één of ander Waals gat. Succes verzekerd!
![]() |