![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat ik het discrimineren op taal ook al altijd kantje boordje heb gevonden, maar ik begrijp wat er achter zit. De kans bestaat inderdaad dat indien er bezwaar wordt aangetekend dat dat wel eens zou kunnen aanvaard worden.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo. De achterlijke Vlaming krijgt zijn verdiende loon voor zijn decennialange onderwerpingsdenken. Ze waren toch allemaal zo fier dat ze zo goed Frans konden en iedereen die in Vlaanderen kwam zo mooi in het Frans te woord konden staan? Wel, nu krijgen ze het keihard in het gezicht teruggegooid. Ik kan geen enkel medelijden of verontwaardiging meer tonen. Ze hebben het verdiend. Nu gaat men verontwaardigd staan janken, en maandag gaat men op het werk, op straat of in het parlement weer allemaal mooi zijn beste Frans bovenhalen tegenover de meesters. En voor de rest gaat men er weer bij staan en naar kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge de rest van hun aanbevelingen voor ons twee-land leest, dan begrijpt ge het wel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() Serieus, ben je echt zo onzeker dat je kennis van een vreemde taal als een bedreiging voor je identiteit ervaart? ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 30 oktober 2010 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord, mijn nogal harde directe taalgebruik op zijn Xeno's komt misschien wat denigrerend over, maar met zalvende woorden komt de boodschap - zeker als die een 'inconvenient truth' bevat - niet altijd even duidelijk over. ![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 oktober 2010 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De francofonen die in Vlaamse gemeenten met faciliteiten wonen, die zien het spreken/kennen .. van een vreemde taal, zelfs de taal van de streek, als een zeer grote bedreiging voor hun identiteit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De VN van die losers moet ge toch geen schrik hebben zeker. Het enige wat die doen is rapporten uitbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja en als we die naast die van de Raad van Europa leggen dan wordt dit al een aardig stapeltje. Maar goed. Het Grondwettelijk hof die een groot deel van het Vlaamse schooldecreet vernietigt. De EU die zegt dat de Jobkorting in strijd is met de Europese regels, en de VN die nu Vlaanderen op de vingers tikt over haal taalwetgeving. Straks moeten ze ticketje trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt in de eerste plaats omdat de mensen die rond Brussel wonen geen band hebben met de "streek" waarin ze wonen en gefocust zijn op Brussel voor hun werk, sociale contacten etc...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dan heb je het toch over de franstaligen in de rand, uit mijn eigen ervaring is dat zeker zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wie zich daadwerkelijk durft in te mengen in het Belgisch huishouden gaat zijn poten verbranden. De doos van pandora vliegt dan open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op grenzende taalgebieden is er altijd een overlapping een soort van modus- vivendi (grens Nederland/duitsland: nederduits wordt door beiden verstaan) Zelfs Moeskroen (in mijn jeugd NEDERLANDSTALIG) liet franse invloeden toe (ze zijn er vet mee, mijn nichtjes zijn nu eentalig frans). Maar Brussel? Brussel is "elitair" franstalig en wijkt dus voor geen enkel taalgrens. De enige mogelijkheid is het "elitaire" te onttronen. Gisteren zag ik per toeval een stukje van die reportage over die ondergrondse dodengang in Brussel: �*l de (elite) overledenen droegen wel VLAAMSE namen hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Hm...
had dit in 'binnenland' gepost. Zie niet goed in wat dit te zien heeft met staatsinrichting, het is immers binnenlandse politiek, 'Wordt het Belgisch leger Te Vlaams???' staat immers ook daar en sluit er eigenlijk bij aan. Maar soit, maakt niet uit ...
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 oktober 2010 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Groôt-Ollant is hier nochtans buiten gebleven.
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 oktober 2010 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk ander land wordt dat als vanzelfsprekend beschouwd. Alleen in Vlaanderen moeten de mensen daarop gewezen worden. En dan reclameren ze nog ook. Schandalig gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik weet mag je zelfs de states niet BINNEN als je niet voldoende engels kent, laat staan dat je een sociale woning krijgt toegewezen.
zou Bankimoon dat weten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is misschien wel typisch Franstalig. Ik heb schoonfamilie wonen in Gascogne, en in dat dorp zijn er vorige eeuw rellen geweest tegen de estrangeys die vanuit 2 dorpen verder kwamen werken in een fabriek. Fransen, Franstaligen zitten in hun eigen superieur wereldje en kunnen zich niet inbeelden dat anderen daar indringen, maar ze vinden wel dat ze zelf overal baas mogen spelen. Ils sont fous ses Gaulois. |
|
![]() |
![]() |