Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Kan Di Rupo nog premier worden na de uitspraken over de faciliteitengemeentes?
Vroeger kon het voor mij, nu niet meer 29 63,04%
Vroeger kon het niet voor mij, nu ook niet 10 21,74%
Vroeger kon het niet voor mij, nu wel 0 0%
Vroeger kon het voor mij, nu nog altijd 7 15,22%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 10:24   #1
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard Vindt u dat Di Rupo nog premier kan worden na dreiging met annexatie van de 6?

De vraag is simpel? Vindt u dat Di Rupo nog een premier kan zijn voor alle Belgen nu hij gedreigd heeft met België op de blazen en de 6 faciliteitengemeentes aan te hechten bij Wallobrux?
Vito is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:31   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Neen, dat lijkt me duidelijk. Ik ben tegen het voortbestaan van Belgie, maar als Belgie dan toch blijft voortbestaan dan lijkt het me evident dat we een premier krijgen die daar ook voluit voor gaat. Het masker van Elio is afgevallen en hij trekt resoluut de Waalse kaart. Het is natuurlijk ook zo dat BDW mijns inziens geen premier kan worden omwille van zijn partijprogramma. De vraag is wie dan wel nog premier kan worden? Ik zie geen enkele actieve politicus die pro Belgie is. Iedereen lijkt een kant gekozen te hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:34   #3
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de bovenste aangeklikt, maar NIET om de recente gebeurtenissen,maar die tijdens de onderhandelingen. HIJ ging voor 20 jaar communautaire vrede zorgen. Ja men oor!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:37   #4
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, dat lijkt me duidelijk. Ik ben tegen het voortbestaan van Belgie, maar als Belgie dan toch blijft voortbestaan dan lijkt het me evident dat we een premier krijgen die daar ook voluit voor gaat. Het masker van Elio is afgevallen en hij trekt resoluut de Waalse kaart. Het is natuurlijk ook zo dat BDW mijns inziens geen premier kan worden omwille van zijn partijprogramma. De vraag is wie dan wel nog premier kan worden? Ik zie geen enkele actieve politicus die pro Belgie is. Iedereen lijkt een kant gekozen te hebben.
Bart kan mijns inziens nog steeds premier worden. Een federaal model dat via art 35 het zwaartepunt bij de regio's legt, is het enige waarin België nog een bepaalde tijd degelijk kan bestaan. Al de rest is gewoon blijvende ambras.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:40   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik dacht dat hij boven het gewoel kon gaan staan, maar hij heeft bewezen dat hij dat hoegenaamd niet kan. Hij is in de eerste plaats een Franstalige die enkel en alleen in het belang van de Franstalige denkt.
Oud 12 oktober 2010, 10:41   #6
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Ik had goede hoop met Di Ripo kort na de verkiezingen, maar eens bleek dat hij wilde dat de Vlamingen alleen zouden opdraaien voor de broodnodige besparingen kreeg ik al wat angs, na afgelopen weekend hoop ik dat we met geen Vlamingenster moeten rondlopen als hij premier wordt.
leuri is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:44   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe meer Di Rupo , hoe meer PS , hoe liever ik het heb, regelrecht met de ogen open de eindeloze diepte in, ...
Herr Flick is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:45   #8
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hoe meer Di Rupo , hoe meer PS , hoe liever ik het heb, regelrecht met de ogen open de eindeloze diepte in, ...
2!
Oud 12 oktober 2010, 10:56   #9
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik dacht dat hij boven het gewoel kon gaan staan, maar hij heeft bewezen dat hij dat hoegenaamd niet kan. Hij is in de eerste plaats een Franstalige die enkel en alleen in het belang van de Franstalige denkt.
Welke Franstalige heeft dat ooit niet gedaan?
Gerre is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:57   #10
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De vraag is simpel? Vindt u dat Di Rupo nog een premier kan zijn voor alle Belgen nu hij gedreigd heeft met België op de blazen en de 6 faciliteitengemeentes aan te hechten bij Wallobrux?
Ja. Als lakeienpremier voor de Vlamingen in een Waalse minderheidsregering.
SDG is offline  
Oud 12 oktober 2010, 11:17   #11
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Kan hij premier worden? Ja, dat zal verder de gebreken van het huidig systeem aantonen. Kan hij premier zijn voor alle Belgen? Dat kan hij nooit, zijn uitspraken in de trend van "Brusselaars en Walen mogen niet verarmen" tonen dat duidelijk genoeg aan. Voor al zijn gezaag over BDW slaagt hijzelf er veel slechter in om zijn eigen taalgroep te overstijgen.
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:26   #12
EddyBal

Standaard

CD&V bij monde van Wouter Beke, vind in ieder geval dat Elioke geen premier meer kan worden. Te lezen op de site van de Standaard.

En madame NON maakt de koning belachelijk door te stellen dat er niks moet uitgeklaard worden, dat alles op tafel ligt...

YES!!!
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:26   #13
EddyBal

Standaard

CD&V bij monde van Wouter Beke, vind in ieder geval dat Elioke geen premier meer kan worden. Te lezen op de site van de Standaard.

En madame NON maakt de koning belachelijk door te stellen dat er niks moet uitgeklaard worden, dat alles op tafel ligt...

YES!!!
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:31   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

YES!!!
met de MR mag niet gesproken worden, zegt ze

en er mogen ook geen verkiezingen komen zolang niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd zijn ...

1+1=2

volgens mij laat ze hier een ballonetje op om het eens zonder nva te proberen of met een minderheidsregering ...

herlees dat fragment nog maar eens ...
Anna List is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:31   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

YES!!!
Nochtans bewijst Milquet nog steeds dat het voor haar niet duidelijk is. Ze heeft het nog altijd niet begrepen. Geen nood, nadat Dewever zijn opdracht terug geeft zal het hen wel duidelijk worden in oa het parlement.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:41   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk vind ik dat Di Pupo zich nu uitgesloten heeft als kandidaat-premier van iets dat ook de Vlamingen moet vertegenwoordigen.

Maar, is er een alternatief in dit non-land ?

Laat hem dus maar doen (indien hij nog toegeeft aan die beruchte 50 procent inkomstenverantwoordelijkheid ...), en met zijn gepruts daarna als premier, komt het einde van B. alweer wat dichterbij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:45   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met de MR mag niet gesproken worden, zegt ze

en er mogen ook geen verkiezingen komen zolang niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd zijn ...

1+1=2

volgens mij laat ze hier een ballonetje op om het eens zonder nva te proberen of met een minderheidsregering ...

herlees dat fragment nog maar eens ...
Dat zal dan een minderheidsregering zijn met aan Vlaamse kant amper 20% groen en SPA. De anderen schijten in hun broek.
giserke is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:46   #18
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Jaja, en het waren nochtans de Franstaligen die vonden dat Leterme teveel Vlaming was en niet genoeg Belg!!
omaplop is offline  
Oud 13 oktober 2010, 00:59   #19
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Iedereen kan premier worden in dit apenland
Europese Vlaming is offline  
Oud 13 oktober 2010, 07:10   #20
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Steven Vanackere?

Door het gedoe met Thyssen die de klappen voor Leterme moest incasseren, is hij niet goed uit de verf gekomen, maar ik denk dat verkiezingen nu gehouden hém wel eens kunnen aanduiden als nieuwe premier.

Misschien hebben de Franstaligen te lang zonder premier gezeten om die rol te kunnen vervullen.

Di Rupo heeft me alleszins diep teleurgesteld.
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be