![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Kan Di Rupo nog premier worden na de uitspraken over de faciliteitengemeentes? | |||
Vroeger kon het voor mij, nu niet meer |
![]() ![]() ![]() |
29 | 63,04% |
Vroeger kon het niet voor mij, nu ook niet |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,74% |
Vroeger kon het niet voor mij, nu wel |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vroeger kon het voor mij, nu nog altijd |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,22% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraag is simpel? Vindt u dat Di Rupo nog een premier kan zijn voor alle Belgen nu hij gedreigd heeft met België op de blazen en de 6 faciliteitengemeentes aan te hechten bij Wallobrux?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat lijkt me duidelijk. Ik ben tegen het voortbestaan van Belgie, maar als Belgie dan toch blijft voortbestaan dan lijkt het me evident dat we een premier krijgen die daar ook voluit voor gaat. Het masker van Elio is afgevallen en hij trekt resoluut de Waalse kaart. Het is natuurlijk ook zo dat BDW mijns inziens geen premier kan worden omwille van zijn partijprogramma. De vraag is wie dan wel nog premier kan worden? Ik zie geen enkele actieve politicus die pro Belgie is. Iedereen lijkt een kant gekozen te hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb de bovenste aangeklikt, maar NIET om de recente gebeurtenissen,maar die tijdens de onderhandelingen. HIJ ging voor 20 jaar communautaire vrede zorgen. Ja men oor!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht dat hij boven het gewoel kon gaan staan, maar hij heeft bewezen dat hij dat hoegenaamd niet kan. Hij is in de eerste plaats een Franstalige die enkel en alleen in het belang van de Franstalige denkt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik had goede hoop met Di Ripo kort na de verkiezingen, maar eens bleek dat hij wilde dat de Vlamingen alleen zouden opdraaien voor de broodnodige besparingen kreeg ik al wat angs, na afgelopen weekend hoop ik dat we met geen Vlamingenster moeten rondlopen als hij premier wordt.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer Di Rupo , hoe meer PS , hoe liever ik het heb, regelrecht met de ogen open de eindeloze diepte in, ...
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() 2!
#9 |
Burger
|
![]() Welke Franstalige heeft dat ooit niet gedaan?
|
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja. Als lakeienpremier voor de Vlamingen in een Waalse minderheidsregering.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Kan hij premier worden? Ja, dat zal verder de gebreken van het huidig systeem aantonen. Kan hij premier zijn voor alle Belgen? Dat kan hij nooit, zijn uitspraken in de trend van "Brusselaars en Walen mogen niet verarmen" tonen dat duidelijk genoeg aan. Voor al zijn gezaag over BDW slaagt hijzelf er veel slechter in om zijn eigen taalgroep te overstijgen.
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() CD&V bij monde van Wouter Beke, vind in ieder geval dat Elioke geen premier meer kan worden. Te lezen op de site van de Standaard.
En madame NON maakt de koning belachelijk door te stellen dat er niks moet uitgeklaard worden, dat alles op tafel ligt... YES!!! ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() CD&V bij monde van Wouter Beke, vind in ieder geval dat Elioke geen premier meer kan worden. Te lezen op de site van de Standaard.
En madame NON maakt de koning belachelijk door te stellen dat er niks moet uitgeklaard worden, dat alles op tafel ligt... YES!!! ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en er mogen ook geen verkiezingen komen zolang niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd zijn ... 1+1=2 volgens mij laat ze hier een ballonetje op om het eens zonder nva te proberen of met een minderheidsregering ... herlees dat fragment nog maar eens ... |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk vind ik dat Di Pupo zich nu uitgesloten heeft als kandidaat-premier van iets dat ook de Vlamingen moet vertegenwoordigen.
Maar, is er een alternatief in dit non-land ? Laat hem dus maar doen (indien hij nog toegeeft aan die beruchte 50 procent inkomstenverantwoordelijkheid ...), en met zijn gepruts daarna als premier, komt het einde van B. alweer wat dichterbij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Jaja, en het waren nochtans de Franstaligen die vonden dat Leterme teveel Vlaming was en niet genoeg Belg!!
|
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iedereen kan premier worden in dit apenland
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Door het gedoe met Thyssen die de klappen voor Leterme moest incasseren, is hij niet goed uit de verf gekomen, maar ik denk dat verkiezingen nu gehouden hém wel eens kunnen aanduiden als nieuwe premier. Misschien hebben de Franstaligen te lang zonder premier gezeten om die rol te kunnen vervullen. Di Rupo heeft me alleszins diep teleurgesteld. |
|
![]() |