Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 november 2010, 22:36   #1
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard Cdude, nu ook in banneling editie

Even advocaat van de duivel spelen hoor. Ik begrijp dat er nou eens iemand gebannen is waar ik het goed mee kon vinden (in de alien-draad in ieder geval), dus laat ik dan ook maar eens een klaagpostje maken.

Daarom, een paar vragen:

Is dit een tijdelijke of permanente ban? In het eerste geval mag u als moderatie hier stoppen met lezen, dan lost het probeem zich vanzelf op. In het tweede geval mag u doorgaan naar vraag 2.

Heb ik het goed begrepen als ik vermoed dat de reden tot verbanning een verwijzing naar een vorm van populatiecontrole bij dieren was in een draad over moslims? (De originele post is geknipt, maar hij is gequote.)

Zo ja, dan zou ik graag willen vragen of het hier inderdaad een oproep tot geweld betrof, of dat hij het had over het uitzetten of niet toelaten van mensen op de grond van bepaalde criteria. Het is nog steeds discriminatie, maar het is dan geen oproep tot geweld. Als de moderatie hier nog eens goed naar zou willen kijken danwel Cdude om uitleg zou willen vragen zou ik dat persoonlijk wel waarderen.

Indien dit niet de reden tot verbanning was, mag ik dan weten wat het wel was?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Noot: De auteur van deze zeurpost distancieert zich nadrukkelijk van de uitspraken van Cdude, al is het maar om zelf niet geband te worden. Merk hierbij ook op dat ik een pocoloco linkiewinkie multikulti intellectuele grachtenpander zonder grachtenpand ben.
Oud 2 november 2010, 22:48   #2
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Cdude is verbannen voor een walgelijke, opdringerige stijl, het steeds aandraven met wikipedia-artikels of irrelevante opmerkingen, een overgebruik van Engelse woorden, en natuurlijk ook het gebruiken van het woord "kids".
Ik denk dat dit laatste het probleem was.
Flanelcondoom is offline  
Oud 2 november 2010, 22:50   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Een van de gevreesde driehoekjesbans dus?
Oud 2 november 2010, 22:56   #4
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik had het niet zien aankomen.
Albrecht is offline  
Oud 3 november 2010, 00:38   #5
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

De ban van Cdude is permanent aangezien hij reeds eerder verschillende banpunten had verzameld.

De bewuste post was niet enkel een oproep tot geweld, maar daarnaast ook een oproep tot discriminatie én racisme.
Akira is offline  
Oud 3 november 2010, 09:53   #6
Ben Dover
Banneling

Standaard

Beste forummers,

Oordeel zelf. Hoe kan een waar gebeurd verhaal van de mishandeling van een vriendin in de Brusselse metro, een oproep tot geweld zijn en dat in een draad vol GEWAPENDE suggesties.

Beste Moderator,

Ik gok dat het iets te maken heeft met mijn "culling" post

Echter dit betekent "verwijderen uit de gemeenschap" en in een democratie doet men dat door misdadigers een gevangenisstraf op te leggen.

Waar dit dus aanzetten tot geweld is ...beat me. En dat in een post waar handgranaten, AK-47 en .50 me rond de oren vlogen.
Rare zaak.

Dat is toch hélémaal geen oproep tot geweld?
Ik vertelde het verhaal van wat een vriendin overkomen is. Haar werd een bloedneus geslagen na een reactie op een beledigende opmerking.

Dit werd duidelijk totaal verkeerd geïnterpreteerd.
Ben Dover is offline  
Oud 3 november 2010, 10:10   #7
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk bericht
Beste Moderator,

Echter dit betekent "verwijderen uit de gemeenschap" en in een democratie doet men dat door misdadigers een gevangenisstraf op te leggen.

Waar dit dus aanzetten tot geweld is ...beat me. En dat in een post waar handgranaten, AK-47 en .50 me rond de oren vlogen.
Rare zaak.
In elk geval alweer vrij inconsistent van de moderatie, daar anderen ongestraft hier kunnen oproepen hele bevolkingsgroepen te "verwijderen".
Oud 3 november 2010, 10:35   #8
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Dover Bekijk bericht

Rare zaak.

Dat is toch hélémaal geen oproep tot geweld?
Ik vertelde het verhaal van wat een vriendin overkomen is. Haar werd een bloedneus geslagen na een reactie op een beledigende opmerking.

Dit werd duidelijk totaal verkeerd geïnterpreteerd.
U hoefde niet te gokken, aangezien de post waarvoor u berispt wordt steeds in de berisping staat vermeld.

Culling betekent natuurlijk niet gewoon "verwijderen uit de gemeenschap" zoals u nu wil insinueren. Culling is een term die gebruikt wordt voor het PERMANENT verwijderen en doorgaans ook DODEN van DIEREN met ongewenste eigenschap(pen) uit een groep of populatie.

Dergelijke berichten worden overigens niet op zichzelf, maar ook in de context van eerdere berichten beoordeeld.

Laatst gewijzigd door Akira : 3 november 2010 om 11:08.
Akira is offline  
Oud 3 november 2010, 10:36   #9
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
In elk geval alweer vrij inconsistent van de moderatie, daar anderen ongestraft hier kunnen oproepen hele bevolkingsgroepen te "verwijderen".
Niemand kan hier ongestraft oproepen om hele bevolkingsgroepen te verwijderen, maar de moderatie kan niet alles lezen. Indien u zoiets leest, gelieve dat dan te rapporteren met het rode driehoekje.
Akira is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be