Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2011, 07:24   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Kinderen gedoemd tot saai leven

Citaat:
De toekomst van kinderen loopt risico omdat ze nog weinig plezier beleven, beweren Britse experts vandaag. Uit een enquête blijkt namelijk dat twee derde van de ouders geen tijd heeft om te spelen met hun kroost.

44 procent van de Britse gezinnen is het gelukkigst wanneer ze samen spelen. 89 procent van de ouders merkt ook op dat hun kinderen stouter zijn wanneer ze overdag de kans niet kregen om te spelen. De Britse psychologe Amanda Gummer: "Kinderen de tijd niet geven om te groeien en te spelen leidt tot een passieve generatie die niet creatief is en een gebrek aan verbeelding heeft." Veel ouders laten hun kroost niet buitenspelen, want ze vrezen voor hun veiligheid. Daarom lanceert de Britse organisatie 'Toy and Hobby Association and Play England' een campagne om het bewustzijn te vergroten rond het belang van speeltijd.

Door te spelen leren jongeren onafhankelijk te zijn, problemen op te lossen, creatief te zijn en hun verbeelding te laten werken.

Dagelijkse gewoonte
De Britse expert en tv-presentator Jeff Brazier zegt echter dat tijd om te spelen vrijmaken voor kinderen vitaal is. "De meeste ouders sturen hun kinderen naar school om zich te ontwikkelen en nieuwe dingen te leren, maar van spelen maken weinigen een prioriteit. Ze beseffen niet dat dit ernstige effecten op de ontwikkeling kan hebben. Ik ben een single vader, ik speel met mijn twee zonen het uur voor ze naar bed gaan. Wanneer je hier een onderdeel van hun dagelijkse routine van maakt, ben je er zeker van dat dit gebeurt en dit niet verwaarloosd raakt. Zo weten jongeren ook instinctief dat het na hun huiswerk speeltijd is. Het is een moment dat we samen spenderen en waarbij ik me echt op hen focus, weg van het werk en andere afleidingen. We spelen dan spelletjes als verstoppertje, of doen aan sporten als tennis en voetbal. Ik geniet hier evenveel van als de kinderen. "

Tijd maken
Brazier beseft dat het moeilijk kan zijn voor werkende ouders om hier tijd voor vrij te maken, maar hij benadrukt het belang hiervan. "Het heeft een groot effect op hen, zowel lichamelijk als emotioneel, het is echt leuk. Vooral als ze met elkaar spelen, want dan zijn ze het creatiefst en maken ze het meest plezier."

Vervelen moet
Kinderen hebben volgens Gummer tijd nodig om te spelen zonder volwassenen. Ze moeten leren zich te vervelen en hen zelf laten kiezen wat te doen. "Plan hun agenda's niet te vol met lessen en activiteiten. Werkende ouders proberen vaak de gemiste tijd met hun kinderen goed te maken door hun schuldgevoel. Ze willen elke minuut laten tellen, en doen dan enkel constructieve dingen. Kinderen moeten echter al zoveel bevelen volgen, het is goed hen dingen zelf te laten ondernemen."

Voordelen
Door te spelen leren jongeren onafhankelijk te zijn, problemen op te lossen, creatief te zijn en hun verbeelding te laten werken. Tijd te spenderen met leeftijdsgenoten maakt dat ze beter kunnen samenwerken, onderhandelen, compromissen sluiten en dat ze andere belangrijke vaardigheden leren. (ep)
http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...ai-leven.dhtml

Nu mijn ouders hadden ook geen tijd om met mij te spelen.
Maar mijn generatie had nog ruimte en vrijheid.

Is het nu echt de schuld van de ouders of is de maatschappij hier voor het grootste deel verantwoordelijk?

Wij konden nog een appel pikken, wij konden nog voetballen op straat, wij bouwde kampen in de tuin, wij stonden vaak te brullen van plezier op straat.
Wij reden nog door bossen en velden met onze fiets, wij gingen nog in beken en kanalen zwemmen, gingen nog op reis met een rugzak en onze duim.

Wat kan de jeugd daar nog van doen, zonder door de politie te worden opgepakt?

Fietsen kan niet meer, want dan worden ze door wielerterroristen omver gereden, beken en kanalen zijn verboden terrein en zwaar vervuild, bossen zijn afgesloten of verdwenen. Voetballen op straat is verboden, lawaai maken kost een boete en bij wet verboden, autostop doen is levensgevaarlijk geworden.

Wat kunnen de jongeren van vandaag eigenlijk nog doen zonder in de problemen te komen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 09:28   #2
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

http://www.hetlaatstekindinhetbos.nl/
Oud 18 mei 2011, 09:37   #3
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

vroeger was het beter

kan het eigenlijk nog meer cliché?
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 09:53   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Nu, ik heb zelf 4 kinderen en ik ga regelmatig met hen wandelen in de bossen hier. Vorig weekend kreeg in nog een boete, omdat ik op straat aan het voetballen was met mijn jongste en zijn vrienden.

Ik ken mensen die een proces kregen omdat ze een boomhut hadden gebouwd in de boom achteraan in hun tuin.

Mijn kinderen slachten nog zelf een kip, planten nog zelf groenten, plukken hun eigen fruit.

Deze zomer kwam ik op het idee een serre en open baktuin te maken voor mijn petekind boven op de keuken van haar moeder. de boel was nog niet af, of de politie stond er reeds om te zeggen dat alles terug moest afgebroken worden, want de buren hadden geklaagd dat de kinderen( 8, 10 en 12 jaar oud) te veel lawaai maakten op dat dak en vanaf dat dak (1ste verdiep) in hun slaapkamer(2de verdiep) en tuin konden kijken en zij daar toch liever rustig wilde kunnen genieten van de buitenlucht. De buren zijn een bejaard koppel dat na pensioenering vanuit Antwerpen in de voorkempen is komen wonen. Waar ze willen kunnen genieten van de natuur en de rust, dus kochten ze een huisje tussen 4 gezinnen met jonge kinderen.
Zij verbieden die kinderen zelf om op een zaterdag op straat ( een doodlopende zandweg) te spelen, want dat iste gevaarlijk en de kinderen zouden hun of hun bezoek hun auto kunnen beschadigen.
De tuinomheining hebben ze van een heg, veranderd in betonplaten van 3 meter hoog, om te verhinderen dat de kinderen er kunnen door kijken en hen zouden kunnen lastig vallen.
Oud 18 mei 2011, 10:08   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

sinds wanneer is het de buren verboden om vanuit hun slaapkamerraam in de tuin van de buren te kijken?

Wel straffe buren die! en dat de politie daar dan nog in meegaat! Een openbare zandweg is toch OPENBAAR.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 10:14   #6
kameleon
Minister

Standaard

En volwassenen hebben geen saai leven ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 10:18   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
vroeger was het beter

kan het eigenlijk nog meer cliché?
Niet echt.
Vroeger waren de oudere mensen verdraagzamer en stonden zij klaar om kinderen op te vangen en zichzelf te helpen ontwikkelen.
Ik weet nog dat ik heb leren fietsen van mijn oude buurman, mijn ouder buurvrouw koekjes bakte met mijn zusters en daarna aan alle spelende kinderen uitdeelde.
Ik weet nog dat ik samen met de oudere mannen uit de buurt voetbalde op straat en dat de bejaarde vrouwen ons leerde breien en haken.

In de zomer zat heel het gehucht samen op straat en keken de oudere dames toe dat niemand zich verwonde, terwijl de oudere heren met de kinderen aan het ravotten waren.

De oudere bevolking leerde ons het verschil tussen een brandnetel en dovenetel.
De oudere bevolking leerde ons waar we lekkere bessen konden vinden en welke bessen giftig waren en/of slecht smaakte.
De oudere bevolking leerde ons het verschil tussen een postduif en bosduif kennen.
De oudere bevolking leerde ons de namen van de bloemen, planten en dieren kennen en hoe we deze uit elkaar konden houden.
Oude mannen en vrouwen leerde de kinderen hoe ze een kroon van veldbloemen konden maken, zodat ze hun moeders tot prinsens konden kronen.
Jonge knapen leerde van oude mannen hoe ze een wild konijn konden vangen, hoe ze moesten vissen, hoe ze een fazant moesten strikken en deze voedseldieren gekuis aan hun zusters moesten bezorgen, die dan leerde van de oude vrouwen hoe ze deze gerechten moesten bereiden om zo hun ouders te verrassen met een lekkere maaltijd zonder dat ze er uren voor in de keuken moesten staan na hun werk.
Oude mannen en vrouwen gaven hun kennis spelenderwijze door aan de kinderen, zodat deze niet verloren ging.

Nu, vandaag weigeren die kinderen van toen om wat ze geleerd hebben door te geven aan de kinderen van vandaag.
Die kinderen van toen gunnen de kindern van nu niet om samen te spelen en zoals hen samen op straat te roepen naar elkaar.
Die kinderen van toen leren de kinderen van nu niet meer om hun moeders tot prinses te kronen.

Vroeger was het dus inderdaad beter, want de oudere bevolking was er voor de kinderen en jeugd. Alleen ligt de schuld niet bij de jeugd, maar bij mijn en de oudere generatie.
Oud 18 mei 2011, 10:28   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
sinds wanneer is het de buren verboden om vanuit hun slaapkamerraam in de tuin van de buren te kijken?

Wel straffe buren die! en dat de politie daar dan nog in meegaat! Een openbare zandweg is toch OPENBAAR.
De rechtbanken hebben zelfs al uitspraken gedaan waarbij een verbod werd opgelegd aan kinderen ( 2 tot 12 jaar) om in hun eigen tuin te spelen en lawaai te maken, na een klacht van buren.
Er zijn zelfs al uitspraken geweest waarbij kleuter en basisscholen veroordeelt worden tot het betalen van boetes als de leerlingen te veel lawaai maken tijdens de speeltijden.

En een openbare weg is voor de rechtbank geen speelplaats, ook al is het een doodlopende zandweg.

Bij je buren in de tuin kijken is schending van privacy en mag dus niet van de rechtbank.

Niet die buren, maar onze wetten zijn straffe toebak geworden.
Oud 18 mei 2011, 10:29   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, ik heb zelf 4 kinderen en ik ga regelmatig met hen wandelen in de bossen hier. Vorig weekend kreeg in nog een boete, omdat ik op straat aan het voetballen was met mijn jongste en zijn vrienden.

Ik ken mensen die een proces kregen omdat ze een boomhut hadden gebouwd in de boom achteraan in hun tuin.

Mijn kinderen slachten nog zelf een kip, planten nog zelf groenten, plukken hun eigen fruit.

Deze zomer kwam ik op het idee een serre en open baktuin te maken voor mijn petekind boven op de keuken van haar moeder. de boel was nog niet af, of de politie stond er reeds om te zeggen dat alles terug moest afgebroken worden, want de buren hadden geklaagd dat de kinderen( 8, 10 en 12 jaar oud) te veel lawaai maakten op dat dak en vanaf dat dak (1ste verdiep) in hun slaapkamer(2de verdiep) en tuin konden kijken en zij daar toch liever rustig wilde kunnen genieten van de buitenlucht. De buren zijn een bejaard koppel dat na pensioenering vanuit Antwerpen in de voorkempen is komen wonen. Waar ze willen kunnen genieten van de natuur en de rust, dus kochten ze een huisje tussen 4 gezinnen met jonge kinderen.
Zij verbieden die kinderen zelf om op een zaterdag op straat ( een doodlopende zandweg) te spelen, want dat iste gevaarlijk en de kinderen zouden hun of hun bezoek hun auto kunnen beschadigen.
De tuinomheining hebben ze van een heg, veranderd in betonplaten van 3 meter hoog, om te verhinderen dat de kinderen er kunnen door kijken en hen zouden kunnen lastig vallen.
Negeren. Uw kinderen in uw tuin gewoon laten spelen en ook op de openbare zandweg gewoon laten doen. Als ze het echt hard willen spelen moeten ze er maar een zaak van maken, en die verliezen ze.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 10:29   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De rechtbanken hebben zelfs al uitspraken gedaan waarbij een verbod werd opgelegd aan kinderen ( 2 tot 12 jaar) om in hun eigen tuin te spelen en lawaai te maken, na een klacht van buren.
Er zijn zelfs al uitspraken geweest waarbij kleuter en basisscholen veroordeelt worden tot het betalen van boetes als de leerlingen te veel lawaai maken tijdens de speeltijden.

En een openbare weg is voor de rechtbank geen speelplaats, ook al is het een doodlopende zandweg.

Bij je buren in de tuin kijken is schending van privacy en mag dus niet van de rechtbank.

Niet die buren, maar onze wetten zijn straffe toebak geworden.
Die precedenten wil ik wel eens zien !
Oud 18 mei 2011, 10:42   #11
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Toen mijn ouders hun huis hebben gebouwd was er in de wijk meer ruimte om te spelen, nu is alles volgebouwd. De ruimte in Vlaanderen wordt schaars. Wij hebben een normale woning qua grootte, maar we hebben wel bewust gekozen voor een grote tuin de kleine moet toch kunnen spelen en van de buren hebben wij toch geen last.

Wij zien opvoeden zo:

Qua vrije tijd mag onze kleine doen wat ze wil. Chiro, muziekschool, logopedie dat hoeft voor ons allemaal niet. Ouders fokken de kinderen te veel op de dag van vandaag. Ze willen er het perfecte wezen van maken. Hou u als ouder bezig met je kind.

Laatst gewijzigd door Frost : 18 mei 2011 om 10:43.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 10:46   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die precedenten wil ik wel eens zien !
In Gent is zelfs een kinderdagverblijf moeten sluiten nadat de rechtbank oordeelde dat de kinderen te veellawaai maakten als ze in de tuin speelden.

Verschillende gemeentes hebben speelplaatsen moeten sluiten, na klachten over te veel lawaai en hinder voor de bejaarde omwonenden.
Verschillende van die precedenten hebben zelfs de media gehaald en zijn zelfs tot in de kamer en senaat geweest om te behandelen.
Oud 18 mei 2011, 11:16   #13
eno2
Banneling

Standaard

Mijn kleinkinderen hebben het in haast alle opzichten tien keer beter dan ik in mijn jeugd, niet alleen in hun particuliere omstandigheden, maar niet minder in de publieke, maatschappelijke. Ik ben daar wel eens jaloers op.

op éé gebied, een belangrijk gebied, zijn ze minder goed af. hun toekomstperspectieven op middellange termijn zien er afschuwelijk dreigend uit.

Die generatie van mij en een volgende, hebben de planeet in gevaar gebracht.

Crimineel onverantwoorde generatie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 11:27   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...ai-leven.dhtml

Nu mijn ouders hadden ook geen tijd om met mij te spelen.
Maar mijn generatie had nog ruimte en vrijheid.

Is het nu echt de schuld van de ouders of is de maatschappij hier voor het grootste deel verantwoordelijk?

Wij konden nog een appel pikken, wij konden nog voetballen op straat, wij bouwde kampen in de tuin, wij stonden vaak te brullen van plezier op straat.
Wij reden nog door bossen en velden met onze fiets, wij gingen nog in beken en kanalen zwemmen, gingen nog op reis met een rugzak en onze duim.

Wat kan de jeugd daar nog van doen, zonder door de politie te worden opgepakt?

Fietsen kan niet meer, want dan worden ze door wielerterroristen omver gereden, beken en kanalen zijn verboden terrein en zwaar vervuild, bossen zijn afgesloten of verdwenen. Voetballen op straat is verboden, lawaai maken kost een boete en bij wet verboden, autostop doen is levensgevaarlijk geworden.

Wat kunnen de jongeren van vandaag eigenlijk nog doen zonder in de problemen te komen?
Komaan he, ze kunnen toch nog wel altijd fietsen in het bos of over de dijk zeker, ? Dat die mislukte cancelara's kijken waar ze rijden he,

En er is toch nog altijd bos en veld, wel minder en ja mensen sluiten meer hun hof af en er hossen pedofielen door de bossen en liftsters worden af en toe wel eens aangerand, maar dat was in de jaren 80 ook al zo he.

T zijn wel allemaal mietjes geworden dat wel, geindoctrineerd door TV en verslaafd aan video spellekes,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 11:38   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In Gent is zelfs een kinderdagverblijf moeten sluiten nadat de rechtbank oordeelde dat de kinderen te veellawaai maakten als ze in de tuin speelden.

Verschillende gemeentes hebben speelplaatsen moeten sluiten, na klachten over te veel lawaai en hinder voor de bejaarde omwonenden.
Verschillende van die precedenten hebben zelfs de media gehaald en zijn zelfs tot in de kamer en senaat geweest om te behandelen.
Tja Belgie is een bejaardentehuis aan het worden.

Gogo grieppandemie !
Oud 18 mei 2011, 12:57   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind twee dingen:

eerstens, inderdaad, de kinderen van nu hebben amper nog avontuurlijke speelgelegenheden ...

tweedens, maar ook voor de grote mensen is het veel saaier geworden. Vroeger kon je al eens achter een aantal kwajongens-belleke-trekkers zitten en als je een kon pakken, hem/haar een draai rond zijn oren verkopen. Dat moet ge nu eens proberen.
(en wat is er nog aan, aan belleke-trek, als er nooit eens iemand achter je aan zit ??)

(ik heb vroeger zelf éénmaal zo'n draai rond mijn oren gehad, en nog erger: tegen die oude aap mij inhaalde, was ik al te dicht bij ons huis, en ons moeder had het gezien.
Dus kreeg ik in 't zicht van die humorloze oude een tweede oorveeg.
Maar nadien zei mijn moeder tegen mij dat dat toch maar een oude droge zak was, om zo zwaar te tillen aan wat belleke trek. En ik heb dan maar gezwegen dat we gezien hadden dat die aan het schilderen was achteraan zijn huis; dat is ambetant natuurlijk om iedere keer naar de voordeur te gaan ... ja, ik was een kwajongen, dat is nu heel veel gebeterd)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 13:22   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt.
Vroeger waren de oudere mensen verdraagzamer en stonden zij klaar om kinderen op te vangen en zichzelf te helpen ontwikkelen.
Ik weet nog dat ik heb leren fietsen van mijn oude buurman, mijn ouder buurvrouw koekjes bakte met mijn zusters en daarna aan alle spelende kinderen uitdeelde.
Ik weet nog dat ik samen met de oudere mannen uit de buurt voetbalde op straat en dat de bejaarde vrouwen ons leerde breien en haken.

In de zomer zat heel het gehucht samen op straat en keken de oudere dames toe dat niemand zich verwonde, terwijl de oudere heren met de kinderen aan het ravotten waren.

De oudere bevolking leerde ons het verschil tussen een brandnetel en dovenetel.
De oudere bevolking leerde ons waar we lekkere bessen konden vinden en welke bessen giftig waren en/of slecht smaakte.
De oudere bevolking leerde ons het verschil tussen een postduif en bosduif kennen.
De oudere bevolking leerde ons de namen van de bloemen, planten en dieren kennen en hoe we deze uit elkaar konden houden.
Oude mannen en vrouwen leerde de kinderen hoe ze een kroon van veldbloemen konden maken, zodat ze hun moeders tot prinsens konden kronen.
Jonge knapen leerde van oude mannen hoe ze een wild konijn konden vangen, hoe ze moesten vissen, hoe ze een fazant moesten strikken en deze voedseldieren gekuis aan hun zusters moesten bezorgen, die dan leerde van de oude vrouwen hoe ze deze gerechten moesten bereiden om zo hun ouders te verrassen met een lekkere maaltijd zonder dat ze er uren voor in de keuken moesten staan na hun werk.
Oude mannen en vrouwen gaven hun kennis spelenderwijze door aan de kinderen, zodat deze niet verloren ging.

Nu, vandaag weigeren die kinderen van toen om wat ze geleerd hebben door te geven aan de kinderen van vandaag.
Die kinderen van toen gunnen de kindern van nu niet om samen te spelen en zoals hen samen op straat te roepen naar elkaar.
Die kinderen van toen leren de kinderen van nu niet meer om hun moeders tot prinses te kronen.

Vroeger was het dus inderdaad beter, want de oudere bevolking was er voor de kinderen en jeugd. Alleen ligt de schuld niet bij de jeugd, maar bij mijn en de oudere generatie.
Allemaal ouwelul gezeik.

Ik moet van geen enkele oude zak gezegd worden "dat niet dat wel". Ik zal dat wel zelf bepalen.
En voor kennis opdoen heb ik ook geen oude zakken nodig.
Want die liegen er toch op los, zolang hun goed uitkomt.

Pff, het verschil tussen een postduif en een bosduif, ho gives a fuck!

Laatst gewijzigd door giserke : 18 mei 2011 om 13:24.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 14:43   #18
Dominator
Vreemdeling

Dominator's schermafbeelding

Standaard

Wat een eenzijdig negatieve lezing van het heden en wat een eenzijdig positieve lezing van het verleden.

Als ik zo begin te denken, dan weet ik dat ik de laatste rechte lijn naar het graf ingeslagen ben.
Oud 18 mei 2011, 15:03   #19
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ah, vroeger, toen kinderen nog heerlijk avontuurlijk konden spelen in de weefgetouwen of in de vlasindustrie. Af en toe eens hard gepakt worden door de ploegbaas en vaker met een lege maag dan met een volle in hun bed mochten kruipen. De goeie, oude tijd.

Bejaarden en het internet ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 15:07   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ah, vroeger, toen kinderen nog heerlijk avontuurlijk konden spelen in de weefgetouwen of in de vlasindustrie. Af en toe eens hard gepakt worden door de ploegbaas en vaker met een lege maag dan met een volle in hun bed mochten kruipen. De goeie, oude tijd.

Bejaarden en het internet ...
Waar was den tijd dat kinderen regelmatig een bezoekje brachten aan de kamer van nonkel pater die dat ongestraft mocht toestaan.
Meestal met goedkeurende blik van vader en moeder.

het was vroeger beter = gezeik

Laatst gewijzigd door giserke : 18 mei 2011 om 15:08.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be