![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.430
|
![]() Voor de duidelijkheid die systemen zijn verboden in Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Waarop wachten ze nog om radars toe te laten?
Als anderen de locatie doorspelen is dat ook een beetje een radar hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
|
![]() Dat systeem is toch gemakkelijk om zeep te helpen. Als het ministerie nu gewoon een paar mensen op de baan stuurt die op elk kruispunt dat ze passeren doorgeven dat er een flitser staat is het gedaan met de pret. Dan betalen gebruikers 12 euro per maand om om de paar minuten alarm te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Vreemdeling
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 91
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Alfred : 5 november 2010 om 23:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.660
|
![]() Citaat:
Ik heb namelijk familie wonen in de drie landen. ![]() Zulke zaken kan men niet bij wet verbieden. Het gaat enkel over software. Ik google even voor D: Citaat:
Citaat:
![]() Dus alleen hardware (radardetectors) die radarmetingen stoort op actief opspoort, door de (weerkaatste) radarstralen te detecteren en daarop een alarm te laten afgaan op een bepaalde afstand voor de aktieve radarcontrole. POI-software geeft enkel een verwittiging voor een pakplaats - maar die kan ook niet bezet zijn -, evenzo voor een flitspaal zonder camera. En we weten dat pakweg 1 op 4 flitspalen niet werken ttz niet actief zijn (geen apparatuur). http://www.hbvl.be/limburg/kwart-lim...n-gebruik.aspx Een radardetector zal wel weten dat die palen niet actief zijn, dat is net hèt verschil. Aangezien de politie meestal flitst op plaatsen waar dikwijls ongevallen gebeuren, of flitspalen meestal staan op gevaarlijke plaatsen (zwarte punten) is het toch veiliger als de bestuurders - vooral die in die streek vreemd zijn - weten waar die gevaarlijke plaatsen zijn. Dus is het een voordeel voor de verkeersveiligheid want dan gaat men daar extra alert rijden. ![]() Of moet elke bestuurder de flitspalen van het www* halen en in zijn wegenatlas aankruisen (kan men ook manueel ingeven op een poi-warner) * vb detailkaart blokje I4 Antwerpen: http://www.wegen.vlaanderen.be/wegen....php?raster=i4
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2010 om 21:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Vind het een totaal verkeerd signaal, zo kunnen ook alcohol controles doorgegeven worden enz. Op die manier kan men dus gewoon drinken en de controles omzeilen.
Zijn die systemen ook niet vrij duur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 91
|
![]() Citaat:
De alcoholcontroles kan je ook per sms doorkrijgen, zijn ook diensten voor zoals bvb Etri. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.660
|
![]() Citaat:
Trouwens de flitspalen van de 2 veiligste landen in Europa (UK, Zweden) worden ook duidelijk op voorhand aangekondigd (flitsp(a)al(en) over xxx-meter of x-kilometers) en in UK kleurt men ze zelfs zeer opzichtig met fluo-kleuren zodat ze van ver beter opvallen, natuurlijk weet bijna geen mens of die dingen nu net geladen zijn. Door die aankondiging gaan de meeste bestuurders van veel verder al hun snelheid matigen (en niet enkel aan de flitspaal plots vertragen/afremmen), eens ze de flitspaal echt zien (in UK, SE) weten ze pas waar ze staat, maar die xxx-meters op voorhand rijden "ze" al trager... Tja, met die alcoholcontroles dat wordt meestal met GSM/SMS doorgegeven onder "kameraden", desnoods gebruiken die dan een eigen taaltje. Wat gaat men er tegen doen ? GSM´s verbieden ? alle GSM-gesprekken afluisteren, SMS´s ontcijferen ? Om terug te komen op het actief benutten van GPS-POI-software die eventueel verboden zou zijn/worden in bepaalde landen, hoe kan men dat in de praktijk handhaven ? Men kan het actief gebruik verbieden, maar niet het meehebben van die software-POI-plaatsen. Daarenboven zijn er zelfs landen die zelfs hardware (radar/laser-detectors) niet verbieden, zelfs het gebruik ervan niet. Denk je nu echt dat die landen daardoor dan "onveiliger" zijn ? Ik stel me dat zo voor: iemand die in een politiecontrole komt zet eenvoudigweg zijn GPS-navigatie snel uit, of doet een korte reset met een eenvoudige knopdruk waardoor de POI´s enkel uit het vluchtig-RAM-geheugen gewist zijn (volgens mij hebben die systemen dat).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2010 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
|
![]() In wallonië staan zo goed als geen flitspalen.
Zijn er daar dan zoveel meer dodelijke slachtoffers ? Vind geen cijfers. Iemand ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.660
|
![]() Citaat:
M.a.w. 1 flitspaal per 82 km weglengte ? Of 1 flitspaal per > 160 km ~ rijrichting... enz... Citaat:
helpen ze specifiek snelweg ?... gewoon eens doorlezen: Citaat:
Citaat:
- - - - - - - - - - - Ik zal een verdere poging doen, aan jou om te "oordelen", ook over de "leugens" uit de media : Verkeersdoden W <> VL kan men moeilijk rechtstreeks vergelijken omdat de gemiddelde gereden snelheid in Vlaanderen significant lager ligt als in Wallonië omdat: - Vlaanderen veel dichtbevolkter is, en heeft daardoor drukker verkeer, de beste snelheidsremmer is nog altijd voldoende druk verkeer uit beide richtingen, de traagste bepaalt het tempo. Borden en flitspalen doen dat maar sporadisch... - Vlaanderen heeft algemeen lagere extra opgelegde snelheidslimieten (meer 30/50/70/meer drempels-plateau´s...) als Wallonië, ook omdat Vlaanderen (veel) meer (lint)bebouwing heeft. m.a.w. ook Brussel heeft dat evenzo tov VL, als VL tov Wallonië... (Ook) daarom (naast andere parameters) is de dodelijkheid per letselongeval bijna dubbel zo hoog in W (30,7) als in VL(15,8), en VL bijna evenzo tov Hfst-Gewest Brussel (8,8). (vooral) (mia reizigerskm): 1995 > 2008 | inwoners 2008|= reiz.kms/inwoners - Vlaams Gewest: 55,32 > 61,86 |6,1 miljoen|= 10,14 mia reiz.-km/milj inw. - Waals Gewest : 38,79 > 44,83 | 3,5 miljoen |= 12,81 mia reiz.-km/milj inw. Ge ziet ook dat - per miljoen inwoners - de Waal meer als een kwart meer personenkilometers aflegt als de Vlaming met zijn voertuig. En - gelukkig maar - heeft W 22,8 % minder letselongevallen per inwoner als VL in 2008; uit fgov.be berekend: Vlaanderen : 31341 letselongevallen: 5138/ milj inw; 495 doden/ 6,1 milj inw of 81,1/ milj ; 15,8 doden/1000 letselongevallen Wallonië: 13489 letselongevallen; 414 doden/ 3,5 milj inw. of 118,2/ milj; 30,7 doden/1000 letselongevallen Brussel: 3997 letselongevallen: 3770/ milj inw; 35 doden/ 1,06 milj inw. 32,7/ milj; 8,8 doden/1000 letselongevallen http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...keer/index.jsp Wat dus wel ruw te vergelijken is de verkeersdodenevolutie vanaf 1995 (2 jaar voor de 1e flitspaal) tot 2008, deze daling is bijna gelijk: (633 -> 414) = -34,6 % voor W, (771 -> 495) -35,8 % voor VL http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...fers/index.jsp tabel onderaan 1995-2008(fgov.be is 1 jaar achterop)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2010 om 15:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.660
|
![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2010 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |