Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: KOMT ER NU EEN AKKOORD?
Ja! Voor het einde van het jaar hebben we een regering! 7 13,21%
Ja, maar een definitief regeerakkoord is iets voor begin 2011 4 7,55%
Nee, we zijn weer vertrokken voor eindeloos gepalaver waarop iemand de stekker eruit trekt om dan een nieuwe formule te vinden 17 32,08%
Nee, we zijn op weg naar verkiezingen 16 30,19%
Nee, we zijn op weg naar een overgangsregering 9 16,98%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 22:08   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard Komt er nu dan een akkoord?

Goed.

Iedereen is heel positief. BDW is het links complot (PS-ABVV-SP.A) tegen de N-VA in het algemeen en zijn persoon in het bijzonder vergeten, vergeten dat het Paleis hem vergat op de hoogte te stellen van de opdracht van Johan VDL, gelooft blijkbaar niet meer in zijn eigen analyse dat "men" achter zijn rug bezig is, dat er "eindeloos op een carrousel wordt gedraaid" enz. Hij stelt zich nu constructief op. Vande Lanotte is een hele goede. Niks meer van de vergissing in de intellectuele eerlijkheid van links.

Binnen luttele dagen kan Elio Di Rupo vanop het balkon van het Elysette uitschreeuwen dat meer bevoegdheden en meer fiscale autonomie een weldaad voor Wallonië zijn en kan echoput Milquet zeggen dat ze nooit heeft toegegeven op het essentiële. Alle oude rancunes vergeven en vergeten en een pers die euforisch wordt omdat Di Rupo en Bart De Wever boven zichzelf zijn uitgestegen en staatsmannen geworden zijn. Twee pagina's dubbelinterview in De Standaard (doorspekt met Latijnse citaten). Groen en Ecolo laten in een gezamenlijke persmededeling weten dat ze blij zijn met de politieke vernieuwing en de klimaatresponsabilisering.

Nu nog gewoon even alles becijferen - iets wat volgens Bourgeois op 24 u kon en volgens BDW op 2 dagen - en alles is ok?

Toch?
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:16   #2
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet stemmen want niemand weet dat. Bart niet, Elio niet, Albert niet, Geen een van de twee Wouters weet het, Jean-Michel weet het niet, en zelfs de vrouwen weten het niet.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 oktober 2010 om 22:16.
Salvadorii is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:18   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Je meest optimistische keuzemogelijkheid is om een regering te hebben voor het jaareinde.
Amai mijn botten.
En jouw post begint met "Iedereen is heel positief" ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:18   #4
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Junior en Le Reynders weten het helemaal niet natuurlijk
Oud 27 oktober 2010, 22:19   #5
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je meest optimistische keuzemogelijkheid is om een regering te hebben voor het jaareinde.
Amai mijn botten.
En jouw post begint met "Iedereen is heel positief" ??
Dat is een Bwarrior he, hij strijd voor democratische keuzes, maar dan wel naar Belgische normen hehe
Oud 27 oktober 2010, 22:20   #6
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan ook morgen zijn he.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:22   #7
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Kan ook morgen zijn he.
In t vierde leerjaar zou dat een goeie 'comeback' zijn.
Oud 27 oktober 2010, 22:25   #8
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
In t vierde leerjaar zou dat een goeie 'comeback' zijn.
Ik pas me altijd aan het niveau van de groep aan
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:30   #9
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leuk om te weten. Mag ik uw vragen om kort samen te vatten wat het meerwaarde van Belgie is?
Ik zal hetzelfde doen voor de nadelen. Als ge wilt zal ik zelfs grote woorden gebruiken.
Oud 27 oktober 2010, 22:37   #10
BWarrior

Standaard

Citaat:
Leuk om te weten. Mag ik uw vragen om kort samen te vatten wat het meerwaarde van Belgie is?
Ik zal hetzelfde doen voor de nadelen. Als ge wilt zal ik zelfs grote woorden gebruiken.
Ik heb vroeger al aangegeven dat het debat over "meer-" en "minwaardes" absurd is omdat het buiten de grenzen van de logica gaat. Het is nog het best te vergelijken met de vraag wat nu het meest verkieslijke evenwicht is in kernwapens.

Wat is de meerwaarde van het Vlaams gewest voor Limburg? Of van Polen voor Neder-Silezië? Of van Duitsland voor Württemberg? Zolang er op deze vragen geen logische antwoorden bestaan, pas ik voor zulke vragen.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:38   #11
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook: Mag ik vragen waarom U Bart De Wever alles dat hij doet kwalijk neemt? Ik weet dat niet al mijn mede-nationalististen even redelijk zijn, maar zoals u terecht stelde 'het is niet omdat de PS en bocht neemt, dat de N-VA geen bocht neemt [geen exacte quote]. En in het verlengde daarvan 'moet' nemen - maw two wrongs dont make a right.
Persoonlijk denk ik echt dat Belgie met BDW de redelijkste, gematigste leider gekregen heeft die toch een uiting geeft van het Vlaams-nationalisme. Als BDW niet meer het boegbeeld van die beweging is, gaat het echt eerder de harde kant op.
Oud 27 oktober 2010, 22:42   #12
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ook: Mag ik vragen waarom U Bart De Wever alles dat hij doet kwalijk neemt? (...) Persoonlijk denk ik echt dat Belgie met BDW de redelijkste, gematigste leider gekregen heeft die toch een uiting geeft van het Vlaams-nationalisme. Als BDW niet meer het boegbeeld van die beweging is, gaat het echt eerder de harde kant op.
Nationalisme en gematigdheid: dat is zoals een beetje zwanger zijn. Ik verwijt BDW niets, hij blijft tenminste nog trouw aan zijn ideologie. De andere partijen die zijn discours klakkeloos overnemen, die zijn beklagenswaardig. Hoeveel stemmen hebben ze nog (allemaal samen)? 50%? Zielig.

Dit gezegd zijnde, mis ik in heel dit debat dat de bevolking elk recht op inspraak ontnomen wordt. Ik ben niet per se voor referenda over alles, maar toch wel als het om de toekomst van het land zelf gaat.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:44   #13
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de BUB is u dat zeer goed gelukt. Hier een ietsje minder....
Gwylan is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:45   #14
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nationalisme en gematigdheid: dat is zoals een beetje zwanger zijn. Ik verwijt BDW niets, hij blijft tenminste nog trouw aan zijn ideologie. De andere partijen die zijn discours klakkeloos overnemen, die zijn beklagenswaardig. Hoeveel stemmen hebben ze nog (allemaal samen)? 50%? Zielig.

Dit gezegd zijnde, mis ik in heel dit debat dat de bevolking elk recht op inspraak ontnomen wordt. Ik ben niet per se voor referenda over alles, maar toch wel als het om de toekomst van het land zelf gaat.
Bruno toch! Je bent ZELF nationalist. Belgisch nationalist welteverstaan, maar zomaar doen alsof dat iets vies is, terwijl je jezelf er aan bezondigd... tststsss
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:47   #15
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bij de BUB is u dat zeer goed gelukt. Hier een ietsje minder....
nolite iudicare ut non iudicemini, niwaar.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:50   #16
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slaat dat op jezelf Bruno??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:51   #17
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Bruno toch! Je bent ZELF nationalist. Belgisch nationalist welteverstaan, maar zomaar doen alsof dat iets vies is, terwijl je jezelf er aan bezondigd... tststsss
Als u mijn geschriften zou lezen, dan zal u zien dat ik daarin steeds een eengemaakt België binnen een politiek eengemaakte Benelux binnen een politiek eengemaakt Europa verdedigd heb. En met politiek eengemaakt, bedoel ik niet d.m.v. samenwerkingsakkoorden en diplomatieke betrekkingen. Dat staat haaks op de soevereiniteitsgedachte, eigen aan het nationalisme.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:51   #18
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Slaat dat op jezelf Bruno??
Dat slaat op ieder vroom christen.
BWarrior is offline  
Oud 27 oktober 2010, 22:58   #19
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb vroeger al aangegeven dat het debat over "meer-" en "minwaardes" absurd is omdat het buiten de grenzen van de logica gaat. Het is nog het best te vergelijken met de vraag wat nu het meest verkieslijke evenwicht is in kernwapens.

Wat is de meerwaarde van het Vlaams gewest voor Limburg? Of van Polen voor Neder-Silezië? Of van Duitsland voor Württemberg? Zolang er op deze vragen geen logische antwoorden bestaan, pas ik voor zulke vragen.
1e paragraaf: hmm, moest de fiscus zo 'n argumenten aannemen had niemand een dubbele boekhouding nodig.

Goed, gij past, maar ik zal wel mijn nek uitsteken:

De nadelen van Belgie:

1) Door allerlei direkte en indirekte communautaire tegenstellingen is het onmogelijk geworden om op Federale niveau, niet enkel een goed beleid, maar zelfs een coherent beleid uit te voeren.
2) Vlaanderen en Wallonie zijn erg verschillend op economisch en socio-economisch vlak. Ze hebben verschillende remedies nodig, en ze verkiezen ook verschillende remedies, wat niet onbelangrijk mag zijn voor een democraat. "One-Size-Fits-All" federalisme is op middellange en lange termijn een doodsvonnis. En wie gaat afzien? Zoals altijd de zwaksten, daar gaat de 'Belgische solidariteit'.
3) Het is op zich democratischer en wenselijker om het bestuursniveau op een zo laag haalbare niveau te leggen; dichter bij de burger dus. Dit is een principe dat op Europese niveau erkent wordt.
4) Belgie is al lang geen land meer, en hoe langer men dit ontkent hoe erger de gevolgen zullen zijn - het is misschien al te laat, niemand is zeker, echt zeker dat er een onderhandelde splitsing laat staan een samenwerking binnen een Belgische constructie nog mogelijk is. Ik ben vrij zeker dat we verstandig genoeg zijn om een burgeroorlog te vermijden, maar een vechtscheiding komt elke dag dat Belgie in zijn huidige vorm bestaat, twee dagen dichterbij.
Oud 27 oktober 2010, 23:03   #20
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goed hart zegt u : petite, et dabitur vobis : quærite, et invenietis : pulsate, et aperietur vobis.

Voor het overige ben ik net iets te weinig vroom om mijn eigen opinie - ja, zelfs mijn oordeel - achterwege te laten.
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be