Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2004, 11:57   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard

Personeel asielcentrum De Refuge staakt voor meer veiligheid

BRUGGE - De circa 120 personeelsleden van het gesloten opvangcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers De Refuge in Brugge hebben vanmorgen enkele uren het werk neergelegd. Met de actie willen ze hun solidariteit uitdrukken met hun stakende collega's in Merksplas.

De staking moet ook extra druk zetten op de onderhandelingen met het ministerie van Binnenlandse Zaken morgenmiddag. De actie werd om 10 uur beëindigd.

,,Met de actie wilden we onze solidariteit met de collega’s in Merksplas betuigen'', zegt Eddy Hendrickx van het ACOD. Het personeel in de instellingen wil vooral meer personeel om zo de veiligheid te kunnen verzekeren. Volgens een berekening in 2003 zijn er voor de gesloten centra voor uitgeprocedeerde asielzoekers tussen 55 en 70 extra personeelsleden nodig.

Steenokkerzeel

De staking van het personeel van het opvangcentrum 127bis in Steenokkerzeel duurt ondertussen voort. Bewakers, opvoeders en sociale assistenten legden gisteren om 17 uur het werk neer. De actie duurt nog minstens tot morgenmiddag.

Morgen starten om 14.30 uur de onderhandelingen tussen overheid en vakbonden op het ministerie van Binnenlandse Zaken over de problemen in de asielcentra. De actie in de opvangcentra voor illegalen is een protest tegen het personeelstekort. De vakbonden eisen dat de aanwezigheid van voldoende bewakingspersoneel steeds gewaarborgd is. Ze willen ook een betere aanpak van het toenemend agressieprobleem van bewoners tegenover dit personeel.

25/05/2004
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:02   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

120+70 = bijna 200 man personeel voor hoeveel "asiel"zoekers?

Wat moeten die mensen dan allemaal doen?

Kunnen die "asiel"zoekers zelf niet hun eten verzorgen en voor hun onderhoud instaan?

Weet iemand dat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:04   #3
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Kunnen die "asiel"zoekers zelf niet hun eten verzorgen en voor hun onderhoud instaan?

Weet iemand dat?
Gaan schooien aan den Aldi?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:05   #4
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Weet iemand dat?
Gaan schooien aan den Aldi?
Nee, hun potje zelf koken, hun bedje zelf opmaken, en hun slaapkamer zelf stofzuigen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:05   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En voor kleren bij de Wibra.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:10   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Gemeenschapsdienst, desnoods kartonnen dozen snijden en plakken in ruil voor hun kost en inwoon. En wie naar een ander land wil trekken of terug wil gaan die mag.
Oud 25 mei 2004, 12:23   #7
Tegendradigaard

Standaard

Eigenlijk zouden we die mensen vanaf dat ze binnenkomen dadelijk aan het werk moeten zetten.
Vanaf dat men het statuut politiek vluchteling aanvraagt moet men bijvoorbeeld verplicht aan het werk bij de vuilkar, groendienst, of zo ?

Dat heeft verschillende voordelen.
Die mensen werken en weten dus dat als men hier wil blijven men moet werken.
Die mensen geraken door hun werk ook vlugger geïntegreerd in de maatschappij.
Ze dragen bij tot de maatschappij en tot de sociale zekerheid.

En indien hun aanvraag wordt afgewezen kunnen ze eventueel hun advokaat betalen om in beroep te gaan.

Indien hun aanvraag definitief is afgewezen kunnen ze terug naar hun land gestuurd worden en hebben ze toch iets bijgeleerd. Mischien kunnen ze met de hier verworven kennis in eigen land iets opstarten ?

Overdag werken voor de kost en 's avonds taallessen en inburgeringscursussen volgen. Voorwaar eigenlijk een schitterend idee van mij weeral.

Onledigheid is het oorkussen van den duivel zei mijn grootmoeder zaliger naar het schijnt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 mei 2004, 12:25   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er zijn andere leukere taken die best van nut zijn voor de gemeenschap.

Ook nooit vergeten dat de asielzoekers die hier geraken meestal de middenklassers zijn uit het land van herkomst.([size=2]de achterliggende redenatie- de echte sukkelaars geraken hier niet, en de topkaders zitten ginder veel beter[/size])?in de meeste gevallen dus mensen met iets of wat opleiding.

Kijk eens wat ze kunnen, en zet ze aan de slag aan werk wat ze aankunnen.Denoods kinderopvang.
Voor de rest, we hebben ook nog steenkoolmijnen, dijken die opgeruimd en verbeterd moeten worden, oude fabriekssites die gesanneer mogen worden etc, dingen die op mankracht ook kunnen.
Oud 25 mei 2004, 12:27   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denoods kinderopvang.
hé! gij hebt geen kinderen zeker?

Ik zou zeggen, ze mogen in mijn tuin komen werken, maar als ge uit Zandbakistan komt gaat dat ook niet al te vet zijn vrees ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 mei 2004, 12:27   #10
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Allemaal terugsturen naar het land van herkomst, alleen Europese politieke vluchtelingen mogen beroep doen op asiel. Niet Europese vluchtelingen moeten in hun eigen regio worden opgevangen. Negentig procent van onze asielzoekers zijn eigenlijk fortuinzoekers die het asielrecht misbruiken. Door een gebrekkig uitwijzingsbeleid zit men nu met overvolle asielcentra en duizenden illegalen die vrij rondlopen in onze steden.
[size=6]Stop het asielmisbruik! [/size]
Oud 25 mei 2004, 12:28   #11
Tegendradigaard

Standaard

Welke mens kan er eigenlijk iets op tegen hebben dat we asielzoekers dadelijk aan het werk zetten ?

As het Vlaams Blok der mee afkomt dan ga ik auteursrechten eisen zenne.

Oud 25 mei 2004, 12:34   #12
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Welke mens kan er eigenlijk iets op tegen hebben dat we asielzoekers dadelijk aan het werk zetten ?

As het Vlaams Blok der mee afkomt dan ga ik auteursrechten eisen zenne.
Er moet wel eerst werk zijn om ze aan het werk te kunnen zetten. Zet ze maar aan het werk in hun asielcentrum, kan kosten en personeel besparen.
Oud 25 mei 2004, 12:37   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De vraag is natuurlijk, wat gaat men doen als ze hun werk NIET doen?

Ontslagen?

Oud 25 mei 2004, 12:39   #14
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:

Weet iemand dat?
In de jaren vijftig zat ik op internaat. We moesten alles zelf doen: kuisen, ramen poetsen, 's morgens patatten jassen, groenten kuisen en snijden, mosselen kuisen, tafel dekken en afruimen...
Oud 25 mei 2004, 12:39   #15
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk, wat gaat men doen als ze hun werk NIET doen?

Ontslagen?
Vijf dagen in isolement en op water en brood.
Oud 25 mei 2004, 12:50   #16
Tegendradigaard

Standaard

Als ze nie willen werken ??? Terugsturen natuurlijk.

We hebben werklozen genoeg dus van die categorie hebben we der geen meer nodig. Enkel die willen werken.

Oud 25 mei 2004, 12:54   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Gemeenschapsdienst, desnoods kartonnen dozen snijden en plakken in ruil voor hun kost en inwoon. En wie naar een ander land wil trekken of terug wil gaan die mag.
Aangezien het hier over 'uitgeprocedeerde asielzoekers' gaat vraag ik mij af waarom die uberhaupt opgevangen moeten worden. Uitgeprocedeerd wil toch zeggen dat je uitgewezen wordt, dacht ik?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:54   #18
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

DIE ASIELZOEKERS HEBBEN GELIJK , ZE ZIJN NIET GEWENST , MAAR DIE EXTREEM RECHTSE PERSONEELSLEDEN verdienen er wel goed aan en hebben een job... vrij verkeer van goederen en personen, weet je nog
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 12:56   #19
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

asielzoekers die willen werken moeten zeker worden teruggestuurd.
zij pakken immers het werk af van het eigen volk (en dat in tijden van crisis )
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 13:03   #20
kwelduvel
Lokaal Raadslid

Standaard

[size=6]Deporteren die illegalen, allemaal!![/size]
kwelduvel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be