![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Op 2 November gaan sommige Amerikanen naar de stembus. De demokraten zullen heel waarschijnlijk de meerderheid in het Huis van Afgevaardigden verliezen. In de Senaat zullen ze wellicht een nipte meerderheid behouden. Deze verkiezingen zijn vooral interessant om te zien hoe succesvol het nieuwste Amerikaanse fenomeen 'The Tea Party' zal zijn. Hun kandidaten zoals Angle, O'Donnell, Buck, Paul, Miller, Rubio... zijn op zijn minst controversieel. Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat 1 partij volledige controle over de wetgevende en uitvoerende macht verliest. Aan de andere kant ben ik weinig enthoesiast over het alternatief zijnde de republikeinen en hun vreemde vogels in de Tea Party.
Daarnaast staan er weer enkele interessante referenda op de menu. De legalisation of marijuana in CA op kop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De slinger van de Amerikaanse politiek zal vermoedelijk alweer werken.....Ergens "midterm" wordt de president "ingebonden" door hem een "vijandige" volksvertegenwoordiging toe te voegen....
Het schijnt zo te moeten zijn ![]() Mogelijk zal de macht van de "Tea Party" nu al opkomen?(en die is misschien wel geboren uit de GOP maar ondertussen al amper controleerbaar als ik het goed begrijp? ) Laatst gewijzigd door kelt : 19 oktober 2010 om 06:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een beetje "Yes, we can'. But, no, we won't" Citaat:
Verstandig gezien van Schwarzenegger: ik lees op discussiefora van cannabisgebruikers dat sommigen tegen of niet zullen stemmen omdat ze dan belasting op hun cannabis zullen moeten betalen, wat bij een gedoogbeleid niet het geval is. Het is ook interessant omdat de motivatie voor zowel het gedoogbeleid als voor de legalisatie voortkomt uit budgetaire overwegingen, niet omwille van gezondheidsargumenten, humanitaire principes, mensenrechten of het recht op consumptie. Het beleid zal hoe dan ook impact hebben op andere staten waar gelijkaardige voorstellen worden geformuleerd en dus heel de VS en het betekent zoveel als het failliet van de War on Drugs. Ik veronderstel dat de toestand in Mexico daar ook voor iets tussenzit. Die oorlog is in ieder geval de beste illustratie van de waanzin van die oorlog die mee aan de basis ligt van de vertwintigvoudiging van de gevangenispopulatie in de VS waarmee dat land meer mensen per hoofd van de bevolking achter tralies zet dan eender welk andere natie of rijk in de hele menselijke geschiedenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop inderdaad dat propositie 19 er door komt en dat dit een eerste (grote) stap is in de terechte strijd tegen het einde van de War on Drugs.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om binnen de draad te blijven: de Tea Party schetst een duidelijk beeld van de man in de straat die soms extreme denkbeelden hanteert. In Amerika is dat niet zo bijzonder, in veel plattelandsgebieden heerst een ultra-rechtse cultuur waar tevens een sterke antipathie tegen de overheid bestaat. Washinton wordt in die ogen gezien als de bron van alle kwaad en erg ver bezijden de waarheid is die visie niet. De paranoïa van het terrorisme heeft een grote invloed op het denken van de Amerikaan die buiten de stedelijke agglomeratie zijn geld moet verdienen. Juffrouw Palin is dus blijkbaar nog niet zo dom als ze er uit ziet en de grieven tegen de overheid zijn openstaande deuren, om die in te trappen hoef je niet over veel verbeeldingskracht te beschikken.
Geen enkel land kent een bureaucratie zoals Amerika.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er controversieel aan Rand Paul?
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() "Ron" Paul, is oa voorvechter van Audit The Fed! Omdat de Fed nu ongestraft zomaar wetten stelt en geld bijdrukt.
Bernanke weet niet eens te vertellen waar de vorige 1000 miljard heen zijn gegaan. Heel corrupt clubje als je het mij vraagt. Schetsend voor het zieke Wallstreet systeem. FIAT geld...
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 19 oktober 2010 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Het ziet er slechter uit voor de Democraten dan ik verwacht had. Al moeten we natuurlijk nog de verkiezingsuitslag afwachten.
Een aantal zeer goede mensen geven er de brui aan (bv. Republikeins Senator George Voinovich uit Ohio). Behalve tegen Obama zijn ontwaar ik weinig alternatieve visie bij de Republikeinen. Maar bij de Democraten is het natuurlijk huilen met de pet op. Wordt een verloren Congres vrees ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() In California hoop ik alvast dat Carly Fiorina Barbara Boxer verslaat. Boxer licht momenteel wel nog licht voor maar is een naar Amerikaanse maatstaven vrij extreem geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() In Nevada staat Harry Reid nog altijd op verlies. Lijkt mij terecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() In Delaware zijn de Republikeinen gehandicapt door een zwakke kandidate uit het Tea Party milieu die heel veel domme baggage uit haar verleden meesleurt. Wordt natuurlijk dodelijk uitgebuit door Democratische attack-ads. Maar ja, eigen schuld dikke bult.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() In Colorado ziet het er ook naar uit dat de Republikeinse challenger de zittende Democratische Senator gaat verslaan. Wellicht niet onlogisch. Alhoewel Colorado zeker de meest liberale van de Mountain States is, lijkt me dit ook gemakkelijk terrein voor de Republikeinen. Betekent dat de doorbraak die Obama in 2008 forceerde in sommige "rode" staten nu teruggedraaid wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je bedoelt - vermoed ik - "terechte strijd tegen de War on Drugs"?
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Harry Reid is een zwakke kandidaat maar toch nog veel liever Harry dan Sharon Angle die pas echt extreem is. Zo is ze tegen abortus in alle gevallen, zelfs na verkrachting of incest. Ze is ook de minst intellectuele van de hele Tea Party groep. Ik heb het debat tussen Angle/Reid gezien en het was enorm slaapverwekkend. Is dat alles wat Nevada te bieden heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proposition 19 Legalize marijuana. Ook al is California dan de meest linkse staat van USA, de mensen denken er nog altijd na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik zie dat de Democraten in het Huis van Afgevaardigden toch een pak rammel hebben gekregen (zowat het tegengestelde van ed Senaat). Prima zo. Ik hoop dat Obama een beetje vriendelijker wordt voor Israël en zich voortaan terugtrekt in eigen keuken. Dit is de slechtste Amerikaanse president waar Israël mee te maken heeft.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja de Amerikaanse staat is zodanig opgebouwd dat men nauwelijks dingen kan veranderen. Een beetje zoals België op dit moment.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 november 2010 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |