![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://ovl.indymedia.org/news/2010/11/30933.php Een mens mag natuurlijk niet lachen met zoveel vandalisme. ![]() De immanente gerechtigheid is onbarmhartig. ![]() Het kan natuurlijk ook zijn dat een groot deel van die zogenaamde anarchisten beroeps(politie)provocateurs zijn. Objectief gezien zijn ze elkaars beste bondgenoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Stress en vandalisme komt niet nergens vandaan. Er is altijd een reden waarom er vandalisme is. Geef iedereen een goed leven en er zal geen vandalisme zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Materieel gezien zal het hen niet te kort schieten. De meeste van die carapils-relschoppers hebben welgestelde mama's en papa's. Alleen een overdosis verveling ( en andere zaken ook waarschijnlijk ) en zich wanen in een romantisch links verleden drijven hen tot dit soort van kwajongensstreken.
“La nuit est aussi un soleil et l’absence de mythe est aussi un mythe.” -Georges Bataille Laatst gewijzigd door Aletheia : 14 november 2010 om 03:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Als je geen job hebt en geen toekomst perspectief hebt, waarom zou je dan willen aanpassen aan de samenleving? Ik zou het ook niet doen en mijn frustraties koelen op de vermeende schuldigen. Ik kan alleen maar toejuichen dat ze banken gaan platbranden. Tenslotte is hun egoïsme een van de zaken die voor heel de miserie gezorgd hebben. mensen moeten eens gaan beginnen begrijpen dat het monetaire systeem meer beperkt dan goed doet. Wat ik bedoel is dat machines de arbeid kunnen vervangen en dat mensen zich met de dingen gaan bezighouden dat matters, namelijk familie, ontwikkeling, zelfontplooiing, uitvinden, cultuur... We hebben echt geen tekorten aan grondstoffen om iedereen van voeding en alle andere dingen te voorzien. Als je genoeg ingenieurs en uitvinders laat doen kan je alle jobs overlaten aan machines. En mensen hoeven niet meer 8uur op een dag gaan werken en vuile en hersencellen dodende jobs laten doen, maar dat wat ze fijn vinden. Natuurlijk kan dit niet gedaan worden omdat heel de economie draait op arbeid en consumptie. Mensen beschouwen machines als broodrovende dingen, terwijl deze een aanvulling kunnen zijn als het economisch systeem aangepast wordt. Mag ik vragen wat het verschil is in economisch klimaat tussen rechts en links? Of nu het VB of de sp.A aan de macht zijn. Wat verschil maakt dat nu uit? Er zullen altijd werklozen zijn omdat de hoeveelheid mensen groter is dan de aanbod in arbeidsplaatsen en niet iedereen het vermogen heeft om die gevraagde jobs te doen. De economie zijn fluctuaties zijn te groot op een korte periode om er tegoei op te kunnen inspelen. Link of rechts of eender welke partij die het huidig economisch klimaat in stand houden zullen geen problemen oplossen. Tenslotte worden de monetaire beslissingen op bank niveau besloten. Het enige wat de overheid kan doen is het aanwezige geld in circulatie van de ene groep naar de andere groep geven. Daar vormt nu het probleem, er is niet genoeg geld in circulatie, nee dit is fout, de hoeveelheid echte waarde in omloop is niet genoeg om een fatsoenlijk economie te kunnen draaien. Als de overheid teveel geld van de bedrijven neemt en in de consument steekt, dan komen de bedrijven in problemen en is er geen geld meer voor de consument zodat ze niet meer kunnen consumeren. Andersom vormt hetzelfde probleem. Je blokvisie over links en rechts is echt triestig, op zen minst. Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 04:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() @ openeye
Met vele punten die je hierboven schrijft kan ik inhoudelijk grotendeels akkoord gaan. Uw denken wijkt blijkbaar dan toch niet zoveel af van hoe ik over de zaken denk. Eigenaardig dan dat het in die vorige discussie waar ik u tegenkwam niet zo best verliep. Of toch niet. Ik vind dat je stijl iets te snel vijandig / neerbuigend / betuttelend is, nog voor je andermans mening / ingesteldheid voldoende kent, en ik bedoel dit constructief. Je doet het hierboven opnieuw zodat je mensen in het harnas jaagt met zulke uitlatingen als Citaat:
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 14 november 2010 om 05:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Naja, als ik het kon aanpassen, blijkbaar niet meer mogelijk. Eerlijk gezegd hoor ik dat vaak dat ik te agressief overkom, terwijl ik heel relax die teksten schrijf. Is in ieder geval niet zo bedoelt. Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 06:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"... Er is met molotov-cocktails gegooid naar gebouwen van de federale gerechtelijke politie in Brussel. Dat meldde het vtm-nieuws woensdagavond en werd bevestigd door de federale politie. De projectielen werden gelanceerd vanaf de Kortenberglaan in Brussel, op een van de gevels van de gebouwen waar de centrale directies voor de bestrijding van de economische en financiële criminaliteit (DJF), [...]zijn ondergebracht..." Als het hier al om een actie van 'échte anarchisten' zou gaan, dan is het wel bijzonder dom van hen dat ze uitgerekend déze afdeling van de federale gerechtelijke politie viseren. Nu weet ik ook wel dat er in het Brusselse anarchisten-milieu - spijtig genoeg - niet echt veel grote lichten rondlopen, maar dat mag geen excuus zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 november 2010 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() @openeye : Lees mijn post zelf eens na voor je een hele sociologische analyse neerpent.
Al waren het Japanse toeristen die verantwoordelijk waren voor die vandaalstreken, dan nog zou je sympathie kunnen opmerken ervoor onder die indymedia-anarchisten ( die zelf ook af en toe eens over gaan tot vandalisme, met weliswaar andere drijfveren, dat behoeft geen verdere uitleg ). Want als geweld gericht is naar de fasjiesten is het altijd goed.
“La nuit est aussi un soleil et l’absence de mythe est aussi un mythe.” -Georges Bataille Laatst gewijzigd door Aletheia : 14 november 2010 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hmm en wat is voor jou fascistisch? Blijkbaar is fascistisch een vervangwoord geworden voor de duivel. Geloof jij in god? Het zou veel verklaren en mij tijd besparen als je dat eens kon vertellen. Ik bekijk die problemen niet zonder naar de oorzaak te kijken. De meeste, waaronder jij, zien alleen dat die mensen iets slechts gedaan hebben en ze moeten gestraft worden! Ohh de brandstapel erop. Maar ondertussen heb je totaal geen idee wat de beweegredenen waren en hoe die opgelost kunnen worden. Mensen moeten stil zijn en blijven slikken wat hen opgedrongen wordt volgens jou. Nou, zo werkt de wereld niet. Dat is een godsdienstige utopia, dat al sinds eeuwen gefaald is. Zelfs in het aangezicht van de duivel rebelleert het volk wanneer het slecht gaat. Laatst gewijzigd door openeye : 14 november 2010 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik denk dat Burma jaloers is op de anarchisten.
![]()
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Uw "vivas" en "abajos" zijn dus zo een beetje een pose?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 november 2010 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Misschien dan toch maar de brandstapel heroverwegen.
Beginnende met zij die falen bij begrijpend lezen.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ben ik dan verantwoordelijk voor het leven van straattuig? Een goed leven moet je grijpen, moet je zelf voor zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kijk eens deze docu: http://www.deredactie.be/permalink/1.905444 Laatst gewijzigd door openeye : 15 november 2010 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Al is het gemakkelijker natuurlijk om op anderen (bij voorkeur de staat) te rekenen. Bovendien zie ik weinig voorbeelden van uitzichtloze situaties in de lijst die Nestor Burma aanhaalde. Als je brand sticht op je school... Tsja... |
|
![]() |
![]() |