Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2003, 04:57   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Persmededeling van CD&V
Partij van Luc Beaucourt in het gareel voor de rechten van de automobilist!

Jong CD&V Gent feliciteert Dr. Luc Beaucourt, gewezen CD&V’er en kandidaat voor de VLD bij de komende parlementsverkiezingen met zijn dappere toetreding tot de VLD.

Uit een persbericht dat gisteren werd verspreid blijkt immers dat in diezelfde VLD een aantal parlementsleden (Jean-Marie Dedecker en Margriet Hermans) zich aansluiten bij de strijd van Dokter Luc Beaucourt en opkomen voor de rechten van… de automobilist ???

Inderdaad, de kersverse partijgenoten van Dr. Luc Beaucourt, die reeds jaren ijvert voor meer verkeersveiligheid en een strenge aanpak van automobilisten die het niet zo nauw nemen met de verkeersreglementering inzake overdreven snelheid en alcoholgebruik, hebben een vereniging opgericht die onder het vaandel “SOS Chauffeurs” de rechten van de automobilist willen veilig stellen.

In haar eerste perscommuniqué ontkent de vereniging het grote aantal slachtoffers dat op de Belgische wegen valt. België zou dienaangaande helemaal niet slechter presteren dan de ons omringende landen. Dit betekent dus ofwel dat Dedecker, Hermans & Co. zich vergissen. Hebben zij nog geen inzage gekregen in het bloederige beeld- en cijfermateriaal waarmee partijgenoot Beaucourt heel Vlaanderen is rondgetrokken en verkeersovertreders steevast confronteerde? Ofwel betekent het dat Dr. Beaucourt de publieke opinie jarenlang heeft voorgelogen.

In eerste instantie richten Dedecker, Hermans en ‘Big Brother’ Grootaers zich alvast tegen de tenuitvoerlegging van de nieuwe, strengere reglementering en de hogere verkeersboetes. De automobilist moet weer het recht krijgen op de baan!

Dr. Beaucourt… welkom bij Uw nieuwe volkspartij.

Namens Jong CD&V Gent,

Jeroen Vanden Berghe – Voorzitter – 0486/48.93.30.
Tom Van Wynsberge – Woordvoerder – 0476/99.50.23.
Op Hermes antwoorde ik het volgende daarop:

Ik vind het wel een beetje laag van Jong CD&V (met alle respect voor de christen-democraten, en dat meen ik) dat ze een tegenstelling binnen de VLD zo zelfvoldaan ten toon spreiden.

Als ik me niet vergis hebben enkele coryfeeën van de CD&V direct na de acceptatie van de nieuwe visie op de staatshervorming, zich meteen afgezet van het confederalisme (Eyskens etc)...

En dat in de partij van Luc Van den Brande, tssss... Foei foei...

Maar soit, confederalisme IS nu het officiële partijstandpunt, de oude woorden en daden zijn voor mijn part vergeven, we zullen wel zien wat de daden na 18 mei doen. Dus tot dan: godsvrede (ik kan het niet genoeg blijven zeggen)...

De Decker en companie wens ik een mooie lantaarnpaal toe bij hun 250 km/u. Net als rashypocriet Verhofstadt die in Villa Politica (aka Librado II) de snelheidsmaniakken laakte, en dat met zelf een te zware voet. How low can you go?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be