![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
|
![]() Nu is het weer de ontpoldering die ze willen herbekijken Voorlopig hebben ze NOG MAAR EENS 6 maanden uitstel gevraagd.
Ook de kilometerheffing zal in NL niet doorgaan, en dus de gemaakte afspraken met Vlaanderen worden weeral geschonden. Vlaanderen zal de kilometerheffing voor vrachtwagens eenzijdig invoeren. Dank U Peeters, laat ze maar slikken! ![]() Nederland onze vriend? Van slecht nabuurschap gesproken... Tja, we kennen ze al langer he. En ze hebben zich dus nog maar eens laten kennen. Het is genoteerd bij de Vlamingen ![]()
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 10 november 2010 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
![]() Voor wie vol voor de hereniging van de Lage Landen ijvert, is het misschien niet slechts eens na te denken over de manier waarop Nederland Vlaanderen behandelt.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.780
|
![]() Hindert dit de technische uitvoering van de Scheldewerken in enigerlei mate?
Me Think Not.... Wij moeten geen "Europese" reglementitis-ruzietjes zoeken met onze buren. ![]() Wat de kilometerheffing betreft : UITVOEREN! Die zal er uiteindelijk in Nederland,en gelijk waar elders,ook komen,waarop wachten we eigenlijk nog??? Als de huidige coalitie in Nederland dat bij wijze van verkiezingsbelofte (nog) niet wil uitvoeren op Nederlands grondgebied,dan heeft Belgie daar eigenlijk niks mee te maken....even goede vrienden.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 november 2010 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Den Haag, Holland
Berichten: 23
|
![]() Als Nederlander met veel sympathie voor Vlaanderen wil ik hier graag op reageren.
In Nederland is veel weerstand tegen het "ontpolderen" van de Hedwigepolder, omdat Nederland, en zeker Zeeland, een lange en heftige geschiedenis heeft met het water. Het onder water zetten van polders is iets dat voor ons, Nederlanders, tegennatuurlijk is. Daarbovenop komt dat het "ontpolderen" van deze polder nogal willekeurig is, en een gevolg van bureaucratische regels met betrekking tot natuurcompensatie. Nederlanders houden niet van bureaucratie. Daarnaast hebben we al voldaan aan de andere helft van de afspraak: het uitdiepen van de Westerschelde. Ergo: - De Westerschelde is al uitgebaggerd; - De polder is mooi; - De hebben die polder gewonnen op het water; Wij Nederlanders denken: niets meer doen, laten we dit zo houden! Het ontpolderen is voor ons geen doel op zich, maar eventueel een noodzakelijk kwaad dat gevolg is van het uitdiepen van de Westerschelde, wat al gebeurd is. Nederland wil hier graag onderuit komen omdat het geen enkel doel dient dan het voldoen aan Europese milieuregels waaraan wij eenvoudigweg niet w�*llen voldoen vanwege onze geschiedenis met het water. Laatst gewijzigd door Hagenees : 10 november 2010 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
|
![]() Ontpolderen is een appelblauwzeegroene utopie. Mieke Vogels orgasme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 88
|
![]() Voor mijn part mag Nederland hun stukje op zee gewonnen land gerust houden hoor, zolang er maar geen gevaar voor dijkbreuken is enzo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Het probleem van Nederland is niet zozeer dat ze Vlaanderen wil dwarsbomen, maar dat ze beslissingen in samenwerking met Vlaanderen via normale procedures laat gaan (dus elk huis, elke milieu-organisatie, elke grasspriet mag bezwaar maken). Bij dit soort zaken kun je inderdaad beter Vlaanderen een spoedbehandeling geven, zodat de betrekkingen goed blijven. Helaas is Nederland héél erg bureaucratisch, in nog veel ergere mate dan België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
|
![]() Wat betreft de kilometerheffing: Vlaanderen had dit kunnen zien aankomen. De VVD had het afblazen van de kilometerheffing als speerpunt in de verkiezingen gebracht, en deze partij stond maandenlang voor de stembusgang op nr.1. Ook PVV was hier absoluut tegen, en het CDA (wat dit plan in het vorige kabinet met links had opgesteld) is stiekem ook wel blij dat ze ervan af zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.780
|
![]() ziedaar een prachtig compromis....
Vlaanderen zal niet namens Europa voor "commisaris-executeur" proberen te spelen omtrent die Polder.....en in ruil doet Nederland verder niet moeilijk over de kilometerheffing.....(waar Nederlandse transportbedrijven inderdaad niet zullen mee lachen...maar ja.... ![]() deal? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 november 2010 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Ik ben niet verwonderd......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
|
![]() Je hebt nu eenmaal Nederlandstalige Kleinbelgen en Kleinhollanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Citaat:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Den Haag, Holland
Berichten: 23
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Den Haag, Holland
Berichten: 23
|
![]() Kan iemand me trouwens vertellen waarom Vlaanderen zo graag wil dat die Zeeuwse polder onder water komt te staan? Waarom volstaat het netjes uitbaggeren van de Westerschelde niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
|
![]() Citaat:
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.780
|
![]() Citaat:
![]() Hopelijk ontstaat er straks geen hoelabahoela in Nederland als er kilometerheffing komt voor vrachtwagens op onze autostrades... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 10 november 2010 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Weet je wat onnatuurlijk is. Het terug verenigen van Vlaanderen en Nederland. Dat is zowat het meest onnatuurlijke wat denkbaar is. En vertik maar wat ge wil, maar als ik het voor het zeggen zou hebben, mochten jullie, en al het vrachtverkeer dat via Frankrijk voor jullie bestemd was, omrijden zolang jullie het vertikken. Ik zou het vertikken van jullie nog via Berlgië te laten doorkomen. Salut! |
|
![]() |
![]() |