Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 07:18   #1
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard Links veel gevaarlijker dan rechts.

Onze Noorderburen hebben het door.
Volgens de veiligheidsdienst hanteren deze linkse clubs methoden die "indruisen tegen de democratische rechtsorde”.
Die linkse rakkers toch.

De geheime dienst typeert AFA en KAFKA ronduit als gevaarlijk: "AFA is bereid het recht in eigen hand te nemen tegen racisme en fascisme en al dan niet met geweld confrontaties aan te gaan. Zo komt AFA in actie waar de overheid ’verzuimt op te treden’ door bijvoorbeeld rechts-extremistische manifestaties door te laten gaan. Wanneer dergelijke demonstraties plaatsvinden, treedt AFA regelmatig zelf met geweld op, of laat anderen dan doen. Dit geweld wordt vervolgens toegeschreven aan de rechtse demonstranten en door AFA gebruikt als argument om demonstraties te laten verbieden", aldus de AIVD.

Allochtonen

Een bekende tactiek van links-extremisten is het ophitsen van allochtone jeugd om rechtse demonstraties met geweld te verstoren, maakte de geheime dienst eerder bekend. Ook worden plaatselijke politici onder druk gezet om rechtse demonstraties te verbieden.

Onderzoeksgroep KAFKA wordt door de geheime dienst neergezet als dubieus: "De groep streeft er met AFA naar alles wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte. Bij dit antidemocratische streven gebruiken beide groeperingen ondemocratische methoden, zoals geweld, het aanzetten tot geweld, intimidatie en het verhullen van de eigen identiteit en de ware intenties."
Lees verder
Oud 4 november 2010, 07:48   #2
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Daar verschiet ik helemaal niet van, 'k ben wel blij dat 't eens gepubliceerd wordt
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 08:07   #3
Wisord
Banneling

Standaard

Een idiote stelling, en dan vervolgens belang hechten aan het gaan zitten zoeken wie “van links” of “van rechts” de meeste aanslagen pleegt. Alsof links en rechts 2 homogene groepen zijn. Ongelofelijk deze domheid ... waren de onderzoekers rechts of links?

Wilders gebruikt 'besmet' logo

http://www.historischnieuwsblad.nl/0...t%27_logo.html
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 08:10   #4
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Houzee!
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 08:13   #5
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Houzee!

Wat een reactie '1000 punten ! ' ... .
Oud 4 november 2010, 08:17   #6
Hoomer

Standaard

Citaat:
Een idiote stelling, en dan vervolgens belang hechten aan het gaan zitten zoeken wie “van links” of “van rechts” de meeste aanslagen pleegt. Alsof links en rechts 2 homogene groepen zijn. Ongelofelijk deze domheid ... waren de onderzoekers rechts of links?

Wilders gebruikt 'besmet' logo

http://www.historischnieuwsblad.nl/0...t%27_logo.html
Wat u blijkbaar nog steeds niet doorheeft is dat rechts staat voor "recht en orde" links daarentegen.
Kan u lezen? Lees dan het artikel, het is zelfs zo erg dat ze allochtonen ophitsen om ambras te komen maken op vreedzame betogingen van rechts.
Oud 4 november 2010, 08:22   #7
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat u blijkbaar nog steeds niet doorheeft is dat rechts staat voor "recht en orde" links daarentegen.
Kan u lezen? Lees dan het artikel, het is zelfs zo erg dat ze allochtonen ophitsen om ambras te komen maken op vreedzame betogingen van rechts.

Als rechts een betoging doet is het tegen allochtonen ...? .. waarom gaan die anders de straat op ? Voor meer jobs en tegen de verhoging van de pensioenleeftijd mss ?
Oud 4 november 2010, 08:31   #8
Hoomer

Standaard

Citaat:
Als rechts een betoging doet is het tegen allochtonen ...? .. waarom gaan die anders de straat op ? Voor meer jobs en tegen de verhoging van de pensioenleeftijd mss ?
Kijk, ik ken wel meer mensen zoals u hoor, kakken op het VB en niet weten waarover ze spreken.
Zo vertellen typekes zoals gij mij steenvast fantasierijke verhalen over het VB, als ik dan vraag of ze dat gelezen hebben in een publicatie van het VB krijg ik steenvast het antwoord dat ze die rommel rechtstreeks ongelezen in de vuilbak kieperen. Op mijn volgende vraag, waar ze dan hun info halen is het antwoord steeds "van horen zeggen".
Die linkse clubjes fucken elkaar op door hun fantasierijke verhalen over rechts. Geen enkel verhaal wordt getoetst aan de werkelijkheid maar klakkeloos overgenomen door geestesgenoten die enkel kunnen leven op voorgekauwde meningen.
Oud 4 november 2010, 08:36   #9
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, ik ken wel meer mensen zoals u hoor, kakken op het VB en niet weten waarover ze spreken.
Zo vertellen typekes zoals gij mij steenvast fantasierijke verhalen over het VB, als ik dan vraag of ze dat gelezen hebben in een publicatie van het VB krijg ik steenvast het antwoord dat ze die rommel rechtstreeks ongelezen in de vuilbak kieperen. Op mijn volgende vraag, waar ze dan hun info halen is het antwoord steeds "van horen zeggen".
Die linkse clubjes fucken elkaar op door hun fantasierijke verhalen over rechts. Geen enkel verhaal wordt getoetst aan de werkelijkheid maar klakkeloos overgenomen door geestesgenoten die enkel kunnen leven op voorgekauwde meningen.

En uw punt is ? .... buiten uw kennis van wat ik denk en zeg dan .. Mijn meningen vorm ik zelf wel Hoomer ik ben partijloos wat van uw VB taal niet gezegd kan worden .
Oud 4 november 2010, 08:40   #10
Hoomer

Standaard

Citaat:
En uw punt is ? .... buiten uw kennis van wat ik denk en zeg dan .. Mijn meningen vorm ik zelf wel Hoomer ik ben partijloos wat van uw VB taal niet gezegd kan worden .
Na uw 3508 postings gelezen te hebben zal ik me wel een idee kunnen vormen over in welke richting u denkt.
Oud 4 november 2010, 08:43   #11
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Na uw 3508 postings gelezen te hebben zal ik me wel een idee kunnen vormen over in welke richting u denkt.

Is dat dan belangrijk in deze discussie of hoor jij ook bij deze stasi's ?
Oud 4 november 2010, 08:59   #12
Hoomer

Standaard

Citaat:
Is dat dan belangrijk in deze discussie of hoor jij ook bij deze stasi's ?
De Stasi hield in de gaten of burgers politiek "incorrect" gedrag vertoonden, vergelijkbaar met de activiteiten van de voormalige Gestapo.
Waren die niet links?
Oud 4 november 2010, 09:08   #13
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
De Stasi hield in de gaten of burgers politiek "incorrect" gedrag vertoonden, vergelijkbaar met de activiteiten van de voormalige Gestapo.
Waren die niet links?

Zoals je zelf aangeeft waren ze vergelijkbaar met de gestapo .. Controle op bevolking De sicherheidsdienst, de Wehr Abteilung en de verschillende SS-controle eenheden zorgden voor een zeer grote druk op de Duitse bevolking. Toch ben ik van mening dat de druk en de geweldadigheid van de geheime diensten in Hitler Duitsland veel erger waren. Wat niet wegneemt dat ik hen beiden verafschuw . Moest ik toen in die landen geleefd hebben zou ik naar alle waarschijnlijkheid in het verzet ergens ondergedoken gezeten hebben .

Laatst gewijzigd door Wisord : 4 november 2010 om 09:09.
Oud 4 november 2010, 09:13   #14
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Verbaast mij niets. Extreem links en rechts hanteren beide de ideologie van dwang en dictatuur. Ze ze zijn beide bereid om mensen te doden en te martelen om hun 'hoger doel' te bereiken. Het enige waar ze verschillen is hun doel, recht gebruikt geweld om levensruimte te creëren, links om een dictatuur van het proletariaat (in de praktijk is dit een dictatuur van de partij) op te leggen.

Als je hetzelfde middel gebruikt, zal het resultaat niet veel verschillen. Als je met een sloophamer een rotsblok bewerkt zal je nooit een mooi standbeeld krijgen, het resultaat zal altijd een hoop pijn zijn.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 09:24   #15
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Verbaast mij niets. Extreem links en rechts hanteren beide de ideologie van dwang en dictatuur. Ze ze zijn beide bereid om mensen te doden en te martelen om hun 'hoger doel' te bereiken. Het enige waar ze verschillen is hun doel, recht gebruikt geweld om levensruimte te creëren, links om een dictatuur van het proletariaat (in de praktijk is dit een dictatuur van de partij) op te leggen.

Als je hetzelfde middel gebruikt, zal het resultaat niet veel verschillen. Als je met een sloophamer een rotsblok bewerkt zal je nooit een mooi standbeeld krijgen, het resultaat zal altijd een hoop pijn zijn.
Een totalitair regime is niet waar ik voor sta .Alleen de gewone mensen lijden. De haat escaleert de dag van vandaag ik zal nooit aan de kant staan van degenen die oproepen tot het haten van anderen, slechts omdat ze een andere huidskleur, nationaliteit, een andere religie of geen religie hebben. Voor mij zijn er geen Joden , blanken of Arabieren, maar alleen mensen die misbruik maken van hun macht en mensen die in vrede willen leven zonder zich zorgen te maken over geld en hun pensioen. Ik zie geen belangrijk verschil tussen de leiders van islamistische groepen, die het prima vinden om onschuldige mensen te vermoorden, de bazen van het Israelische leger, die hetzelfde doen en het westen dat onschuldige burgers bombardeert en mensen uitbuit .

Laatst gewijzigd door Wisord : 4 november 2010 om 09:24.
Oud 4 november 2010, 09:27   #16
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Recht en orde", dat kan natuurlijk evengoed ontaarden in "ne bruine is niet op zijn plaats in dit blanke avondland".
Mensen met een voorliefde voor geweld kunnen evengoed terecht bij links als rechts.
Oud 4 november 2010, 11:27   #17
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
"Recht en orde", dat kan natuurlijk evengoed ontaarden in "ne bruine is niet op zijn plaats in dit blanke avondland".
Mensen met een voorliefde voor geweld kunnen evengoed terecht bij links als rechts.
Ik denk daarbij meer aan legaal in het land ok, illegaal (buiten de wet) eruit.
Illegalen onderdak en geld geven is buiten de wet en wie overtreed hier constant de wet? Inderdaad, de makers van de wet.
Oud 4 november 2010, 12:22   #18
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk daarbij meer aan legaal in het land ok, illegaal (buiten de wet) eruit.
Illegalen onderdak en geld geven is buiten de wet en wie overtreed hier constant de wet? Inderdaad, de makers van de wet.
Dat begrijp ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Of bedoel je dat illegalen geen geld mogen ontvangen van de samenleving zelfs als dat door de wet is voorzien, omdat het volgens een soort goddelijke wet (?) toch niet mag omdat ze illegaal zijn?
Oud 4 november 2010, 12:32   #19
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Of bedoel je dat illegalen geen geld mogen ontvangen van de samenleving zelfs als dat door de wet is voorzien, omdat het volgens een soort goddelijke wet (?) toch niet mag omdat ze illegaal zijn?
Het is pertang heel simpel, als ik iets illegaal doe word ik bestraft, die gelukzoekers zijn gewoon illegaal en die worden beloond, ik vind dat dat kan tellen.
Oud 4 november 2010, 14:00   #20
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is pertang heel simpel, als ik iets illegaal doe word ik bestraft, die gelukzoekers zijn gewoon illegaal en die worden beloond, ik vind dat dat kan tellen.
't Is dus de wet zelf waar u tegen bent. Nou, dat kan ik best begrijpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be