Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 20:47   #1
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard taliban got it right

http://www.youtube.com/watch?v=bbfyj...eature=related
Waarom wordt de taliban eenzijdig afgebeeld? Wie heeft iets tegen deze mannen in de documentaire? Vecht de taliban een rechtvaardige zaak uit tegen een buitenlandse aggressor, ik denk het wel. Heeft de taliban onrechtvaaridge zaken gedaan, ik denk het ook. Waarom pikken we steeds dat doodsimpel good guy-bad guy verhaal dat niet bestaat.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 3 november 2011 om 20:49.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 20:50   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Waarom wordt de taliban eenzijdig afgebeeld in de media. Wie heeft iets tegen deze mannen in de documentaire? Vecht de taliban een rechtvaardige zaak uit tegen een buitenlandse aggressor, ik denk het wel. Heeft de taliban onrechtvaaridge zaken gedaan, ik denk het ook. Waarom pikken we steeds dat doodsimpel good guy-bad guy verhaal dat niet bestaat.
sinds wanneer zijn de NA een vreemde mogendheid?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 21:17   #3
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wordt de taliban eenzijdig afgebeeld? Wie heeft iets tegen deze mannen in de documentaire? Vecht de taliban een rechtvaardige zaak uit tegen een buitenlandse aggressor, ik denk het wel. Heeft de taliban onrechtvaaridge zaken gedaan, ik denk het ook. Waarom pikken we steeds dat doodsimpel good guy-bad guy verhaal dat niet bestaat.
Alleen al voor hun misprijzen voor en onderdrukking van vrouwen, verdienen die gasten het om verketterd te worden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 08:04   #4
Dexter
Vreemdeling

Dexter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al meer dan 1500 posts ! Uw dossier bij de staatsveiligheid zal al een serieus stapeltje zijn.

En de taliban zijn een primitieve bende gebaseerd op een primitieve godsdienst die een primitieve staat willen stichten waar alles wat tegen hun zin is wordt afgestrafd door barbaarse lijfstraffen en vrouwen worden behandelt als vee.
Oud 4 november 2011, 08:13   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter Bekijk bericht
Al meer dan 1500 posts ! Uw dossier bij de staatsveiligheid zal al een serieus stapeltje zijn.

En de taliban zijn een primitieve bende gebaseerd op een primitieve godsdienst die een primitieve staat willen stichten waar alles wat tegen hun zin is wordt afgestrafd door barbaarse lijfstraffen en vrouwen worden behandelt als vee.
Ik denk dat ze voor dit Forum alleen al minstens 2 man van doen hebben...

Alleen nog maar om te monitoren, dan hebben ze nog een paar fieldteams nodig om iedereen eens een dagje te schaduwen, of de rest van zijn gangen na te gaan.

Waardoor ze ondertussen niet achter de echte gangsters aan kunnen ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 12:36   #6
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Een overzicht van de heldendaden van de Talibanners is hier te vinden:
de Taliban en hun misdaden.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 13:02   #7
Dexter
Vreemdeling

Dexter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat ze voor dit Forum alleen al minstens 2 man van doen hebben...

Alleen nog maar om te monitoren, dan hebben ze nog een paar fieldteams nodig om iedereen eens een dagje te schaduwen, of de rest van zijn gangen na te gaan.

Waardoor ze ondertussen niet achter de echte gangsters aan kunnen ...
100 % off-topic :

Ik heb enkele jaren geleden de 'echte' Herr Flick op een beurs ontmoet, volledig in kostuum en karakter, 'What is your name and rank ?' was het eerste wat die zei. Eventjes gebabbelt enzo, heel toffe gast. Helga en Gruber zaten er ook.

Ach ja, gewoon even tussendoor mocht u een fan zijn.
Oud 4 november 2011, 13:11   #8
kameleon
Minister

Standaard

De vreedzame mannen met de kalasjnikovs.

Laatst gewijzigd door kameleon : 4 november 2011 om 13:11.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 14:35   #9
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat alleen een Afghaan over kan en mag oordelen.
Dat een religie wordt misbruikt mag wel duidelijk zijn maar laat ook tegelijkertijd zien hoe makkelijk het is om een repressief regime uit te oefenen, vergelijkbaar met de Romeinse kerk in de Middeleeuwen, het tijdbeeld waar de Islam nog steeds in staat.\Mensen die evolueren verwijderen zich van de godsdienst.
Godsdiens - onverschillig welke - en evolutie staan in volkomen tegenspraak. Zie Darwin.
Oud 4 november 2011, 15:27   #10
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vecht de taliban een rechtvaardige zaak uit tegen een buitenlandse aggressor, ik denk het wel.
Tiens, en waarom is die buitenlandse aggressor in Afghanistan? de 9/11 aanslagen al vergeten

Om over alle misdaden tegen de mensheid en het cultureel erfgoed van dit barbaars krapuul nog maar te zwijgen...
Oud 4 november 2011, 15:59   #11
D'ARTOIS

Standaard

Ik heb het puur over de repressie van de Taliban die een kwaadaardige religie misbruikt voor eigen doel. Simpel als destijds de RK. " Macht " - dat is waar het om gaat.

De aanwezigheid van de VS heeft een andere oorzaak, en heeft niets te maken met de repressieve religie van de Islam.
Oud 5 november 2011, 09:58   #12
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de Taliban the bad guy. Alleen is de kans heel groot dat de good guy in werkelijkheid ook een bad one is.

Ttz, de taliban zijn mensen van het soort die denken het licht gezien te hebben en de waarheid in pacht hebben. Tot daar geen probleem. Maar 't is dat ze vinden dat anderen, vrije mensen ook naar de inzichten van dat licht dienen te leven. En om het nog slechter te maken, ze dwingen tenslotte andere mensen om zich naar dat licht te keren.
En om het nòg slechter te maken; ze schuwen geen enkel dwangmiddel om mensen te dwingen naar hùn grote gelijk te leven.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 11:58   #13
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Natuurlijk is de Taliban the bad guy. Alleen is de kans heel groot dat de good guy in werkelijkheid ook een bad one is.

Ttz, de taliban zijn mensen van het soort die denken het licht gezien te hebben en de waarheid in pacht hebben. Tot daar geen probleem. Maar 't is dat ze vinden dat anderen, vrije mensen ook naar de inzichten van dat licht dienen te leven. En om het nog slechter te maken, ze dwingen tenslotte andere mensen om zich naar dat licht te keren.
En om het nòg slechter te maken; ze schuwen geen enkel dwangmiddel om mensen te dwingen naar hùn grote gelijk te leven.
Dat gaat ook op voor de tegenstanders van de Taliban. Elke cultuur conditioneert (onderwerpt) zijn individuen overeenkomstig zijn sociale normen en instellingen. De Taliban zijn soennieten (80% van de bevolking van Afghanistan). Ze vertegenwoordigen de grootste stammen van het land in twee talen, het Pashto en het Dari.

Zijn de Taliban volgens u vreemde overheersers of is het een volksbeweging?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 12:50   #14
D'ARTOIS

Standaard

Biblebelters met Kalashnikov - Taliban vertegenwoordtigt niemand. Het is.
Oud 5 november 2011, 13:04   #15
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Biblebelters met Kalashnikov - Taliban vertegenwoordtigt niemand. Het is.
Ik vermoed dat uw opmerking gebaseerd is op een partijdige desinteresse en ontkenning van de feiten. Heeft u toevallig een statistiek bij de hand die weergeeft waar gevangengenomen Talibaan in Afghanistan vandaan komen, welke taal zij spreken en welk geloof zij aanhangen? Of bestaat die statistiek niet omdat niemand in het Westen dat wil weten?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 13:06   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net als in Irak een jaar of drie geleden zijn we in de finale fase...

De vreemde bezettingstroepen verlaten binnenkort Afghanistan,gezien er,bij het verlaten van Afghanistan, een internationaal aanvaarde regering zal zijn, wordt er "succes" verkondigd...net als Irak.

Het laten blijven van NATO-troepen,zoals hier en daar geopperd wordt,is van een zo naieve denkwijze over hoe de wereld in elkaar zit,dat we het waarschijnlijk wel mogen negeren...

En Afghanistan kan dan weer rustig verder met zijn eigen geschiedenis.....,het is niet moeilijk te voorspellen dat de "Noordelijke alliantie" opnieuw zal moeten verzamelen om zich de Taliban (lees: de Pathanen) van het lijf te vechten...

Al Quada kon evengoed aangepakt worden zonder de verdere vernietiging van Afghanistan dunkt me.

Ik kan me echt niet voorstellen dat de Pathanen blijvend zouden getolereerd hebben gastheer te moeten spelen voor een nest Arabieren met een vreemde agenda...

Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2011 om 13:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 13:14   #17
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

In de jaren '80, toen de sovjets nog de grote vijand waren, werden de mujahedin (latere taliban) ook iets romantischer voorgesteld in Amerikaanse films.

http://www.youtube.com/watch?v=I0qeJqC5dFA
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 13:52   #18
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexter Bekijk bericht

Tzijn dan ook een bende knoeiers zijn die hun tijd steken in 'gevaarlijke ' mensen als nordine taouil onderzoeken en marxistische terroristen laten ontsnappen. Die mannen zeveren gewoon wat om hun job te behouden.

Die versie over de taliban is dus wat ik in vraag stel, ik kan ook naar tv kijken en alles geloven alleen zijn er een aantal bewijzen die het radicale barbaarse karakter op z'n minst gezegd nuanceren. Maar goed zolang er dwazen zijn die alles wat ze horen geloven kan men oorlogje blijven voeren, mss als jullie kinderen in armoede zullen leven zullen zij wel door hebben waar men mee bezig is geweest. Die nakomelingen zullen er niet om geven dat je de islam barbaars vond maar die zullen wel zich afvragen waarom je de goede vragen niet kon stellen.
Oud 5 november 2011, 13:57   #19
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Tiens, en waarom is die buitenlandse aggressor in Afghanistan? de 9/11 aanslagen al vergeten

Om over alle misdaden tegen de mensheid en het cultureel erfgoed van dit barbaars krapuul nog maar te zwijgen...
Neen, ik denk niet dat al qaeda daar achter zat, er is heel goede reden om aan te nemen dat die aanslagen een opgezet spel waren om de invasies te legitimeren, dat is een hele oude truk.

barbaas krapuul dat je niet kent nooit ontmoet hebt maar waarvan men wil dat je het zo ziet om het volk dom te houden
Oud 5 november 2011, 14:00   #20
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik denk dat alleen een Afghaan over kan en mag oordelen.
Dat een religie wordt misbruikt mag wel duidelijk zijn maar laat ook tegelijkertijd zien hoe makkelijk het is om een repressief regime uit te oefenen, vergelijkbaar met de Romeinse kerk in de Middeleeuwen, het tijdbeeld waar de Islam nog steeds in staat.\Mensen die evolueren verwijderen zich van de godsdienst.
Godsdiens - onverschillig welke - en evolutie staan in volkomen tegenspraak. Zie Darwin.
Mensen die evolueren verwijderen zich van de godsdienst. Dat is een onbewezen stelling.

Ik zie veel alternatieve religies in opmars, geloven is blijkbaar iets dat eigen is aan mensen. Maar goed dat is off topic.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be