![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze week viel mij op dat de discussie tussen Crem en Courard ging over het VERVOER...
Nu lees ik vandaag in de krant http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...lieclans.dhtml Dat de opvang in hotels 900euro per maand kost... De vraag die ik heb voor ministers: als je economisch NADENKT, en je weet dat uw asielzoeker 900euro kost om te verblijven in een HOTEL, kun je dan geen Bus huren om die kostprijs te vermijden ??? Dus in economie noemt dat RENDABEL redeneren. Zijn die ministers en ambtenaren nu zo'n idioten dat ze niet meer rendabel kunnen redeneren... Du sliever 900euro voor een hotel betalen, dan 50euro voor een BUS ??? Of is het de bedoeling dat de asielzoekers elke dag ronddwalen in Brussel, en moet er een soort shuttle service geinstalleerd worden ??? En dan maar paraplutjes trekken; t'is nu zogezegd de schuld van Leterme... http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=P73388NV ZIjn ze daar nu helemaal zot geworden die gasten ?? Fedasil kan dus 4miljoen per jaar besparen door die kazernes gewoonweg te gebruiken...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 december 2010 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat dat hotel een kwestie van overmacht was/is (had niet mogen zijn, maar soit). Niet iets wat je gaat plannen.
Ik hoop dat onze bevolking niet telkens met scherp schiet op politiekers bij elke verdachte geur nog maar. Die politiekers zijn ook maar mensen (soms jongetjes) die nu éénmaal voor dat vak gekozen hebben. Dan krijg je dus dat ellenlange mierenneuken over zo'n zaken omdat ze de reacties al vrezen van de bevolking...maar onze bevolking heeft overal wel reacties op dus komt het nooit echt goed. Mss een signaal aan de vele rechtvaardige rechters hier om ook de politiek in te stappen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doel is goed, het resultaat is goed, maar het kan allemaal veel goedkoper, en zeker op de schaal van 20.000 mensen is dat in feite een STAD die je moet hosten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zit daar meer achter.
Wat belet Courard om aan de door zijn partij gecontroleerde TEC te vragen om een paar ritten te doen ? Tegen een prijsje waardoor hun afgevaardigde politiekers in de beheerraad nog meer kunnen scheppen ? Simplistisch gezegd of geraden: al een paar jaar aan een stuk zegt De Crem aan Courard van dit niet te doen, en van dat niet te doen, want dat trekt nog meer asielzoekers aan bla bla .... en nu zit Courard met de gebakken peren, en De Crem zou het moeten oplossen ... ik zou ook zeggen: den boom in vent, die asielzoekers zijn uw miserie en ik ga niet helpen ze te verbergen om uw politiek hachje te redden. (vergeet niet: als in de ministerraad een meerderheid zou zeggen dat Crem het moet doen, dan zal Crem het doen; maar juist, ze zeggen dat niet, want ... er is stront aan de knikker)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zegt Milquet dat er vakantiecentra leegstaan ?
Ze weet toch dat dat niet waar is. Als je nu die centra vol vluchtelingen steekt, maar de centra zijn waren voorzien tijdelijk terug open te gaan voor de kerstvakantie, en voor die periode zijn ze volgeboekt .... wat is er dan ekonomisch te doen ? Ik denk eer dat er ergens een verlieslatend centrum is dat afhangt van Milquet haar mutualiteitsvleugel, en dat ze graag met dikke winst wil van de hand doen. Maar Courard steekt zijn centen liever in organisaties waar hijzelf en zijn PS dan weer wat smeer krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk gewoon dat kazernes het imago oproepen dat je 'in een gevang' wordt gestopt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neenee, die asielzoekers komen uit warme verloflanden, dus moeten we ze vakantie resorts aanbieden. Als het kan met een subtropisch zwembad derbij en 's avonds mooie jonge monitrices die komen buikdansen in een strooien rokske. Kwestie dat ze zich wat thuisvoelen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Raar Hé
Ze kunnen meer dan 5000 km reizen en 10 Landsgrenzen paseren zonder geld en zonder documenten ( op zich al een misdaad ) Landen doorkruisen zonder infrastructuur - wilde natuur - gebergten - woestijn - noem maar op . Een maal in België, verdomme zeg das hier koud , en hun eisenpakket begint te groeien . Als er dan al een lokatie , verwarmt en met eten , wordt aangeboden , dan moet er plots nog eens een comfortabel warme bus aangeboden worden om zich 10 km te verplaatsen . Europa neemt zijn verantwoordelijkheid niet op om de grenzen te sluiten !!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik durf er geld op te zetten dat als je enige moeite doet om zo'n bende te contacteren welke mensen hierheen "begeleiden", je ze ook zal vinden. Kwestie van wat bewijzen te vergaren en je hebt je steentje in dit europa bijgedragen ![]() ...ze zien hier al frodos rondlopen ![]() Laatst gewijzigd door viaSanctus : 4 december 2010 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IK HERHAAL , Het is Europa die zijn verdomde plicht niet doet , de Grenzen sluiten en niemand erin zonder documenten. Mijn vrouw is ook van een ander land en ik kan U vertelllen dat het niet eenvoudig was om op een officiele manier ( zoals het hoort ) aan je visa te komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de goei moeten het bekopen dank zij de slechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die vraag is me ooit gesteld in.... Mechelen. Was wel eind jaren negentig ![]() Ja politici zijn ook maar mensen en die moeten gedacht hebben dat we dit jaar geen winter zouden krijgen. En iedereen wordt precies wakker als de koude eraan komt. Dus in de andere seizoenen is er geen probleem met asielzoekers? Je leest de ene commentaar na de andere en niemand treft schuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 4 december 2010 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik van A naar B wil neem ik het openbaar vervoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort nadat een eventueel nieuw "spreidingsplan voor asielzoekers" in werking zal treden zal, in al die CD&V-burchten te lande, het VB opnieuw versterken..net nu de partij ,veelal door eigen schuld,verzwakt is....
DAT is de onderliggende reden dat de Vlaamse gemeentes niet met open armen staan.Maak U geen illusies,in menige Waalse MR-gemeente is het van hetzelfde.De problemen ontstaan in Brussel,welnu,HOU ze in Brussel! Overigens,ik ben razend te weten dat ECHTE asielzoekers nu gelijk (on)behandeld worden met regelrechte kandidaat-profiteurs en uitzuigers....10 jaar geleden,na de grote reguralisatie was er beloofd werk te maken van een snelle verwerking EN gevolgtrekking van asielaanvragen.We staan NERGENS. O ja,in die tien jaar heeft men wel geprobeerd om mensen die ondertussen,met kids en al,geintegreerd in de gemeentes woonden zo maar,plotsklaps,"illegaal" te verklaren en buiten te smijten...gelukkig hebben in veel gemeentes de mensen daar een stokje voor gestoken.Het is zinloos iemand na jaren "illegaal" te verklaren en ondertussen de voordeur open te laten staan... Dat ABL geen bussen levert vind ik ook maar normaal.ABL doet ZIJN werk,laat Fedasil en de politici nu eens HUN werk doen.Als dit betekent;wetten stemmen om al die beroepsprocedures te verwijderen welaan dan,waarop wacht men? Het parlement en de senaat zetelen geldig,je hebt daar geen nieuwe regering voor nodig,de volksvertegenwoordigers KUNNEN de wet stellen en de macht NEMEN! Laatst gewijzigd door kelt : 4 december 2010 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Janken ??? Mensen zitten/liggen/hangen te kreperen op straat , maar jammer genoeg is het geld om ze te helpen een beetje op , er zijn nieuwere "arme" mensen die ze moeten onderhouden ... Janken ??? Maar allee , voor wat ??? Omdat mensen op pensioen moeten rondkomen met minder dan een bestaansminimum, maar er niets aan wordt gedaan want de centen die men zou kunnen gebruiken gaan naar de nieuwkomers ... Janken ??? 't Is om te janken dat er nog mensen zijn die niet inzien dat de mogelijkheden om mensen te helpen weggegooid worden aan inwijkelingen die voor gaan (of naar de rechtbank trekken ) ... Die mensen zouden diep in de grond moeten zakken van schaamte ipv hier te zitten zeiken op anderen en zich goedvoelen omdat ze deez jaar een euro aan 11.11.11 hebben gegeven en van hunne max havelaarkoffie slurpen ... ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door manta : 4 december 2010 om 17:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
u denkt nog steeds dat politiekers even diep nadenken als de gemiddelde burger en dat zij even compromisloos verschillende standpunten kunnen bekijken (naast de hunne) net zoals eender welke mens doet als deze zich met een probleem geconfronteerd ziet; u bent te hoopvol ![]() Hoe meer ik mijzelf geconfronteerd zie met de politieke klasse; hoe meer zij erin slagen mij te overtuigen dat er daadwerkelijk wel zo'n klasse bestaat en dat zij zeer ver verwijderd zijn van wat een gemiddelde mens gezond verstand noemt. De kostuums in onze parlementen zijn simpelweg niet in staat complexe zaken aan te pakken, 95% heeft er de competenties niet voor; dit blijkt uit hun gezamenlijk behaalde resultaten de afgelopen decennia.
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |