Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2010, 15:46   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Ik ben voor een zeer streng asielbeleid, maar laat

Sahar Hbrahim Gel gewoon blijven. Een meiske uit Afghanistan dat hier al 10 woont. In Afghanistan wacht haar een buitengewoon slecht leven.
Zij is volledig geïntegreerd, draagt geen burka of sluieer en heeft zelfs een Friese tongval. Nooit met de politie in aanraking geweest.
Gewoon een lief meiske.
Gooi dan liever een zootje criminele bontkraagjes eruit!

http://www.lc.nl/friesland/regio/art...bPane=Comments

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 15:48   #2
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Sahar Hbrahim Gel gewoon blijven. Een meiske uit Afghanistan dat hier al 10 woont. In Afghanistan wacht haar een buitengewoon slecht leven.
Zij is volledig geïntegreerd, draagt geen burka of sluieer en heeft zelfs een Friese tongval. Nooit met de politie in aanraking geweest.
Gewoon een lief meiske.

Laat die maar blijven, ja. Ze naar haar barbaars land terugsturen is erger dan haar terecht stellen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 15:50   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Laat dat meisje blijven en stuur de verantwoordelijke politieker naar daar.
Oud 1 december 2010, 16:17   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Iedereen is voor een streng beleid maar vraagt uitzonderingen voor de eigen kennissen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:34   #5
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Iedereen is voor een streng beleid maar vraagt uitzonderingen voor de eigen kennissen.
Blijkbaar waren ze al eens eerder het land uitgezet.
Ze hadden maar beter moeten weten.
Illegaal verblijf en de wet niet respecteren dient niet beloond te worden, anders is het hek helemaal van de dam en vertrekt er niemand meer.
Ik moet wel toegeven dat ik anders zou oordelen mocht de procedure zelf 10 jaar in beslag hebben genomen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:39   #6
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Als ze echt wil blijven ok, maar haar familie sturen we terug. één naar Afghanistan, één naar Iran, één naar Siberië. Kijken hoeveel er nog zullen vragen te komen
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:39   #7
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon een lief meiske.

Dat is inderdaad een van de prangende kwesties rond asielbeleid. Maar het moet duidelijk zijn dat een beleid er niet in slaagt om mensen terug te sturen en je met zulke situaties zit, je een 'redelijke termijn' kan inroepen. Natuurlijk moet zij kunnen blijven, mits de andere voorwaarden ook vervuld zijn (taal, ...).
Oud 1 december 2010, 16:55   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het is simpel, als ze dat meisje om wat voor reden dan ook wilden uitwijzen dan moesten ze dat maar gedaan hebben toen ze hier net toegekomen was. Haar eerst laten integreren en dan terugsturen is natuurlijk onnozel.

Ik ben voor rechtlijnige procedures, maar dan moeten ze snel gaan, heel snel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:56   #9
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is simpel, als ze dat meisje om wat voor reden dan ook wilden uitwijzen dan moesten ze dat maar gedaan hebben toen ze hier net toegekomen was. Haar eerst laten integreren en dan terugsturen is natuurlijk onnozel.

Ik ben voor rechtlijnige procedures, maar dan moeten ze snel gaan, heel snel.
je hebt gelijk. Het zal voor zowel belg als buitenlander beter gaan als er een duidelijke en snelle procedure is, met duidelijke en snelle gevolgen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 20:42   #10
grimbergen
Banneling

Standaard

Laat dat kind blijven. Gooi criminele met dubbele nationaliteit eruit.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 20:48   #11
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Laat dit meisje blijven: ze heeft zich aangepast, spreekt onze taal en heeft heel waarschijnlijk geen criminele feiten gepleegd. Daarentegen: stuur al diegenen terug die weigeren onze taal te leren, zich niet WILLEN aanpassen en die daarenboven amok zoeken.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 21:00   #12
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Terugsturen, geen uitzondering omdat ze toch zo lief is. Tevens een goede signaal voor de andere gelukzoekers.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 21:18   #13
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Emotioneel gezien zeg ik: laat dat meiske maar blijven want ze ziet er zo schattig uit met haar oranje shirtje. (da's natuurlijk ook de reden dat uitgerekend die foto bij het artikel staat: een appèl doen op de emotie om de zieligheidsfactor te vergroten)

Rationeel benaderd echter, zeg ik: terugsturen, aangezien het hier over reeds uitgeprocedeerde asieleisers gaat die al eerder het land uitgezet zijn geweest. Die alsnog met een verblijfsvergunning of wellicht nog meer belonen, zou een compleet verkeerd signaal zijn en bovendien een aanzuigende werking hebben, én het zou een gevaarlijk juridisch precedent kunnen scheppen.

Voor Nederland en de Nederlandse samenleving als geheel, is het daarom het best dat ze teruggestuurd wordt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 21:20   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Haar ouders en zij zijn reeds in het verleden uitgewezen geweest, maar ze zijn illegaal in het land gebleven.
Nu is de overheid verplicht een kind onderwijs te laten volgen en onderdak te verschaffen, ook al is het in wettelijke overtreding en is haar verblijf een crimineel feit.

Je kan dus niet stellen dat dit kind maar moeten mogen blijven omdat het hier al 10 jaar is en volledig is aangepast, want het had hier nooit mogen verblijven.

En de toestroom van asielzoekers in België is mede te danken aan het feit dat er reeds meerdere regularisaties zijn gebeurd. Dit kind niet uitzetten is de lont inhet kruitvat steken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 21:24   #15
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Dit betreffende meisje is hier dus opgegroeid, heeft de taal geleerd, heeft zich aangepast. Moesten alle allochtonen zich deze mentaliteit eigen maken zou ik er geen probleem mee hebben. Ik ken persoonlijk ook allochtone mensen die zich goed aangepast hebben. Brave mensen die onze wetten en cultuur respecteren. Ja, die bestaan zeker. Het is alleen spijtig dat er een "groep hardnekkigen" weigert zich te integreren. Door deze "groep" worden immers ALLE allochtonen in een slecht daglicht gesteld. Spijtig. Toch blijf ik bij mijn mening: alle criminele allochtonen buiten.
Oud 1 december 2010, 21:27   #16
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon een lief meiske.

sms 1230 voor ja ze mag blijven of sms 1231 nee ze moet vertrekken en maak kans op een skivakantie voor 2 personen in zwitserland!

Laatst gewijzigd door globalmedia : 1 december 2010 om 21:33.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 21:42   #17
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor rechtlijnige immigratie maar als de overheid niet zelf actief en onmiddellijk uitzet en er gebert dan dit dan zeg ik laten blijven, misschien is het juist wel een positief signaal aan gelukzoeker: leer de taal en laat u "kopvod" thuis en de kans is groter dat je mag blijven.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 21:52   #18
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Ik ben voor rechtlijnige immigratie maar als de overheid niet zelf actief en onmiddellijk uitzet en er gebert dan dit dan zeg ik laten blijven, misschien is het juist wel een positief signaal aan gelukzoeker: leer de taal en laat u "kopvod" thuis en de kans is groter dat je mag blijven.
Ja, ik denk ook dat dit een positief signaal is. Alleen door integratie en het respecteren van onze wetten kan blijven mogelijk worden.
Oud 1 december 2010, 23:15   #19
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind ook dat dit meisje mag blijven. Haar ouders lijken helemaal niet te verhinderen dat bhun dochter integreert, een stuk Nederlandse identiteit ontwikkelt. Ze is hier al lang, spreekt de taal en is jong, ze kan een goed diploma halen en een fijne baan vinden.Ze vertegenwoordigt een beetje de allochtoon met toekomst, waarom niet deze laten blijven en anderen die helemaal niet integreren en dat ook niet van plan zijn, zelfs opleggen aan en volgende generatie aanmoedigen te vertrekken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 23:34   #20
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Emotioneel gezien zeg ik: laat dat meiske maar blijven want ze ziet er zo schattig uit met haar oranje shirtje. (da's natuurlijk ook de reden dat uitgerekend die foto bij het artikel staat: een appèl doen op de emotie om de zieligheidsfactor te vergroten)

Rationeel benaderd echter, zeg ik: terugsturen, aangezien het hier over reeds uitgeprocedeerde asieleisers gaat die al eerder het land uitgezet zijn geweest. Die alsnog met een verblijfsvergunning of wellicht nog meer belonen, zou een compleet verkeerd signaal zijn en bovendien een aanzuigende werking hebben, én het zou een gevaarlijk juridisch precedent kunnen scheppen.

Voor Nederland en de Nederlandse samenleving als geheel, is het daarom het best dat ze teruggestuurd wordt.
Zo is dat. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be