![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() DE IDEALE COMBINATIE
Het zit goed met het N-VA en ook met het VB. De laatsten hoeven niet te vrezen voor de 5% drempel. De eersten krijgen meer en meer hoop: in Limburg met de uiterst actieve Frieda Brepoels en in West-Vlaanderen met Geert Bourgeois is het voor de N-VA geen probleem om 5% te halen. De droom van vele nationalisten, Vlaamsgezinden, zoetwaterflaminganten en de republikeinen van elke gezindheid: het samen op één lijst verschijnen van VB en N-VA zal waarschijnlijk en jammerlijk niet gebeuren. Het zou nochtans hét ideale middel zijn om in Vlaanderen een aardverschuiving �* la Pim Fortuyn te verwezenlijken. Op slag - en daar willen wij een vat Palm op verwedden - zou dat de grootste partij van Vlaanderen zijn. Met volle macht en zeg-gingskracht. Deze ‘blok-vorming’, of als je wil ‘alliantie’, kan zelfs gebeuren zonder dat één van hen zoveel water in de wijn moet doen dat die niet meer drinkbaar is. Het is bovendien de énige logische combinatie en veel zinvoller dan al wat tot nu toe zich verenigd heeft. De VLD plaatst in Antwerpen een politieke moslim-terrorist op haar lijst. ‘Mijn naam staat niet op deze lijst’, zegde ons een VLD-schepen! ‘Ze zijn in Brussel zot geworden!’, voegde hij daaraan toe. Antwerpse VLD-kiezers worden aan hun lot overgelaten. Zij nemen het niet dat hun partijvoorzitter, de dorpspolitieker uit Berlare, hun zaken opdringt die ze niet lusten. Hugo Coveliers en Ludo Van Campenhout zullen het niet gemakkelijk hebben hun oud-kiezers te overtuigen om nogmaals VLD te stemmen. Dan liever N-VA of zelfs VB denken velen van hen.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Bert van 't Scheldt,
Ik zou er heel wat voor geven moest jouw idee werkelijkheid worden! Alles wijst er op dat niet alleen de Vlaamsnationalisten voor zo een alliantie zouden stemmen maar dat ook de tradionele VLD'ers hun stem zouden geven! Mijn ervaring is echter dat er meer weerstand voor zo een stap zal zijn bij de N-VA dan bij het Vlaams Blok! En ook ik zie de N-VA geen 5 % halen in de provincie Antwerpen!
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgen, één alternatief
[size=7]B U B[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet stilaan beginnen geloven dat jullie broek nat is van schrik voor hetgeen zich onder jullie hondstrouwe, belze ogen staat af te spelen. Maar troost jullie. Dankzij de partij van Geert Bourgeois zal er NIETS gebeuren van hetgeen jullie natte pampers bezorgt. Dank die man dus op jullie blote knieën inplaats van hem nog ooit in het rechtse kamp te rollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hebt ge Stevaert gezien die een taart aan het bakken was met Guy Mortier, de uitgever van dat rioolblaadje? Dat soort bedoel ik dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Seg patriot beledig uw eigen eens manneke!!!
![]() Ik ben geen belg ik ben :VLAMING!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Daarom zou ik iedereen die waarachtig Vlaamsvoelend is willen aanbevelen om N-VA te stemmen. Racisten en xenofoben kunnen nog altijd bij het VB terecht. En dan hebben we tenminste een goed beeld van het Vlaams Nationalisme in Vlaanderen. Enerzijds de Vlamingen die ijveren voor de Vlaamse zaak, Vlamingen waar men mee kan praten en waar men eventueel mee kan samenwerken. Aan de andere kant staan dan diegene die men best zo snel mogelijk politiek liquideert want zulke denkbeelden zijn niet meer van deze tijd.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Frolic ,stem jij gerust op de nva ik stem ALTIJD voor de juiste partij :HET VLAAMS BLOK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En mocht je toch uit Vlaamsvoelendheid op het Blok stemmen. Wat maakt het Blok een betere verdediger van de Vlaamse identiteit in vgl met de N-VA?
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het vlaams blok is voor mij DE vlaams nationalistische partij bij uitstek.
De partij heeft tal van punten voor op de nva. Zoals meer recht door zee te zijn in hun standpunten. Ze staan ergens voor of ze zijn ergens tegen geen gedraai en gekeer recht voor de vuist. En ik vind helemaal niet dat je racistisch moet zijn om op het vlaams blok te stemmen,en xenofobe neigingen ja jong wat een zever is me dat nu. Ik stem persoonlijk op het blok om de volgende redenen: 1:ik ben in de eerste plaats radicaal vlaams nationalist. 2:ik ben voor een onafhankelijk vlaanderen. 3:ik ben tegen abortus. 4:ik ben tegen drugs. 5:ik ben voor de doodstraf. 6:ik ben tegen euthanasie zoals de wet nu gestemd is . omdat er te veel gaten in de wet zitten die misbruik kunnen toelaten. 7:ik voor het beleid ben zoals het vlaams blok ze stelt in hun vreemdelingenprogamma.(al mogen ze nog strenger zijn.) 8:omdat ik tegen het homo en lesbische huwelijk ben. 9:omdat ik tegen het adopteren van kinderen ben voor homo en lesbische koppels. 10:ik voor het opwarderen ben van het gezin als hoeksteen van de maatschappij. 11:opwardering van de waarden en normen ENZ... Mja noem me gerust conservatief maar een racist of xenofoob ben ik niet hoor zelfs geen homo of lesbisch hater. Anders zou ik geen jood in mijn vriendenkring hebben of een lesbische vriendin . En even ter info:al zijn mensen zwart,bruin,rood geel of paars met rode bollen het kan mij niet bommen. Wat voor godsdienst,ras of cultuur, ze doen maar hoor. MAAR:niet hier ,ieder heeft zijn of haar eigen land waar je je eigen ding kan doen. Ik vind persoonlijk, dat als je alles op een hoopje gooit er eer of morgen boel van komt. En als wij dan ons land en volk willen beschermen zijn wij ineens de racisten enz...al wat fraai is! Tja ze doen maar ik blijf bij mijn gedacht! IK STEM VLAAMS BLOK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() voor belgië is er slechts 1 alternatief
[size=7]BUB[/size]
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Als de hoerapatriotten zo'n slecht Nederlands schrijven is de splitsing misschien toch beter?
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() kijk eens :
zijn u gewijdt * met dt ipv d aanvaard de kracht * met d ipv met dt vadren * hier ontbreekt afkappingsteken enz enz
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat uw afkappingsteken betreft: dit werkt alleen maar plaatsbesparend, is dus met voorkennis weggelaten. U moet mij enkel eens uitleggen waarom dit voor de afscheiding van Vlaanderen pleit...
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() wij zouden ons bv meer en beter kunnen toeleggen op de eigen ontwikkeling....
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Komt u tekort meneer?
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() ik niet, u blijkbaar wel.