![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik lees op : http://www.vandaag.be/binnenland/535...-woningen.html
Citaat:
Zo blijven mensen jarenlang op de wachtlijst staan. Maar zijn er geen andere systemen? Uiteindelijk is het bekomen van een sociale woning een zeer lucratieve zaak. Terwijl anderen zich blauw betalen aan huishuur of afbetalingen kunnen mensen die een sociale woning konden bemachtigen praktisch levenslang tegen een flutprijsje wonen. Is het niet socialer om mensen die een te grote woning hebben (kinderen zijn het huis uit) te verplichten die woning af te staan aan nieuwe jonge gezinnen en zelf een woning met één slaapkamer te betrekken? Het kan toch niet zo blijven dat mensen van middelbare leeftijd, kinderen allemaal het huis uit, nog steeds mogen genieten van een ruime woning of appartement, terwijl andere mensen hun kinderen met drie op de kamer of zelf in de living moeten slapen omdat ze al vijf jaar op een wachtlijst staan? Ook vind ik dat er een maximum inkomen moet worden ingesteld (maar dan gaan ze weer zwart werken zeker?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Eind vorig jaar had ik een noodwoning nodig in een Vlaamse randgemeente rond Brussel. Deze waren volzet en je wilt niet weten wie er in zat. Ik woon al meer dan 25 jaar in deze gemeente en het OCMW zei dat ik maar naar een opvangtehuis in brussel kon gaan.
Moet er voor een sociale woning aan speciale voorwaarden voldaan worden ? Want ik begin meer en meer te denken van niet. Een vriend van mij is bv. opgegroeid in een sociale woning, maar die zijn ouders waren, zijn nog steeds allebei ambtenaar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Er is dus een inkomensgrens. Dat begrijp ik dus niet goed.
Een inkomen van een gezin varieert. Stel dat het plots te hoog wordt, dan vliegen deze mensen toch niet uit hun sociale huurwoning ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan verhoogt de huurprijs.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2010 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Toch niet in die mate dat het ooit de huurprijzen op de privé-markt zal overstijgen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als oudste zoon, ben ik op een bepaald moment gaan werken. Mijn inkomen werd bijgeteld. Huur met een derde omhoog. Mijn 5 jaar jongere broer ging ook werken en ik woonde nog steeds thuis in. Weer een fikse verhoging. Mijn moeder ging werken om deze gestegen kost bol te werken. Lap, weer omhoog. Ik trek bij mijn partner in. Huishuur daalde niet. Mijn moeder werd terminaal ziek. Huishuur daalde niet. Mijn broer ging bij zijn partner wonen. Huishuur daalde nog niet. Ouders dienden een aanvraag in om kleiner te gaan wonen. 3 jaar nadat mijn moeder overleden was, 3 jaar dat mijn vader de helft van zijn beperkt inkomen mocht afgeven aan huishuuur had hij de kans om kleiner te gaan wonen tegen een schappelijke prijs. Nu woont ie al 4 jaar in een klein tochtig jaren 60 appartementje met 1 slaapkamertje en een 3m² keukentje, waar de helft van de ramen nog enkel glas is, en de verwarming gedaan door een gezamelijke jaren 50 olieketel. En dat voor de luttle som van €309 per maand. Zeer sociaal nietwaar. Ik heb al lang het aanbod gedaan om hem een goed uitgeruste zolder kosteloos te laten gebruiken (het enige dat er niet is, is een keukentje.). Helaas weigert ie, het is te ver weg.
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, wel schrijnend vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke Vlaming z'n eigen betaalbaar huis (met tuintje en "room for a pony" )...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() @circe: Ik vind niet dat men iemand kan verplichten een huis af te staan ook al is het veel te groot. De persoon heeft er voor gewerkt en een lening van 30 jaar terug betaald, het is echt zijn bezit en er zitten heel wat gevoelens en gedachten mee in dat huis.
Ik vind wel dat er meer sociale woningen moeten komen, en niet morgen, maar nu, ik ben wel niet echt te spreken over de 'lotterij'. Ik vind dat geen goed systeem, ik vind dat er gekeken moet worden naar de meest dringende dossieren, de argumentering van wat 'dringend' is, daar ga ik niet over in want dat is zeker geen simpele term... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dertig jaar geleen woonde ik ook een paar jaar in een sociale woning. De laagste huur bedroeg daar 5.000, ik betaalde 1.200 fr en kreeg en herziening waardoor ik meer zou moeten betalen. Ik had drie kinderen en werkte alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is voordelig als het stijgt maar omgekeerd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als hij iets ouder wordt zal hij uw aanbod waarschijnlijk wel aannemen. Heb compassie met die arme man. Eigenlijk vind ik het schandalig dat bepaalde vreemdelingen zo worden geholpen en direct kunnen rekenen op de steun van het OCMW en de rasechte belgen die kunnen er naar fluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat hier over SOCIALE woningen die gebouwd zijn met geld van de belastingbetalers. Bij mijn weten worden de villa's in Brasschaat niet betaald door de belastingbetaler (behalve als het villa's van politici zijn )
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2010 om 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn laatste jaren had hij een bescheiden bungalowke in Mariakerke. Of dat ook een sociale woning was dat weet ik niet.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom hij niet sneller is gaan kleiner wonen? Hij heeft vertrouwen in de sociale huisvesting, wat nog steeds een rood bastion is in zijn leefomgeving. En we (zijn kinderen) zorgden er wel voor dat er "extraatjes" waren zodanig zijn leven niet te hard overhoop werd gegooid door de hoge kosten. Toch was het niet ideaal. Dankbaarheid is een slecht passende jas. In't begin doet die jas wat nodig is, warmte binnenhouden en regen buiten, maar op den duur is het zo oncomfortabel. ************************************************** ******* Suqar_7loe, bedankt voor uw medeleven. Maar ik geloof niet dat mijn vader mijn aanbod gaat aannemen in de voorzienbare toekomst. Hij is eindelijk aan't overwegen terug een partner in't leven te hebben. Een rouwperiode van 7 jaar is meer dan lang genoeg denken we dan maar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 december 2010 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |