Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 mei 2004, 08:41   #1
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Vlaamse Democraten is een nieuwe vlaamse partij , die vroegere leden van de brusselse sectie van de NVA bevat. Net als het Vlaams Blok, willen ze een Onafhankelijk Vlaanderen en net als het Vlaams Blok, proberen ze Franstalige Brusselaars met hun programma aan te trekken.

Het enige verschil met het Blok is dat de Vlaamse Democraten tenminste eerlijk zijn en eerlijk toegeven dat ze voor een Onafhankelijk Vlaanderen ( met Brussel als hoofdstad natuurlijk). En juist daarom zal die partij bijna geen success bij de volgende verkiezingen, tenminste vanuit de franstalige kant. Daar ben ik al zeker van.
Everytime is offline  
Oud 26 mei 2004, 11:32   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb juist hun website gelezen. Het is toch vreemd : het nederlandstalige deel is al langer dan het franstalige deel. Bovendien in hun vroegere activiteiten op het nederlandstalige deel kunnen we 3 activiteiten zien. Op het franstalige deel? 2

Vreemd. Met de Franstaligen spreken ze niet over de betoging van Halle in verband met B-H-V. Zou die partij tegen hun mogelijke Franstalige kiezers al liegen? Da's al geen mooi begin voor hem..........
Everytime is offline  
Oud 26 mei 2004, 11:50   #3
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik heb juist hun website gelezen. Het is toch vreemd : het nederlandstalige deel is al langer dan het franstalige deel. Bovendien in hun vroegere activiteiten op het nederlandstalige deel kunnen we 3 activiteiten zien. Op het franstalige deel? 2

Vreemd. Met de Franstaligen spreken ze niet over de betoging van Halle in verband met B-H-V. Zou die partij tegen hun mogelijke Franstalige kiezers al liegen? Da's al geen mooi begin voor hem..........
Ga is zeveren op een franstalig forum jongen!
doornroosje is offline  
Oud 26 mei 2004, 12:25   #4
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doornroosje, ik begrijp niet waarom je dat zegt: everytime klaagt volgens mij terecht aan dat sommige partijen hun programma aanpassen aan de doelgroep. Dit is mijns inziens kiezersbedrog.
Oud 26 mei 2004, 12:35   #5
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Citaat:
Doornroosje, ik begrijp niet waarom je dat zegt: everytime klaagt volgens mij terecht aan dat sommige partijen hun programma aanpassen aan de doelgroep. Dit is mijns inziens kiezersbedrog.
Doodsimpel omdat hij,en niet voor de eerste maal Brussel beschouwd als zijn stad.
Tot nader order is Brussel van alle Belgen,en niet alleen van de franstaligen.
Is BHV dan geen kiezersbedrog?

Vriendelijke groeten
doornroosje is offline  
Oud 26 mei 2004, 12:45   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige verschil met het Blok is dat de Vlaamse Democraten tenminste eerlijk zijn en eerlijk toegeven dat ze voor een Onafhankelijk Vlaanderen ( met Brussel als hoofdstad natuurlijk).
Tiens, ik dacht dat ze dan precies hetzelfde zeggen als het Vlaams Blok.

Citaat:
En juist daarom zal die partij bijna geen success bij de volgende verkiezingen, tenminste vanuit de franstalige kant. Daar ben ik al zeker van.
Je hebt gelijk...alhoewel...
Blijkbaar haalt het Vlaams Blok wél veel Franstalige stemmen ondanks dat het de Vlaamse onafhankelijheid wil, mét Brussel als hoofstad.
Zo te zien hebben heel wat Franstalige Brusselaars meer problemen met de stijgende criminaliteit en de vreemdelingentoevloed dan met het vooruitzicht bij het Vlaanderen te horen op wiens grondgebied het toch al ligt.
Oud 26 mei 2004, 22:30   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

juist knuppel, altijd 2 of 3 keer lezen... everytime !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 27 mei 2004, 11:59   #8
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Zeg hetzelfde eens tegen elke migrant die hier zit?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 27 mei 2004, 15:57   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Zeg hetzelfde eens tegen elke migrant die hier zit?
Misschien kan uw partijvoorzitter dat doen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 mei 2004, 17:21   #10
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De Vlaamse Democraten is een nieuwe vlaamse partij , die vroegere leden van de brusselse sectie van de NVA bevat. Net als het Vlaams Blok, willen ze een Onafhankelijk Vlaanderen en net als het Vlaams Blok, proberen ze Franstalige Brusselaars met hun programma aan te trekken.

Het enige verschil met het Blok is dat de Vlaamse Democraten tenminste eerlijk zijn en eerlijk toegeven dat ze voor een Onafhankelijk Vlaanderen ( met Brussel als hoofdstad natuurlijk). En juist daarom zal die partij bijna geen success bij de volgende verkiezingen, tenminste vanuit de franstalige kant. Daar ben ik al zeker van.
Schitterende illustratie van de haat en afgunst die heerst in sommige NVA-kringen!

Nu die linkse afsplitsing ook campagne voert zoals het VB om Franstaligen ertoe over te halen om voor Vlaanderen te kiezen, gaan de achterlijke NVA'ers zich niet de vraag stellen of ze misschien zelf wel eens zouden kunnen verkeerd zijn, neeneen! Ook die afsplitsing (hoe hadden we het kunnen denken!) deugt niet in de ogen van de Ware, de Zuivere, de Echte Vl-nationalistjes van de NiVeA!

[size=6]Dat men bij de NiVeA eerst zelf eens een visie en een strategie ontwikkelt over Brussel en over hoe men onze hoofdstad weer in Vlaanderen wil verankeren, ipv te zagen over de initiatieven van anderen! [/size](Of is er geen NiVeA afdeling meer in Brussel sinds die linkse kliek het is afgetrapt? )
Guderian is offline  
Oud 27 mei 2004, 18:59   #11
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Haha, de PVDA heeft zich niet aangepast aan zijn doelgroep, hahaha...

Elke partij doet dat toch simpele rooie!
Zwarte Spion is offline  
Oud 27 mei 2004, 19:23   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Citaat:

Haha, de PVDA heeft zich niet aangepast aan zijn doelgroep, hahaha...

Elke partij doet dat toch simpele rooie!
Jep, en geen enkele partij doet dat beter dan het Blok. Hoeveel programma's hebben jullie nu eigenlijk echt? 70? Voor elke doelgroep eentje?
solidarnosc is offline  
Oud 28 mei 2004, 10:41   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Die 'linkse kliek' van Brussel (als ik in Brussel woonde hadden ze mijn stem, dat staat vast) is net een bewijs dat flamingantisme niet noodzakelijk bekrompen nationalistisch is. In Brussel is een grote Franstalige bevolkingsgroep en in tegenstelling tot een paar idiote extremisten die nog liever met de wapens schild en vriend gewijze ten strijde trekken, houden ze daar rekening mee. Zeg nog eens dat vlaams nationalisten racisten zijn...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be