![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Vandaag in de Nederlandse krant Het Parool:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 11 december 2010 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo denk ik nu even aan al die vrouwen die belemmert worden om een job te doen die ze zelf willen. Je hebt genoeg vrouwen die willen werken en studeren maar de kans niet krijgen. Altijd dat gezeik 'hoofddoek af', 'liever een blanke'.. Even serieus, mensen die u willen kleden en zelf willen bepalen wat gij doet en wat niet, vragen om problemen. In zulke gevallen zeg ik: profiteren van die blanke handel!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() De kansen om zelf eigen keuzes en wat van hun leven te maken, in plaats van die keuzes door de imam, man, vader, broers of andere mannelijke familieleden te laten maken en die als een mak en dom schaap op te volgen.
Citaat:
Citaat:
Ik concludeer hieruit overigens ook dat u zichzelf niet als een blanke ziet, en sterker nog, dat volgens u blanken uitgebuit mogen worden. Dat riekt onmiskenbaar naar onversneden discriminatie en zelfs racisme in de klassieke betekenis van het woord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In al die jaren is er veel personeel gekomen en gewisseld, maar bitter weinig allochtonen. Hoofddoeken zijn welkom bij ons. Er wordt extra moeite gedaan voor mensen met taalproblemen. Het is zelfs frustrerend. Je wil je opstellen als pluralistische instelling maar je slaagt er niet eens in om een pluralistisch personeelsbestand te hebben. Ze moeten wel KOMEN eh, of moeten we die vrouwen uit hun kot sleuren? Nee toch eh.
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Een contract van onbepaalde duur is ook niet alles. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 december 2010 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je voeten vastgebetonneerd in beton zodat je zeker nooit vanachter je bureau kunt gehaald worden?
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Men kan zich als gelovige perfect houden aan de wetten van het land. Maar eisen dat er gewerkt wordt maar ondertussen deze dames afbreken en hun 'kopvod' willen bannen is geen oplossing. Maar wat dat betreft, staan onze noorderburen iets verder dan de Vlamingen. Citaat:
U mag concluderen wat u wilt. Het gaat slechts om een mening. Een mening die weliswaar niet berust op de waarheid. Ik vind dat een vrouw perfect kan werken met een hoofddoek of een kruisje. U bent niet-gelovig dus u weet half niet hoe belangrijk de religie is voor een gelovige. Ik ben geen racist en ik snap niet waarom u vindt dat ik zou discrimineren. Ik zou gerust een Vlaming, Turk, Neger aannemen. Ik heul namelijk niet met de bekrompen zielen van deze tijd. Nog iets, ik vind dat een Marokkaan of Turk die hier leeft beter met iemand kan trouwen van hier. Iemand uit het land van herkomst naar hier halen, brengt niet anders dan miserie met zich mee. Om nog maar te zwijgen van het mentaliteitsverschil. Ben zelf Marokkaanse en geen haartje op mijn hoofd dat er aan zou denken om iemand uit het buitenland naar hier te halen. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 december 2010 om 18:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() suqarloe,
kan je nu zelf niet zien dat er een probleem is? ik heb de voorbije 13 jaar in het hoger onderwijs en de sociale sector rondgehangen. Ik heb er nauwelijks moslimvrouwen en andere allochtone vrouwen gezien. De toelatingsvoorwaarden voor hoger onderwijs zijn voor iedereen dezelfde. Ik heb geen weet van een hoofddoekverbod, en af en toe zie ik er dan ook eentje lopen met een hoofddoek. Maar oh zo bitter weinig. Waar zijn ze? Op m'n job in de sociale sector waren geen allochtone vrouwen te bespeuren. Er is geen enkele reden waarom ze zouden geweigerd worden, in tegendeel. We moesten regelmatig tolken inschakelen voor gesprekken met cliënten. Personeel dat zowel NL als een andere taal spreekt zou ZEER welkom zijn. Ook in de andere voorzieningen waarmee we nauw contact hadden zag ik maar zeer zelden eens iemand van allochtone afkomst. Waar zijn ze? Ze zijn echt welkom hoor. Zeker moslims. Het zou echt wel handig zijn om advies te kunnen vragen soms aan een islamitische collega. Maar die is er niet. Er is een duidelijke onderrepresentatie van allochtone vrouwen (en mannen) in die sectoren. Maar ze vinden hun weg blijkbaar nauwelijks naar het hoger onderwijs (en ik geloof ECHT niet dat die dommer zijn als een ander), en van degene die hun weg wel vinden gaat het soms nog 'fout' omdat ze uiteindelijk achter hun haard vastgekluisterd komen te zitten. Maar het is zever dat daar geen kansen liggen. Wat is het probleem dan? Wat ik soms vermoed is dat ze die 'wereld' gewoon mijden net omd�*t het te pluralistisch is. Ik weet dat je deze berichten toch allemaal links laat liggen, maar goed, 'k heb het dan toch gezegd.
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en welke sector is dat?
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() prima. dan vinden ze hun weg dus makkelijk naar de IT-sector, en is er vraag naar in de sociale sector.
het verhaaltje 'gebrek aan kansen' wordt dan precies toch wat misplaatst eh. Maar ik denk dat je in de IT-sector niet zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden. Misschien is d�*t het probleem? Misschien is dat ook het probleem van te weinig allochtoon in een zich duidelijk als pluralistisch profilerende school? Ze moeten daarbij immers duidelijk onderschrijven dat ze het principe van pluralisme genegen zijn...
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je voor de sociale sector zit met een imago-probleem. En velen denken dat dit slecht betaald is. Citaat:
Zeker 1/4 van de tijd ben ik bezig met babbelen in allerlei vormen. Ik heb veel persoonlijk contact met collega's en ook wel met klanten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar toch beter dan thuis werkloos zitten wezen en mekkeren dat je geen jobkansen hebt? Citaat:
Citaat:
daar zijn in het verleden al een aantal conflicten rond geweest met moslims. met niet-moslims ook, daar niet van.
![]() |