Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 09:45   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het debat tussen Filip Dewinter en Inge Vervotte enkele dagen geleden was een voorbeeld voor wat een debat zou moeten zijn. Geen scheldpartij of kwade trouw, maar eerlijke argumenten naar voor brengen en luisteren wat de andere te zeggen heeft. Inge zette de juiste toon van bij het begin.
Gister hebben we het tegenovergestelde meegemaakt. De haat, het misprijzen en de onverdraagzaamheid vanwege Bert Anciaux en zijn meute tegenover Johan Demol kende geen grenzen. Een beschamende weerzinwekkende confrontatie.
Demol die als politiecommisaris in Schaarbeek de drughandel en criminaliteit aan banden legde verliest niet zo vlug zijn zelfbeheersing. Hij bleef er niettegenstaande alles rustig bij. Ik kon het niet langer aanzien en heb er voortijdig een eind gemaakt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:03   #2
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het debat tussen Filip Dewinter en Inge Vervotte enkele dagen geleden was een voorbeeld voor wat een debat zou moeten zijn. Geen scheldpartij of kwade trouw, maar eerlijke argumenten naar voor brengen en luisteren wat de andere te zeggen heeft. Inge zette de juiste toon van bij het begin.
Gister hebben we het tegenovergestelde meegemaakt. De haat, het misprijzen en de onverdraagzaamheid vanwege Bert Anciaux en zijn meute tegenover Johan Demol kende geen grenzen. Een beschamende weerzinwekkende confrontatie.
Demol die als politiecommisaris in Schaarbeek de drughandel en criminaliteit aan banden legde verliest niet zo vlug zijn zelfbeheersing. Hij bleef er niettegenstaande alles rustig bij. Ik kon het niet langer aanzien en heb er voortijdig een eind gemaakt.
Inderdaad, een beshamenden vulgair debat. Ik heb weinig resepct voor het VB, maar gisteren had ik plaatsvervangende schaamte toen ik Anciaux en die Brusselse kabinetsmedewerkerster van Chabert bezighoorde.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:08   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gisteren het debat ook gezien en ik vond dat Johan Demol er heel slecht uitkwam.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:09   #4
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik heb gisteren het debat ook gezien en ik vond dat Johan Demol er heel slecht uitkwam.
Alledrie.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:10   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Kon bijna niet anders:

(a) men liet hem niet uitspreken; zowel door de twee "moderatoren" als door de politieke tegenstanders werd hij voortdurend onderbroken;
(b) Demol kreeg voortdurend opmerkingen onder de gordel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:16   #6
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

De Mol kwam er niet goed uit, dat geef ik toe...
Maar het was wel een strijd van ALLEN ( 2 moderatoren, Anciaux, CD&V-politcia + het publiek)

Maar toch wel respect voor Robert Stevaert (eindelijk, is vast wel de eerste keer) => "Ik ben niet de geschikte persoon om met het Vlaams Blok in debat te treden", dit toont aan hoe zwak deze politicus is... heeft hij geen argumenten?

Nog beter vond ik De Gught, die wil niet meer zo'n stomme 10-minutten discussie... hij wil langer discussïeren
om zogezegd het blok te ontmaskeren... ermm go for it Kareltje!, es zien of er wel iets te ontmaskeren valt....
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:38   #7
nietedoen
Vreemdeling

Standaard

Continue aan een "debat" moeten beginnen waar een vierschaar zit te wachten om je in mootjes te hakken, dat is wat de VB-vertegenwoordigers vandaag meemaken. Geloof me, het werkt niet, en zoals iemand hier al zei Inge Vervotte deed het nog best. Freya-tje daarentegen in Breedsmoel en Besmet leek net een klein kind. Best dat Minister van Staat Hugo het kind nog enigzins kon bijstaan anders liep ze huilend weg.
nietedoen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:41   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nietedoen
Freya-tje daarentegen in Breedsmoel en Besmet leek net een klein kind. Best dat Minister van Staat Hugo het kind nog enigzins kon bijstaan anders liep ze huilend weg.
Niet alleen mist ze kennis en ondervinding, maar ook de nodige dossierkennis. Mij komt ze voor als een opgeblazen pop die men een paar zinnetjes uit het hoofd heeft laten leren.
Oud 29 mei 2004, 10:52   #9
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Van Hecke versus De Gught +1 moderator (onpartijdige)
De Winter versus Robert Stevaert +1 moderator (onpartijdige)
Anke Van dermeerch versus Freya +1 moderator (onpartijdige)
De Mol versus Anciaux (deze keer zonder hulp van 2 moderatoren en het CD-&V vrouwtje)
Annemans versus Vervlotte

Ik stel maar voor, Komt erop neer dat we 1 tegen 1 over elkaar zetten.

Dat zie ik goed zitten, i.p.v. het gebruikelijke 1-tegen-allen ritueel
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:54   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nietedoen
Freya-tje daarentegen in Breedsmoel en Besmet leek net een klein kind. Best dat Minister van Staat Hugo het kind nog enigzins kon bijstaan anders liep ze huilend weg.
Niet alleen mist ze kennis en ondervinding, maar ook de nodige dossierkennis. Mij komt ze voor als een opgeblazen pop die men een paar zinnetjes uit het hoofd heeft laten leren.
dat IS ze ook

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:55   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
De Mol kwam er niet goed uit, dat geef ik toe...
Maar het was wel een strijd van ALLEN ( 2 moderatoren, Anciaux, CD&V-politcia + het publiek)

Maar toch wel respect voor Robert Stevaert (eindelijk, is vast wel de eerste keer) => "Ik ben niet de geschikte persoon om met het Vlaams Blok in debat te treden", dit toont aan hoe zwak deze politicus is... heeft hij geen argumenten?

Nog beter vond ik De Gught, die wil niet meer zo'n stomme 10-minutten discussie... hij wil langer discussïeren
om zogezegd het blok te ontmaskeren... ermm go for it Kareltje!, es zien of er wel iets te ontmaskeren valt....
Ik vind dat Kareltje gelijk heeft.
Je kan in 10 minuten geen discussie aangaan met mensen die in slogans spreken

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 10:58   #12
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Demol... is dat niet die politiekommisaris die ze ooit wegens wangedrag afgezet hebben?????
Oud 29 mei 2004, 11:13   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Demol... is dat niet die politiekommisaris die ze ooit wegens wangedrag afgezet hebben?????
Neen. U vergist zich weer eens schromelijk.
Oud 29 mei 2004, 11:15   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Van Hecke versus De Gught +1 moderator (onpartijdige)
De Winter versus Robert Stevaert +1 moderator (onpartijdige)
Anke Van dermeerch versus Freya +1 moderator (onpartijdige)
De Mol versus Anciaux (deze keer zonder hulp van 2 moderatoren en het CD-&V vrouwtje)
Annemans versus Vervlotte

Ik stel maar voor, Komt erop neer dat we 1 tegen 1 over elkaar zetten.

Dat zie ik goed zitten, i.p.v. het gebruikelijke 1-tegen-allen ritueel
Dan stel ik voor dat u een goede moderator in Nederland gaat zoeken. Op de Nederlandse tv hebben ze immers een aantal steengoede moderatoren, wat hier evenwel niet kan worden gezegd. De enige die iedereen liet uitspreken, was inderdaad Verstrepen.
Oud 29 mei 2004, 11:17   #15
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
leg dan eens uit wie, wat, hoe, waarom, etc...
het was in vragende vorm....
een ouwe knar is soms vergeetachtig hé....
Oud 29 mei 2004, 11:20   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een of ander links weekblad had in het verre verleden van Demol gesnuffeld en daar gevonden dat hij als student lid was geweest van een of andere rechtse club. Daarop ontstond er een hetse. De burgemeester van Schaarbeek dwong Demol vervolgens tot ontslag.
Oud 29 mei 2004, 11:24   #17
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik vond Demol al van bij het begin een arrogante kwast met erg weinig dossierkennis en een slecht spreker.
Oud 29 mei 2004, 11:24   #18
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een of ander links weekblad had in het verre verleden van Demol gesnuffeld en daar gevonden dat hij als student lid was geweest van een of andere rechtse club. Daarop ontstond er een hetse. De burgemeester van Schaarbeek dwong Demol vervolgens tot ontslag.
merci, waarde Jan, dan was ik absoluut verkeerd... waarvoor mijn verontschuldigingen....
ja, er waren destijds enkele rare kornuiten als burgemeester in Schaarbeek.... ik had het moeten weten...
maar toen had ik weinig tijd voor TV en pers...
Oud 29 mei 2004, 11:33   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Neen dat moet iemand anders geweest zijn. Demol was een voortreffelijk politiecomissaris die uitstekend zijn werk deed en heel de drughandel in Schaarbeek opkuiste. Maar mogelijk hij had wel een aantal jaren geleden contacten gehad met 'extreem-rechts' en dat is natuurlijk het ergste wat je zoal kunt uitgespookt hebben. Demol werd daarom ontslagen en zeker niet omwille van wangedrag.
Demol die goed zijn werk deed is weg, maar de drugshandel bloeit weer als nooit tevoren. Zoiets noemt men dan "De strijd tegen extreem-rechts is gewonnen".
En mijn verhaal hierboven is geen verzinsel. IK weet het van een zeer goede kennis die in Schaarbeek woont sinds vele jaren en die het allemaal heeft meegemaakt: een drukke drugshandel die werd opgekuist door Demol, en die er nu weer is opgebloeid sinds de strijd tegen 'extreem-rechts' gewonnen werd.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 11:36   #20
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Veertien dagen vooraleer Johan Demol, eind 1997, weer aan het werk zou gaan in Schaarbeek, na een schorsing van zeven maanden, verklaart hij: "Ik ben lid van het Front de la Jeunesse geweest, maar ik heb dat front nooit als extreem-rechts gezien. In mijn ogen was het Front een verzameling uit de rechtse keuken van de PSC."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be