![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zei VB-kopstuk Dewinter vanmorgen in de 7de Dag. We zullen in de nabije toekomst dus getrakteerd worden op VB-straatacties. Als die even lachwekkend worden als die van Sarah Palin & C° in de USA, staan ons nog leuke momenten te wachten in de komende donkere winterdagen. Wat vinden jullie hiervan ??
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...01128_Dewinter
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dewinter heeft gewoonweg een punt. Het Vlaams Belang wordt nog veel te veel doodgezwegen, het tea-party succes staat daarmee in schril contrast. Hoewel we enorm goede parlementairen hebben verneem je zelden of nooit iets van hun initiatieven.
Gaan wij nu de Palin-toer op? Wij zijn Palin net zomin als Palin de 'tea-party' is. Hoewel dat voor velen natuurlijk weer moeilijk te begrijpen zal zijn. Neen, wij moeten terug het buikgevoel van vele Vlamingen beter aanvoelen en dat omzetten in politieke kracht. Het Vlaams Belang was de laatste tijd na de uppercut van juni weer terug op het juiste spoor en verdiepte inhoudelijk. Onze thema's leefden, ons gelijk werd dag na dag bewezen. Toch resulteerde dat niet in een verdieping van onze electorale macht. Daarom is meer aanwezigheid tussen het volk niet slecht, ook al beleven we een tijdperk van electorale laagconjunctuur. Kortom, voor of tegen de Tea party, ze is een succes in de VS en derhalve kan haar werkwijze een goede bron van inspiratie zijn. Maar eerlijk? Wat is het verschil met de manier van de tea party en die van hoe het Vlaams Blok eertijds definitief het Vlaamse politieke landschap drastisch wist te veranderen?
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 28 november 2010 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan zal hij toch eerst zijn eigen kiekenkot op orde moeten krijgen. De vraag is of een mislukkeling als Dewinter daar nog het gezag voor heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Gelukkig voor dit land zit er minder geld achter het blok dan achter de Tea Party.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb echt luidop gelachen toen ik dat waanideetje van Dewinter las op DS
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ben verleden jaar nog enkele malen voor het werk langere tijd naar de VS geweest en ben er met de onvrede in aanraking gekomen. Palin is heus niet de tea party net zomin de tea party Palin is. Ze zou dat wel willen ja, en ze heeft er veel aanhang ja, maar ze is het niet. Ron Paul noemen zou dichter bij de waarheid zijn. Palin teert gewoonweg nog altijd op haar nominatie door Mc Cain (die best wel stuntte met haar uit de doos te toveren) en recentelijk op haar tv-serie.
Maar doet dit er toe? Neen, ik vind het zelfs eerder zo dat Palin de beweging juist verpest. Doch dit geheel ter zijde omdat het hier gaat om de manier waarop deze beweging vanuit het niets iets werd dat wel degelijk voorbij de politieke 'gatekeepers' ging om uiteindelijk de agendasetting te bepalen. Je moet denken: Na de Obama-tsunami lag conservatief Amerika in de touwen. 2 Jaar later is het conservatieve Amerika terug, en hoe. (Dat wil nu allemaal niet zeggen dat ik een fan ben van de beweging, wel dat ik het opportuun acht lessen te trekken uit haar verwezenlijkingen)
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 28 november 2010 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik heb er nog heel veel weten lachen met ons dierbaar Vlaams Blokske, en hard. Niet te doen, wij waren dé idioten bij uitstek. En kijk, vandaag hoor je niemand meer lachen over hetgeen het Vlaams Blok politiek op de landkaart zette. Neen, vandaag maakt men zelfs tv-programma's over hetgeen Karel Dillen aan de man moest brengen onder de titel 'wij marginalen'.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gewoon inhoudelijk van gedachten wisselen is niet aan U besteed neem ik aan?
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het economisch programma van de Tea Party staat mij helemaal niet aan. Ze willen zo weinig mogelijk overheid in de economie, terwijl ik als solidarist voor nationaliseringen ben. Als het Vlaams Belang een kopie van de Tea Party wil worden, mij goed, maar ik zal zonder mijn steun of stem zijn.
Als ze enkel iets willen leren uit hun strategie des te beter... Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 november 2010 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dacht trouwens dat gij N-va'er zijt ge worden? Die liberale partij daar?
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Wat ik bedoel.
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij het stemmen hebben de laatste keer meer strategische overwegingen meegespeeld dan inhoudelijke. België moet eerst kapot, alvorens we aan de sociaal-economische en maatschappelijke heropbouw kunnen beginnen. Ik hoopte / hoop dat NVA dat proces kan versnellen; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Het deeltje 'quote' van 'U' viel weg. Maar voor het overige ben ik er wel al uit dat het posten van een tekenfilmpje wel voor een luchtige noot kan zorgen maar voor het overige geen bijdrage levert aan een discussie over strategie. Een strategie waar U trouwens niet van wakker ligt daar het enige doel van Uw interventies er in bestaat het VB zoveel mogelijk in diskrediet te brengen.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |