![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
|
![]() Hier de uitzending waar het om gaat: http://video.canvas.be/panorama-1212...ige-uitzending
De analyse is voor mij duidelijk, het grote probleem: Politieke inmenging, incompetent management ... ik denk dat dit de beste samenvatting is van het probleem. De NMBS is een gepolitiseerd bedrijf, een speelgoedje van de politici en dat blijkt het bedrijf nog altijd voor een groot deel te zijn. "Een bedrijf met 1000 schoonmoeders" werd het in de reportage samengevat. De belachelijke uitspraken van in de video: "slachtoffer van eigen succes" Een manager die niet capabel is om te plannen naar de toekomst toe is een incompetente manager, het punt is hier dat de NMBS dit had moeten anticiperen. "5 minuten vertraging is niet veel, kijk maar als je met de wagen van Brussel naar antwerpen rijd" Tja, dat is zoals zeggen dat het niet erg is dat ik mijn kinderen laat verhongeren (ook al heb ik genoeg eten om ze te voeden) omdat er nog minstens 100 andere kinderen zijn op deze planeet die verhongeren. Een compleet idiote uitspraak dus. Daarnaast is de analyse nog eens fout ook, in mijn opzicht is een auto beter dan een trein: Als je s ochtends met de auto vertrekt kan je er zeker van zijn dat je auto gaat starten en is de kans zeer klein dat ze niet start, daarnaast kan je een file incalculeren en vroeger vertrekken om een file te ontlopen of net later vertrekken. Een afgeschafte trein kan je moeilijk incalculeren. Het andere grote probleem: "Alle sporen leiden naar Rome (Brussel)" zoals de uitdrukking, duidt duidelijk op een gebrek aan planning van het management naar de toekomst toe. Alles stropt op in Brussel omdat blijkbaar alle treinen door Brussel moeten doordat het spoornet zo ingericht is. Dat duid weeral op een gebrek aan toekomstvisie van het management, doet me een beetje denken aan de congolezen die nog altijd met het onveranderde spoornet werken van hun voormalige kolonisator. De inrichting van onze infrastructuur is hopeloos verouderd, zoals we ook kunnen zien aan het probleem van de snelwegen (de niet omsloten ring rond antwerpen bijvoorbeeld). Blijkbaar kunnen we nu concluderen: het fileprobleem op de weg kunnen we niet oplossen met het openbaar vervoer, want ook daar heerst nu het fileprobleem. Eigenlijk is het "fileprobleem" een slechte benaming: file is een symptoom, niet het probleem. Net zoals als je koorts hebt je het warm krijgt aan je hoofd, je moet niet het symptoom bestrijden door te aanvaarden dat je hoofd warm word maar je moet de koorts bestrijden. Zoals ik het bekijk is het echte probleem de transportcapaciteit: de infrastructuur die 50 jaar verouderd is en niet berekend is op het verkeer van vandaag. Men moet bredere wegen aanleggen die het verkeer van de 21 eeuw aankunnen, men moet de verbindingen maken volgens de noden van de 21e eeuw (niet alle sporen naar Brussel laten leiden). Hier een voorbeeld van hoe een modern land van de 21 eeuw het doet en waar vele landen nog een puntje aan kunnen zuigen: http://www.youtube.com/watch?v=r3i-HRxf8z4 (je moet wel het geduld hebben om de hele reportage te zien om wat bij te leren over hoe het ideale treinverkeer eruit ziet) Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 december 2010 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Het was 10 miljoen schoonmoeders en hoewel ik die opmerking vrij ongepast vond past ze wel goed bij jou. 5 minuten vertraging gaan vergelijken met verhongerende kinderen ... daar past een Godwin award wel vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
maar ik vind het wel bepaald intellectueel-smerig van jou om op die manier die conclusie te trekken. Immers, de 5 minuten vertraging werd niet vergeleken met de verhongerende kinderen, maar wel de redenering 'dat je ermee akkoord zou gaan, met beide vaststellingen'.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
|
![]() Godwin is niet van toepassing.
Krijgen ze geen volk dan klaagt men over inkomsten. Krijgen ze veel volk, dan is er vertraging wegens drukte.Elke trein kan perfect, tot op de millimeter, berekend worden. Het enige wat wel werkt en niet kapot te krijgen is zijn de mooie boodschappen 'this is owned by' op de zijkant vd treinen. Bende prutsers zijn het. Al die managers zouden op zomercursus met de molentjes het land moeten afgaan voor wat bijscholing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je mijn vergelijking niet begrijpt: Wat ik wil zeggen is dat het niet uitmaakt of je nu van Brussel naar Antwerpen 10 minuten vertraging hebt met de auto. De manager probeert zichzelf te vergoeilijken met een irrelevante vergelijking (zoals er wel nog voorbeelden gegeven werden in de uitzending: die van de beenhouwer bv). Dit is geen excuus om de vertraging van je reizigers goed te praten, net zoals het excuus dat er nog 100 kinderen elders in de wereld verhongeren geen goed excuus is om je eigen kinderen te laten verhongeren. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 december 2010 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
|
![]() Citaat:
Net hetzelfde met het autoverkeer, Niet iedereen moet naar de grootsteden: Het grootste deel van het verkeer in dit land is immers doorgangsverkeer. Toch loopt het verkeer telkens vast op de stadskernen (Brussel, Antwerpen, Gent, ...) het is overal hetzelfde liedje. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 december 2010 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Ik heb een paar jaar gewerkt bij de NMBS , ik ben er weg gegaan . met die mentaliteit kon ik niet omgaan , Ik heb in mijn hele leven nog nooit in een bedrijf zoveel domme beslissingen gezien dan daar .
|
![]() |
![]() |