![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Nu we het toch over affiches hebben, hoe vinden jullie dit pareltje van een affiche dat de Brusselse verkiezingsborden siert?
[img] Le Blok bruxellois du député Demol 18/05/04 Eéntalig Frans. Zo zien de affiches van het Blok eruit in Brussel. In een dure folder (Feiten/Realites Num. 6 - mei 2004 mai - 500.000 ex.) van 24 bladzijden wijdt het Blok amper twee pagina’s aan de taalwetten. Voor het overige geen woord over de Vlaamse zaak. In de vorige editie stelde député bruxellois Demol zelfs dat het Blok het gewest helemaal niet wil blokkeren of aanpassen: “Nous n’avons pas l’intention de flamandiser Bruxelles”. Dat ligt immers moeilijk bij zijn Franstalige achterban. Vlaams Blok: "Plus que jamais" [/img] Het schijnt de propaganda van een Vlaams-nationalistische partij te zijn... |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er is iets fout gegaan, ik zie geen affiche. Probeer het nog eens, want ik ben wel benieuwd!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet waar die Niveanen zich zo druk over maken. Het Blok zou idioot moeten zijn om geen reclame in het Frans te maken (en dat zijn ze helaas niet, in tegenstelling tot bv. FN). Ze zijn de enigste partij in Brussel die er in slaagt om over de taalgrenzen heen stemmen te winnen (op de PVDA na)
De andere partijen zouden daar best eens bij stil staan in plaats van van die lullige opmerkingen te maken. Nu het blijft ironisch uiteraard maar best begrijpelijk. Het toont volgens mij alleen aan dat Vlaams-Nationalisme maar een van de redenen is waarom mensen voor het Blok stemmen en niet de belangrijkste. Daar waar de NVA buiten het Vlaams-Nationalisme niet echt veel meer te bieden geeft dan de doorsnee partij, en dan nog. ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij N-VA merk ik alleen "iets" over Vlaanderen, al nemen ze onafhankelijkheid soms uit schaamte niet meer in de mond. De CD&V-partner hoort dat immers niet zo graag... |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Brussel wordt vandaag de dag bedreigd door de demografische (r)evolutie van een derdewereldproletariaat en zijn etnisch-culturele islamisering! ![]() De Rand wordt vandaag de dag verfranst, precies omdat de Franstaligen vluchten voor de invasie uit de Derde Wereld! (Liever een minderheid in Vlaanderen dan in Brussel-Getto!) Marginale taalflaminganten zouden beter eens beseffen dat niemand van hun verzuchtigingen wakker ligt, en dat zij zéker niet het geweten zijn van een Beweging. ![]()
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dan blijf ik maar liever een marginaal taalflamingant. |
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De essentie van zijn betoog was trouwens dat strijden tegen de migranten belangrijker was dan het behoud van het Nederlands in Brussel. |
||
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet meerdere keren vaststellen dat bepaalde mensen maar niet kunnen aanvaarden dat het Vlaams Blok juist een partij is die een hele reeks elementen op een heel verfrissende wijze kan aankaarten. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de N-VA, heeft het Vlaams Blok meer dan alleen maar Vlaamse onafhankelijkheid op haar verlanglijstje (nu ja, sedert de vrijpartij met de CD&V zal er wel niet veel overblijven van dat strijdpunt). Sommigen hebben het daar moeilijk mee, en proberen dan ook één bepaald thema te isoleren of het in een bepaalde rangorde te plaatsen. In het Vlaams Blok denken wij er zo niet over. |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Als hevige anti-vlaamblokker wil ik er de heren van het Vlaams Blok erop wijzen dat het onze eigen idiote Westerse Wereld is die er voor gezogd heeft dat er maar een, ik zeg maar iets, 20 procent van de wereldbevolking is die van de rijkdom van de wereld kan genieten. Hadden wij idiote westerlingen enkele hondertal jaren geleden eerlijk geweest en mooi de rijkdom verdeelt, dan hadden we hoogstwaarschijnlijk geen problemen met andere delen van de wereld, waar mensen onderdrukt worden en omkomen van de honger.
We zijn dezer dagen met 6 miljard mensen op de wereld. Een wereld die volgens mij nie meer dan de helft daarvan aankan. Ook dat is een gevolg van het egoïsme van de opperhoofden decennia's terug. Volgens mij kan er dan ook niet veel meer veranderen aan de wereld waarin we nu leven, tenzij we verdraagzaam zijn en er ons bij neerleggen dat we een multi-culturele samenleving tegemoet gaan. Zij trekken naar hier, wij naar daar. (Kan mij trouwens iemand een idee geven hoeveel Belgen er in het buitenland wonen. Waarschijnlijk meer dan hier vreemdelingen leven.) Dank u |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Nou, wat is me dat verschieten, dat ik op een standpunt direct verweten word dat ik het programma van het Blok niet zou kennen!!! Typisch de reactie van een Vlaams Blokkers. Maar krijg ik dan een deftig punt tegen de stelling die ik gemaaakt heb? TUURLIJK NIET, wat denk die anti-vlaams blokker wel.
Weet je wat het probleem is met de meerderheid van de westerse bevolking en zeker die van de Vlaam Blok stemmers. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Ik, ik, ik, dat is wat telt, en niet meer dan dat. Alleen al van 'Eigen Volk Eerst' krijg ik al het schijt. Dat is puur egoïsme. En beweer nu niet dat Vlaams Blok stemmers, geen racisten zijn. Een van hun punten is namelijk 'alleen politieke vluchtelingen UIT EUROPA hebben recht op asiel. WAAROM ALLEEN DIE UIT EUROPA IN HEMELNAAMS!!!! Wel, in Europa wonen alleen maar blanken natuurlijk, en blanken hebben rechten hé, alleen de blanken, de zwarten moeten maar terug naar hun land, en als ze daar neergeschoten worden is dat natuurlijk weer niet ons probleem. Want er zijn al genoeg zwarten nietwaar??? |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uit uw indinanenverhaaltje overigens nog een paradox pikken: een samenleving kan NOOIT multicultureel zijn. Enkel de wereld kan dit zijn en is dit ook. Reden: een samenleving is opgebouwd rond centrale waarden en normen die cultureel bepaald zijn. Leer nog een beetje in en van de échte wereld en kom dan eens terug. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat ik de wereld al goed genoeg ken. Ik moet jammer genoeg besluiten, dat de mensheid al veel te lang meegaat, en dat er inderdaad niet zo héél veel meer aan te doen is. De mens is namelijk altijd egoïstisch geweest en zal dat ook altijd blijven. De mensheid is trouwens ten dode opgeschreven, wie dat niet door heeft is gewoon dom.
Maar waarom zouden wij Belgen, die tenslotte nog altijd een van de welvaarendste landen ter wereld (zonder tussenkomst van het Blok) niet voor één keer in de geschiedenis van de mensheid kunnen bewijzen dat een mulitculturele samenleving wel kan? Het zou in ieder geval een hoop jobs opleveren, niet? ![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat het tweede betreft, mag ik van u eens weten waar u het vandaan haalt dat het Vlaams Blok tegen echt asielrecht is voor iedereen? Echt asielrecht, wel te verstaan? Uw stelling is ontsproten uit uw eigen verbeelding, niet uit die van de VB-documenten. Inderdaad, u weet niets over het Vlaams Blok. |
|
![]() |