Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 16:11   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Nieuwe grondwet Zweden - land definitief naar de zak

Met gepaste mediastilte is onlangs in Zweden een nieuwe grondwet aangenomen die voor het land vérstrekkende gevolgen gaat hebben.

De belangrijkste en meest negatieve veranderingen zijn:

- Lidmaatschap van de EU is nu in de grondwet van Zweden vastgelegd. Dat wil zeggen dat een uittreding uit de EU extra moeilijk is gemaakt, omdat men behalve de EU-procedure voor uittreding nu ook eerst de grondwet moet veranderen. En zoals wij allen weten, is dat een zeer langdurig proces.

- Zweden is volgens de grondwet nu officiëel een multiculturele heilstaat geworden. Dat houdt in dat de Zweedse staat zich verplicht etnische, culturele en religieuze minderheden met belastinggeld te subsidiëren.

- Vreemdelingen hebben vanaf nu dus altijd en overal alle rechten in Zweden. Zweeds staatsburgerschap is van geen enkel belang meer. Ook niet meer voor topposities in het leger, de politie, rechtbanken, de politiek enzovoorts.

Ik kan wel janken als ik zie hoe een compleet wereldvreemde elite haar eigen belangen er genadeloos doorgedrukt heeft zonder zich om die van het Zweedse volk te bekommeren en aldus wat ooit het mooiste land van Europa was, en een lichtend voorbeeld voor allen, compleet de vernieling in helpt. De facto heeft Zweden hiermee zichzelf opgeheven.

Meer info:

http://www.thelocal.se/30410/20101124/

http://cavatus.wordpress.com/2010/11...tution-passed/

Een open brief aan de Zweedse eerste minister: http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%...rik-reinfeldt/ (in het Zweeds)

Engelse vertaling van die open brief hier: http://israelisverige.info/?p=3347&u...l+i+Sverige%29

Andere info en column in het Zweeds (gebruik google om te vertalen): http://snaphanen.dk/2010/11/21/s%C3%...andsforraderi/
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:16   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Met andere woorden is Zweden het eerste geïslamiseerde Europese land?

De melange paars (links-conservatief) is niet alleen gevaarlijk, het is een dodelijke cocktail.

Wie volgt?

Als Zweden niet uit de EU kan vormen ze straks alleen de EU.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 14 december 2010 om 16:28.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:23   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn de (vertaalde) Zweedse bewoordingen zelf?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:32   #4
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Met andere woorden is Zweden het eerste geïslamiseerde Europese land?

Links is niet alleen gevaarlijk, het is dodelijk.

Wie volgt?
Vrijwel niets staat een complete islamisering van Zweden nu nog in de weg.

De lobbyisten en bedenkers van duistere plannen achter de schermen in Stockholm en Brussel zullen nu wel in hun knuistjes aan het wrijven zijn nu de EUSSR aka EUrabië hiermee een stapje dichterbij is gekomen, maar de gewone Zweed kan enkel rouwen, en met hem de gewone man in gans Europa, want dat de elites in andere EU-landen graag hetzelfde willen doen, is een bekend gegeven.

Men kan enkel hopen dat de geest en strijdlust van de roemruchte vikingen nog niet helemaal uitgedoofd zijn in Zweden, en dat er vanuit het volk actie ondernomen gaat worden.
Oud 14 december 2010, 16:34   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen pakken joodse families massaal hun koffers wegens bedreigingen door nu dan Zweedse haatbaarden.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 16:55   #6
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat zijn de (vertaalde) Zweedse bewoordingen zelf?
Hier info van de Zweedse overheid: http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____22316.aspx (helaas krijg ik dat pdf-bestand niet gedownload om 1 of andere reden)

En hier wat info van de Zweedse TV: http://svt.se/2.22620/1.2245383/dett...s_nya_grundlag (onderaan de volgens de Zweedse TV (= officiëel propagandakanaal van de regering) belangrijkste veranderingen)
Citaat:
Detta är de viktigaste förändringarna i grundlagen som beslutades av riksdagen på onsdagen.

Det svenska EU-medlemskapet skrivs in.

• Omröstning om statsminister ska hållas i riksdagen efter varje val.

Om detta varit regel efter årets val skulle Fredrik Reinfeldt inte "bara" kunnat sitta kvar som statsminister. I stället skulle en omröstning om statsminister ha hållits.

• Spärren för att kryssas in i riksdagen sänks från 8 till 5 procent av partiets röster i valkretsen.

• Valdagen flyttas från tredje till andra söndagen i september.

Det främsta argumentet är att regeringen på detta sätt får mera tid att göra klart sin budget. Det anses särskilt viktigt vid regeringsskifte.

• Kommunala extraval kan hållas om två tredjedelar av ledamöterna i fullmäktige röstar för det.

• Rådgivande kommunal folkomröstning ska hållas om 10 procent av kommuninvånarna begär det.

• Domstolarnas självständighet stärks.

• Samerna får ställning som "folk".

I grundlagen står numera att Sverige är ett mångkulturellt samhälle.
Zie verder ook:

http://blogg.aftonbladet.se/31023/20...for-demokratin (Nieuwe Zweedse grondwet een verachting van de democratie)

En u kunt zelf ook verder google gebruiken: ik heb de Zweedse termen "sveriges nya grundlag" gebruikt.

Hoe dan ook: wat ik uit al die artikels en opinies op kan maken, is dat er nauwelijks debat over is gevoerd in Zweden, en dat de systeemmedia dat debat ook helemaal niet aangezwengeld hebben, maar integendeel vrijwel hebben doodgezwegen.

Ik voorspel dat de SverigeDemokratarna, de enige partij die volmondig tegen die nieuwe grondwet stemde, de volgende verkiezingen heel groot gaan worden. Ik voorspel tevens dat de gevestigde elite daar er alles aan zal doen om die partij verboten te krijgen, danwel in een cordon sanitaire te proppen, waarbij ik 'ongelukjes' die de partijleiding van de SD kunnen overkomen, ook al niet meer uitsluit.
Oud 14 december 2010, 17:00   #7
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ondertussen pakken joodse families massaal hun koffers wegens bedreigingen door nu dan Zweedse haatbaarden.
Over hååtbåården gesproken...

ik bezie die aanslag in Stockholm door een nu blijkbaar door-en-door Zwøødse håkbår nu wel in een iets ander licht, nu ik weet heb van die nieuwe Zweedse grondwet, waarmee het land feitelijk opgeheven wordt.
Oud 14 december 2010, 17:18   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Over hååtbåården gesproken...

ik bezie die aanslag in Stockholm door een nu blijkbaar door-en-door Zwøødse håkbår nu wel in een iets ander licht, nu ik weet heb van die nieuwe Zweedse grondwet, waarmee het land feitelijk opgeheven wordt.
Sedert de klimaatverdragen is er eindelijk een begin gemaakt van alle landen op te heffen - men kan alleen nog maar naar andere planeten emigreren om "onder elkaar te zijn".

De hinderpaal om eender welk land kompleet te "islamizeren" is de radikale islam zelf. Ik maakt me daar absoluut geen zorgen over.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 17:36   #9
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Sedert de klimaatverdragen is er eindelijk een begin gemaakt van alle landen op te heffen - men kan alleen nog maar naar andere planeten emigreren om "onder elkaar te zijn".
Alle landen opheffen is een bijzonder gevaarlijke soort van luchtfietserij die in theorie wel heel mooi en nobel mag klinken, maar dat in de praktijk zonder meer zal uitdraaien op een totalitair onderdrukkend regime. Een wereldwijd regime waarvan het onmogelijk ontsnappen is, omdat er immers geen landen en grenzen meer zijn waarachter je nog een veilig heenkomen kunt zoeken.
Heeft u daar wel eens over nagedacht?

Citaat:
De hinderpaal om eender welk land kompleet te "islamizeren" is de radikale islam zelf. Ik maakt me daar absoluut geen zorgen over.
Ga dat de mensen in Darfur maar vertellen. Of in Nigeria. Of op Bali en Nieuw-Guinea. Probeer het anders eens in Thailand, India of op de Filipijnen. Wellicht wat dichter bij huis in Libanon. Of zelfs in uw achtertuin, in Kosovo.

En dan heb ik het niet eens over de landen die al helemaal geïslamiseerd zijn; geheel Noord-Afrika en het Midden-Oosten dus, plus grote delen van Centraal-Azië en de eilanden van Zuid-Oost Azië.
Als wat u zegt zou kloppen, dan zou de islam namelijk nooit het Arabisch schiereiland hebben verlaten. Het tegendeel is echter waar.
Oud 14 december 2010, 17:44   #10
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het is vanzelfsprekend zo dat het Christendom netjes in het Midden Oosten gebeleven is en niet gans de Amerika's, West Europa en grote delen van Azië en Oceanië te vuur en te zwaard heeft bekeerd.

Het is vanzelfsprekend niet zo dat Islamisten oa. in Egypte, Algerije, Tunesië en Marokka
in de gevangenis vliegen en er voortdurend heen en weer Soenieten, Wahabieten en Sjieten elkaars moskeeën aanvallen en terroristen meer slachtoffers maken onder geloofsgenoten dan tegen anders-gelovigen.

Godsdienstige verschilkllen op gewelddadige wijze uit de wereld helpen ? Ik dacht dat die pogingen reeds ondernomen zijn; maar ja : de mensheid is zeer hardleers.

Een nieuwe jeugd synoniem voor een nieuwe oorlog ? Wie zal het zeggen ?

Sinds de vrouwen wel met straaljagerzs mogen vliegen, maar niet met personenwagens mogen rijden in Saoedi Arabië ben ik zeker niet bang van islamizering...

Overigens : de verkrachtende milities in Oost Congo zijn christenen...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 18:00   #11
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is vanzelfsprekend zo dat het Christendom netjes in het Midden Oosten gebeleven is en niet gans de Amerika's, West Europa en grote delen van Azië en Oceanië te vuur en te zwaard heeft bekeerd.

Het is vanzelfsprekend niet zo dat Islamisten oa. in Egypte, Algerije, Tunesië en Marokka
in de gevangenis vliegen en er voortdurend heen en weer Soenieten, Wahabieten en Sjieten elkaars moskeeën aanvallen en terroristen meer slachtoffers maken onder geloofsgenoten dan tegen anders-gelovigen.

Godsdienstige verschilkllen op gewelddadige wijze uit de wereld helpen ? Ik dacht dat die pogingen reeds ondernomen zijn; maar ja : de mensheid is zeer hardleers.

Een nieuwe jeugd synoniem voor een nieuwe oorlog ? Wie zal het zeggen ?

Sinds de vrouwen wel met straaljagerzs mogen vliegen, maar niet met personenwagens mogen rijden in Saoedi Arabië ben ik zeker niet bang van islamizering...

Overigens : de verkrachtende milities in Oost Congo zijn christenen...
Uit uw warrige betoog meen ik een soort van "ja, maar de anderen doen/deden het ook"-argument te ontwaren.

En het feit dat verschillende stromingen binnen de islam met elkaar aan het bakkeleien zijn, wil niet zeggen dat ze het ultieme doel van de islam (= de hele wereld aan de wil van allah, cq islam onderwerpen) niet zouden delen. Het doel is voor alle islamitische stromingen hetzelfde, alleen verschilt men nogal eens van mening over de te volgen aanpak om dat doel te verwezenlijken.

Tot slot stelt u ergens in uw betoog dat de mensheid zeer hardleers is. Daar ben ik het volmondig met u eens. En mede daarom, vanwege die hardleersheid, zou men niet moeten gaan experimenteren met multiculturaliteit en aanverwante fratsen omdat zulks enkel op oorlogen en rampspoed uit kan draaien. De geschiedenis heeft dat dan ook keer op keer uitgewezen. Degene die goedbedoelend denkt dat het deze keer anders zal zijn, is een naïeve dwaas.
Oud 14 december 2010, 18:04   #12
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Heer Verhiest

Ik ga geloven dat ik de dubbele bodem van Bolkesteijn's uitspraken ga zien. Als (EU) parlementariër is hij natuurlijk op de hoogte van wat de Brusselse broederschap der unitaristen aan het kokkerellen is. Dat Zweden als eerste land in de diepe put van de Islam zou vallen, komt toch als een lichte verrassing.
De schutter van Malmö zal met zekerheid een hoop navolgers krijgen.
De vraag is nu of Zweden een unicum zal blijven en blijken.
Over enige tijd zijn de Fransen aan de beurt om een nieuwe president te mogen kiezen en ik heb horen verluiden dat die een enorme zwaai naar rechts gaan maken ten faveure van het FN.
Dat de Islam binnen een zekere veilige context gehouden moet worden spreekt voor zich.
Oud 14 december 2010, 18:20   #13
Sus Iratus
Banneling

Standaard

@ D'ARTOIS

De enige echt veilige context is gene zijde van de Middellandse Zee...

Verder akkoord.

Ook ik vind het uiterst bevreemdend dat het Zweden is dat deze oneer te beurt valt. Ik had eerder op het VK, Frankrijk, en zelfs Nederland gegokt. Anderzijds is Zweden natuurlijk qua bevolking een redelijk klein land met een relatief kleine economie dat bovendien in een uithoek ligt, en daardoor veel beter geschikt voor de experimenten van kokkerellend en bekokstovend Brussel.
Oud 14 december 2010, 18:25   #14
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar hebben ze niks opgestoken van die bomaanslag.
Oud 14 december 2010, 18:30   #15
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Blijkbaar hebben ze niks opgestoken van die bomaanslag.
Die grondwet is 24 of 25 november jongstleden aangenomen. Die bomaanslag was een paar dagen geleden.
Oud 14 december 2010, 18:59   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ D'ARTOIS

De enige echt veilige context is gene zijde van de Middellandse Zee...

Verder akkoord.

Ook ik vind het uiterst bevreemdend dat het Zweden is dat deze oneer te beurt valt. Ik had eerder op het VK, Frankrijk, en zelfs Nederland gegokt. Anderzijds is Zweden natuurlijk qua bevolking een redelijk klein land met een relatief kleine economie dat bovendien in een uithoek ligt, en daardoor veel beter geschikt voor de experimenten van kokkerellend en bekokstovend Brussel.
Ik dacht ook dat het VK als eerste voor de bijl zou gaan, maar inderdaad, het zal waarschijnlijk een soort experiment zijn, een proefballonnetje oplaten, kijken hoe dat uitvalt, daarna langzaam maar zeker de rest, dat de ondemocratische EU smerige stiekeme plannetjes smeedt zoveel is zeker!

Te bedenken dat Zweden zoveel joden heeft gered van de kampen tijdens WW2, nu moeten ze massaal de benen nemen voor mohamedaanse terreur.

Hoeveel dieper kan een land nog zinken voor muzelmanerij!

Laatst gewijzigd door SDX : 14 december 2010 om 19:03.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 19:04   #17
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ook løøk:

Wikileaks: Gothenburg municipal officials described Sweden's integration policy as a "fiasco" to the US embassy

Tel daarbij op:

- de situatie in Malmö waar in delen van de stad het Gaza'tje spelen de meest beoefende hobby is (zie onder andere de draad hier op dit subforum die aan Malmö gewijd is)

- het feit dat in de compleet door de multiculturele islamkanker aangetaste grote steden Zweedse blondines hun haar donker verven en in sommige gevallen zelfs een kopvod opzetten omdat ze anders een reële kans lopen om verkracht te worden

- dat Zweden wat betreft het aantal verkrachtingen eenzaam aan de top staat in Europa. En dat de Zweedse staatsmedia niet over de daders (mogen) berichten, terwijl inmiddels allang algemeen bekend is uit welke hoek die afkomstig zijn. Vooral ook als we bedenken dat in de hoofdstad van het buurland Noorwegen de plaatselijke politiecommissaris onomwonden toegeeft dat het aantal verkrachtingen in Oslo vrijwel zonder uitzondering door niet-westerse inwijkelingen gebeurt.

En de vele zaken die niet eens door de buitenlandse pers opgepikt worden. De lijst is schier oneindig, net zoals bij ons overigens. En de belastingdruk op de Zweedse Jån Mødåål, die het allemaal moet bekostigen, is nog hoger dan hier.

En dan vindt men het heel raar dat er opeens een zogenaamde "Malmö-schutter" opstaat die helemaal doorslaat. Men zou van minder zo iemand niet langer meer als een gestoorde gek zien, maar als een vrijheidsstrijder die zijn land terug wil, maar helaas de verkeerden afknalt.
Oud 14 december 2010, 19:07   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een paar dagen geleden al aan filosoof* voorspeld dat er steeds meer van dat soort 'vigilantes' zullen opstaan, mn kristallen bol heeft me niet in de steek gelaten.
Oud 14 december 2010, 19:29   #19
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met gepaste mediastilte is onlangs in Zweden een nieuwe grondwet aangenomen die voor het land vérstrekkende gevolgen gaat hebben.

De belangrijkste en meest negatieve veranderingen zijn:

- Lidmaatschap van de EU is nu in de grondwet van Zweden vastgelegd. Dat wil zeggen dat een uittreding uit de EU extra moeilijk is gemaakt, omdat men behalve de EU-procedure voor uittreding nu ook eerst de grondwet moet veranderen. En zoals wij allen weten, is dat een zeer langdurig proces.

- Zweden is volgens de grondwet nu officiëel een multiculturele heilstaat geworden. Dat houdt in dat de Zweedse staat zich verplicht etnische, culturele en religieuze minderheden met belastinggeld te subsidiëren.

- Vreemdelingen hebben vanaf nu dus altijd en overal alle rechten in Zweden. Zweeds staatsburgerschap is van geen enkel belang meer. Ook niet meer voor topposities in het leger, de politie, rechtbanken, de politiek enzovoorts.

Ik kan wel janken als ik zie hoe een compleet wereldvreemde elite haar eigen belangen er genadeloos doorgedrukt heeft zonder zich om die van het Zweedse volk te bekommeren en aldus wat ooit het mooiste land van Europa was, en een lichtend voorbeeld voor allen, compleet de vernieling in helpt. De facto heeft Zweden hiermee zichzelf opgeheven.

Meer info:

http://www.thelocal.se/30410/20101124/

http://cavatus.wordpress.com/2010/11...tution-passed/

Een open brief aan de Zweedse eerste minister: http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%...rik-reinfeldt/ (in het Zweeds)

Engelse vertaling van die open brief hier: http://israelisverige.info/?p=3347&u...l+i+Sverige%29

Andere info en column in het Zweeds (gebruik google om te vertalen): http://snaphanen.dk/2010/11/21/s%C3%...andsforraderi/
Dat is toch geen langduriger proces voor wie de grondwet opnieuw in de andere richting wil aanpassen? Bovendien is de wereldvreemde elite die deze grondwetswijziging heeft gestemd wel verkozen door een meerderheid van de bevolking.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 19:32   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is toch geen langduriger proces voor wie de grondwet opnieuw in de andere richting wil aanpassen? Bovendien is de wereldvreemde elite die deze grondwetswijziging heeft gestemd wel verkozen door een meerderheid van de bevolking.
Een meerderheid van een bevolking die niet of nauwelijks weet wat hun elite achter hun rug bekokstooft...of zouden ze d�*t in hun verkiezingsprogramma gezet hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be