![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent of was u tevreden met uw werkloosheid? | |||
jawel hoor |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
ik had gemengde gevoelens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat is natuurlijk een heel delikate vraag.
Maar toch houd ik voet bij stek. Als u ooit eens werkloos was, kom er dan eens voor uit of u daar al of niet tevreden mee was. Ik denk namelijk dat ik de enige was. Maar aangezien ik niets meer kon krijgen van werk, was het voor mij maar beter , dat ik me daar goed bij voelde. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zoals gezegd in een ander topic ben ik momenteel werkloos.
Ik ben helemaal niet tevreden dat ik werkloos ben. Enkel al het financieel aspect stoort me eraan + dat ik vooruit wil geraken in het leven en iets wil bereiken. Met thuis te zitten gaat dit niet lukken. Momenteel ben ik dus al een 6tal maand werkloos. Ik heb even een kortstondige opdracht gedaan als koerier (wat totaal niet binnen mijn profiel zat). Ik verstuur een 8tal cv's en bijhorende motivatie brieven per week, maar veel reactie krijg je niet momenteel in deze tijden van crisis. Als er ééns een deftige vacature is dan springt iedereen er onmidellijk op met als gevolg dat je al heel sterk in het oog moet springen wil men je contacteren voor een gesprek. Deze morgen ben ik op gesprek geweest voor een interessante commerciele functie en morgen moet ik op gesprek voor een functie om mensen opleidingen te geven ivm verandering van een bedrijfsprogramma. Ik hou mijn vingers gekruist, maar als dit niet lukt dan zal ik de lat minder hoog moeten gaan leggen en desnoods tijdelijk aan de slag gaan in de colruyt of dergelijke. Mijn brief ligt hier al klaar om binnen te brengen indien twee bovenstaande niets wordt. Altijd beter om te werken en dan te zoeken dan dat je thuis op je lam gat zit te wachten op je ideale job. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Toen ik voor het eerst ging werken, in 1970, was dat het recordjaar van de werkloosheid in België, een record dat wellicht dit jaar zal overtroffen worden.
Na een half jaar vond ik toen toch werk en bleef twintig jaar aan de slag. Ik zou toen zeker niet tevreden geweest zijn met mijn werkloosheid. Na mijn 45-ste vond ik geen werk meer waarop ik kon overleven (werkte toch nog zeven jaar onder de armoedegrens). Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2010 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ben eind jaren 80 4 maand werkloos geweest
t eerste wat ze je afpakken zijn je weekends want het is altijd weekend en je vakantie, want het is altijd vakantie ik vond dat ooit t meest deprimerende aan werkloos zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik werk niet mee aan dat fascisme waarbij de politiek bedrijven en financiële instellingen voortrekt en een werkloze marginaliseert tot een schepsel dat voor alles dankbaar moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Good luck ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je snel iets vindt !
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik ook niet maar o wee als je je als gemarginaliseerde neerlegt bij je uitsluiting, en er het beste van trach tte maken, want dan noemen ze je een parasiet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Maar nee, de eeuwigdurend vakantie is niet altijd deprimerend, vooral niet als ze maar vier maand duurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U sociaal leven valt weg, het huishouden dat is ook maar een uurke werk per dag, ge hebt geen geld om iets te gaan doen of te ondernemen. Zoals Anna list zegt staat de rest te springen omdat het weekend wordt en dat men is kan uitgaan. Voor een werkloze is het weekend een gewoon doordeweekse dag. Elke dag diezelfde routine keer op keer. Geef mij maar een job waarin je jezelf kan ontplooien, waarbij je sociaal contact hebt, centjes verdient enz enz. Langdurig thuiszitten is niet positief voor je moraal, zelfrespect en je sociaal leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Good luck, het beste ermee! Heb zelf het geluk gehad nooit werkloos te zijn geweest! Meteen na mijn legerdienst, 1969, een job in een school in de Panne, ook al is dat 40 km van waar ik woonde en terwijl ik niet over eigen vervoer beschikte... Meer dan twee uur nodig om met tram en bus ter plaatse te geraken, dus deed ik het maar met een bromfiets! Gedurende de winter een paar weken een kamer huren in de buurt. Er zullen er genoeg zijn die daar nu zouden voor bedanken! Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2010 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() School => leger => werken tot vandaag
Maar als het wat tegenzit kan ik u daar volgende maand op antwoorden, al gaan ze me, als ik er bij ben, eerst minimum, als opzegvergoeding, een jaar of twee moeten betalen.... Laatst gewijzigd door lantjes : 6 januari 2010 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben ook nog nooit werkloos geweest. Het stomme is dat ik voor een onderaanneming werkte van een groot bedrijf en met te verhuizen kwam ik eigenlijk vlak bij dat grote bedrijf te liggen. Ik kon dus de overstap maken van de onderaanneming naar de firma zelf om identiek hetzelfde werk te doen, maar veel beter te verdienen omdat ik dan aan de bron zelf werkte. Ik heb dan mijn ontslag gegeven bij die onderaanneming terwijl ik daar al 3jaar vast in dienst was, heb tussentijds interim jobs gedaan omdat ik eerst 6 maand ander werk moest doen om bij die grote firma aan de slag te kunnen (gentlemens agreement) en ben dan bij die grote firma aan de slag gegaan. Dan heb ik het ongeluk gehad om ziek te worden en in het ziekenhuis terecht gekomen en toen heeft men mij bij die grote firma ontslagen. Een kans gewaagd en verloren dus eigenlijk. Achja op naar iets anders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik moet morgen op sollicitatiegesprek.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gelukkig nog geen enkele dag werkloos geweest.
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger toen ik in de bouw werkte wel, al was dat dan wel tijdelijke werkloosheid in de winter.
Dan schreef de baas iedereen tijdelijk werkloos en iedereen dan in het zwart werken. Dat was nog best lachen ook want toen het na de eerste maand tijd was om me uit te betalen zei de baas zo tegen me: Hoe betalen? Je hebt je werkloosheidgeld toch? Achja, antwoorde ik, zo had ik het nog niet bekeken. Goed, ging de baas verder, morgenvroeg dan om half acht aan de General Motors om voort te werken. Neen, kaatste ik de bal terug, morgenvroeg moet ik eerst bij de vakbond zijn. De vakbond de vakbond? Sprak de baas ongerust, wat ga je daar doen? Daar ga ik eens vragen ofdat het juist is dat ik heel de maand hier moet zwartwerken voor dat dopgeld. Baasje trok grote ogen, 2 minuten later was ik uitbetaald en ik moest niet meer tot bij de vakbond gaan. ![]() Zodus, ja, werkloosheid was iets goeds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben nu ook al een maand of 10 werkloos, in het begin viel dat wel mee, na tien jaar hard gewerkt te hebben vond ik dat niet zo onaangenaam...
De laatste maanden is het mij toch ook beu van thuis te zitten en ben ik achter werk aan het zoeken, ben ingeschreven in interims en ik solliciteer regelmatig... Maar nu kom ik het volgende tegen, ga gewoon de mail zetten die ik gisteren naar het Vdab-hoofdkantoor in Brussel heb gestuurd.... Citaat:
Morgenavond moet ik naar een sollicitatie, hopelijk kan ik daar beginnen te werken zodat ik van die onzin verlost ben... |
|
![]() |
![]() |