![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van onderstaand voorstel in Amsterdam? | |||
| Dat is pesten van de autobestuurder! |
|
9 | 33,33% |
| Goed voorstel! Ieder die er niet hoort kan beter buiten de stad parkeren! |
|
8 | 29,63% |
| Goed voorstel, maar pest de bewoners niet weg met duurdere vergunningen |
|
7 | 25,93% |
| Who cares? |
|
3 | 11,11% |
| Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
|
Citaat:
Of is dit gewoon maar een beetje pesten door de overheid van de autobestuurders?
__________________
Het is de NWO! Eentje voor Pindar & co: http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA en ook wel hilarisch is Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister-President
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
|
Waar ligt het probleem ? Er zijn te weinig parkeergelegenheden.
Waarom ? Omdat er ook in de stad teveel mensen zijn die hun auto alleen op straat kwijt kunnen. Bewones nemen dus een aantal beschikbare plaatsen daarvan in. Geef de bewoners een gratis plaats in parkeergarages in de stad en een abonnement op het openbaar vervoer tegen voorkeurtarief. Laat iedereen voor de open plaatsen op straat betalen.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
Ikzelf ben groot voorstander van het totaal autovrij maken van stadscentra. Onze historische steden hebben alleen maar te lijden van de auto, om niet te vergeten de talloze miljarden die gaan naar het renoveren van gebouwen die aangetast zijn door rookgassen.
Zulk autovrij maken moet gebeuren in combinatie met randparkings en electrische trolleys naar de binnenstad, evenals met het gebruik van fietstaxi's en (waarom niet) fietshuur. Boodschappen en dergelijke worden dan nadien aan huis geleverd (zoals ook in de VS al bestaat). Volgens mij maken we enkel op deze manier het wonen in de stad terug aangenaam, veilig en gezond.
__________________
Out of the blue, into the black |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
|
@ Turkje: Hoe groot moet een stad zijn om die investeringen in randparkings en openbaar vervoer naar de binnenstad te kunnen rechtvaardigen/terugverdienen?
Vanaf de grootte van Antwerpen? Of misschien Brugge al? Wat doe je met grote winkelcentra buiten het stadscentrum, stimuleer je die of probeer je die winkels toch terug in het centrum te krijgen?
__________________
Het is de NWO! Eentje voor Pindar & co: http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA en ook wel hilarisch is Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
Citaat:
Citaat:
__________________
Out of the blue, into the black |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
|
Citaat:
In mechelen hebben ze trouwens juist 2 grote parkings bij gemaakt in het centrum(ondergronds). |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
|
Voor Antweprenaars:
Het stuk Meir in Antwerpen waar in principe (behalve leveringen, ...) niet meer gereden mag worden, vind ik zelf veel aangenamer om te winkelen (als het echt moet Shoppingcentra (zoals in Wijnegem vind ik helemaal niet aangenaam wegens te muf, te druk, te gesloten en te kunstmatig) en daar ga ik helemaal niet graag sjoppen |
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
|
Citaat:
__________________
[SIZE=1] [/SIZE]
|
||
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Burgemeester
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
|
Citaat:
In ieder geval is dit een goed initiatief, sterker nog... Het zou zelfs veel duurder kunnen. Ooit hebben ze in Amsterdam een test gedaan: 20€ per uur parkeren. Parkeerders kloegen over de hoge prijzen, maar niemand was bereid om zijn auto thuis te laten...
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
|
Citaat:
in Antwerpen is er een systeem met bewonerskaarten. De bestaande parkeergarage's staan grotendeels leeg (ik geloof dat de gemiddelde bezetting onder de 50 % ligt !) omdat iedereen nog liever een uur ligt te zoeken naar een vrij plaatsje i.p.v. een betaalparking te nemen. Het probleem is dus iets complexer dan je hier voorstelt. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
|
Citaat:
door de concentratie van winkels in het shoppingcenter en rondom de Meir zijn lokale winkelstraten als de Turnhoutsebaan en de Abdijstraat (Bredabaan ook ? Kom daar niet zo veel) naar de verdoemenis. Iemand die daar een oplossing voor heeft ? |
|
|
|
|
|
|
#12 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
|
Citaat:
Citaat:
__________________
Het is de NWO! Eentje voor Pindar & co: http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA en ook wel hilarisch is Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 28 mei 2004
Berichten: 56
|
Voorstander van een autovrij stadscentrum
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
|
Citaat:
Zie maar eens de topic: waarom kopen als men ongestraft kan stelen! |
||
|
|
|