Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2004, 01:30   #1
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard

Wellicht weten jullie dat de huwelijksleeftijd voor meisjes in Iran 9 jaar bedraagt. Deze wettelijke regel is gebaseerd op het feit dat Aïsha 9 jaar oud was toen zij met de 'profeet' Mohammed trouwde. Naar Westerse begrippen is dat nogal pervers.

Het kan echter nóg erger!

In zijn boek Tahrirolvasyleh schreef Zijne Heiligheid de Ayatollah en Verheven Imam Roekhollah Moesawi Khomeini het volgende (vertaald in het Engels):

"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However, he should not penetrate. If he penetrates and the child is harmed then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however would not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girl's sister."

Bron:
www.homa.org/default.asp?TOCID=2083225445

In het boek Citaten van Ayatollah Khomeiny staan Nederlandstalige citaten van Khomeini. Enkele voorbeelden:

"Het drinken van wijn en van sterke drank behoort tot de hoofdzonden en het is streng verboden. Wie een alcoholhoudende drank tot zich neemt, behoudt slechts een deel van zijn ziel, namelijk het misvormde en kwaadaardige deel; Allah, diens Aartsengelen, diens Profeten en diens gelovigen vervloeken hem. Gedurende veertig dagen worden zijn dagelijkse gebeden door Allah afgewezen. Op de dag van de opstanding der doden zal zijn gezicht zwart worden, zal zijn tong uit zijn mond hangen, zal zijn kwijl over zijn borst stromen en hij zal onophoudelijke dorst lijden."

"Onrein zijn elf dingen: urine, uitwerpselen, zaad, beenderen, bloed, honden, varkens, mannen en vrouwen die geen moslim zijn, wijn, bier en het zweet van een kameel die uitwerpselen eet."

"Een islamitische staat kan niet totalitair of despotisch zijn, maar alleen constitutioneel en democratisch. In die democratie komen wetten echter niet uit de wil van het volk voort, doch uitsluitend uit de Koran en de Soenna. De Grondwet, het Burgerlijk Wetboek en het Wetboek van Strafrecht kunnen op niets anders berusten dan op de wetten van de Islam, die in de Koran zijn vervat en door de Profeet zijn opgetekend, en alleen deze wetten moeten nauwgezet worden toegepast. In de islamitische staat heerst het goddelijke recht en de wetten daarvan mogen niet veranderd, aangepast of bestreden worden."

Bron:
http://www.geocities.com/fortuynisti.../khomeini.html

Wat vinden jullie van de perverse ideeën van Khomeini?
Oud 26 mei 2004, 05:54   #2
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Ik heb enkele teksten al eens eerder gelezen op een discussieforum en vind het walgelijk!

Ik heb eerlijk gezegd moeite om het te geloven, omdat het meer teksten zijn van een échte gek (en ik neem aan dat het vertalingen zijn...). Maar mocht het waar zijn, ben ik blij dat hij nu in de hel zit.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 06:34   #3
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Voor Sjiieten zijn de afstammelingen van de "profeet" Mohammed, zoals Khomeiny, heilig.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 06:56   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Voor Sjiieten zijn de afstammelingen van de "profeet" Mohammed, zoals Khomeiny, heilig.
Maar eigenlijk had Mohammed geen "wettige erfgenaam".
Dus ?
Oud 26 mei 2004, 08:33   #5
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Maar eigenlijk had Mohammed geen "wettige erfgenaam".
Dus ?
Wel volgens de sjiieten. Ali, zijn neef én schoonzoon (inteelt begon al vroeg in die familielijn )
Oud 26 mei 2004, 09:48   #6
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Er staan inderdaad gevaarlijke zaken in de koran wat op zich niet erg is, het probleem is dat sommige godsdienstfanatiekelingen alles tot op de letter voor waar nemen. Het resultaat daarvan kennen wel ondertussen allemaal.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 09:50   #7
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Nochtans is de kern van het Christendom, de islam en het jodendom dezelfde. Het is gewoon een andere manier om tot hetzelfde doel te komen en toch is er zoveel onderlinge haat
Oud 26 mei 2004, 09:56   #8
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Er staan inderdaad gevaarlijke zaken in de koran wat op zich niet erg is, het probleem is dat sommige godsdienstfanatiekelingen alles tot op de letter voor waar nemen. Het resultaat daarvan kennen wel ondertussen allemaal.
Er staan inderdaad gevaarlijke zaken in Mein Kampf wat op zich niet erg is, het probleem is dat sommige fanatiekelingen alles tot op de letter voor waar nemen. Het resultaat daarvan hebben we wel gezien in 1936-1945. :}O
Oud 26 mei 2004, 09:58   #9
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nochtans is de kern van het Christendom, de islam en het jodendom dezelfde. Het is gewoon een andere manier om tot hetzelfde doel te komen en toch is er zoveel onderlinge haat
Hoe zo is de kern van het christendom, islam en jodendom dezelfde ? Leg eens uit. Hoe zo een andere manier om tot hetzelfde doel te komen ? Er zijn nog altijd behoorlijke verschillen tussen die drie godsdiensten.
Oud 26 mei 2004, 18:11   #10
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hoe zo is de kern van het christendom, islam en jodendom dezelfde ? Leg eens uit. Hoe zo een andere manier om tot hetzelfde doel te komen ? Er zijn nog altijd behoorlijke verschillen tussen die drie godsdiensten.

Inderdaad. Terwijl de grondlegger van het christendom (Jezus) een dwaze - doch vreedzame - 'sekteleider' was, was de grondlegger van de islam (Mohammed) een wrede politiek-religieuze leider die andersdenkenden genadeloos uit de weg liet ruimen. In opdracht van Mohammed vonden immers verschillende liquidaties plaats, onder andere op de dichtster Asma bint Marwan en de dichters Abu Afak en Kab ibn al-Ashraf. En toen de in Medina wonende joden neutraal bleven tijdens de belegering van Medina door Mekkanen, ging Mohammed over tot iets wat hij al veel langer van plan was: de joden aanpakken. De mannen werden gedood, en de vrouwen en kinderen werden tot slaaf gemaakt.
Oud 26 mei 2004, 18:18   #11
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Maar van Mohamed weten we zeker dat hij bestaan heeft. Van Jezus helemaal niet.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 18:45   #12
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Maar van Mohamed weten we zeker dat hij bestaan heeft. Van Jezus helemaal niet.

Van Mohammed weten we zeker dat hij verantwoordelijk was voor misdaden, van Jezus is ons daarover NIETS bekend.
Oud 26 mei 2004, 18:58   #13
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En dan nog iets. Veel atheisten hebben ook een hekel aan moslims. En dat vind jij weer niet vreemd zeker.
Oud 26 mei 2004, 21:47   #14
Rechtsliberaal
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Veel atheisten hebben ook een hekel aan moslims.

Ik ben ook zo'n atheïst die een hekel aan de islam heeft.

www.geocities.com/fortuynistischnieuwsblad
Rechtsliberaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2004, 23:08   #15
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb een hekel aan alle godsdiensten.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2004, 09:40   #16
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Met het gemeenschappelijke doel bedoel ik God, die de een Allah noemt en de andere Jahwe. Je kan toch niet ontkennen dat een moslim meer gemeen heeft met een christen dan met een atheïst. En met een andere manier bedoel ik dat de een aan een klaagmuur staat en de andere rond een zwart blok loopt.
Oud 27 mei 2004, 20:13   #17
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Met het gemeenschappelijke doel bedoel ik God, die de een Allah noemt en de andere Jahwe
Moslims en Christenen menen elk dat hun God de enige God is. Dat wil niet zeggen dat ze de zelfde God als doel hebben.
Grote overeenkomst tussen atheisten en (gelovige) joden: Ze komen zondag niet aan de deur om mij te bekeren. Wel eens opgevallen?
Oud 28 mei 2004, 05:00   #18
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Met het gemeenschappelijke doel bedoel ik God, die de een Allah noemt en de andere Jahwe
Om je foute redenering nog eens te onderstrepen wil ik je er op wijzen dat maar zat mensen in een God geloven maar zich absoluut geen christen of moslim of wat dan ook willen laten noemen.
Oud 28 mei 2004, 09:32   #19
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Grote overeenkomst tussen atheisten en (gelovige) joden: Ze komen zondag niet aan de deur om mij te bekeren. Wel eens opgevallen?
Moslims zijn bij mij ook nog niet aan de deur geweest, juist getuigen van jehova doen dat volgens mij.
Oud 28 mei 2004, 16:39   #20
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moslims zijn bij mij ook nog niet aan de deur geweest, juist getuigen van jehova doen dat volgens mij.
19 moslims hebben 4 gekaapte vliegtuigen in onder andere de World Trade Centre geparkeerd. Osama Bin Laden was in zijn video er maar al te trots op dat na de aanslagen van 11 september er in het kleine Nederland extra korans zijn verkocht.

Moslims en Christenen hebben bekeringsdrang. Joden niet (toevallig een voordeel van het feit dat ze zich het "door God uitverkoren volk" noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be