![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MERCHTEM - In steeds meer Belgische gemeenten fietsen en lopen controleurs getooid met camerabrillen. Deze brillen zien er redelijk normaal uit, maar bevatten een verborgen camera. Die maakt onopvallend opnamen van de misdaad, zodat ontkennen voor de overtreders geen zin meer heeft.
Agenten in de politiezones Asse, Merchtem, Opwijk en Wemmel beschikken al over de brillen. De gemeente Merchtem gaat de speciale bril vanaf nieuwjaarsdag dagelijks gebruiken tegen mensen die propjes en ander vuil op straat gooien. Sluikstort 'Het is een kleine moeite om afval in de vuilnisbak te werpen. Wij willen dat elk sluikstort, hoe klein of groot ook, wordt beboet. Dankzij de camerabril is discussie uitgesloten', zegt burgemeester Eddie De Block vrijdag in de Vlaamse krant Het Nieuwsblad. Wegwerpen van kauwgom of peuk kost 25 euro boete. schakels: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...p-straat.dhtml Wie is deze geheim agent ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() U schrijft niet wat uw zelf denkt van deze zaak.
Ik vind het wat overdreven met een klein beetje burgerzin zou dit niet nodig zijn. De straffen die op sluikstorten staan zijn veel te licht, als men nu een begon met 1.000€ per betrapte ik ben er zeker van dat men binnen het jaar van de straat kon eten. Hersenspinsels? In Canada (en ook in de US maar om US bashing te vermijden zal ik het hier over Canada hebben) is de boete op littering high ways 15.000 $. Ik was daar eens op een toeristische plek waar autobussen vol met kinderen kwamen pic nicken op een weide, toen deze kinderen terug weg waren lag er geen papiertje op die weide! Het terug inleveren van blikjes brengt daar voor sommige een aardige stuiver op, hier moet ik ze elk weekend van mijn dorpel halen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aandachtspunt was volgens mij vooral het gebruik van die brillekes met ingebouwde camera. Zonder het probleem van sluikstorten te onderschatten. Die brillen kunnen ook voor andere doeleinden worden gebruikt. Privacy in gevaar ?
Ik maakte tijdens de nieuwsuitzending onmiddellijk de bedenking of je daar nu echt zo'n gesofisticeerde bril voor nodig hebt, om fotomateriaal te verzamelen. Daarbij, dergelijke bril is herkenbaar. Stel je voor dat je op heterdaad wordt aangesproken door iemand met zo'n bril op. Of hoef je geen oogarts om met zo'n camera op je neus te mogen lopen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staan die nu ganse dagen naast die vuilbakken te loeren naar de mensen?
Die gaan dat rap beu zijn!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is bijzonder geruststellend te zien dat onze duurbetaalde politiemensen zich bezighouden met ècht gevaarlijke criminaliteit...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Zal dit niet nog meer discussie veroorzaken? Als ik dat zo bekijk in het nieuws, filmt die bril niet constant maar moet je op een knopje duwen om een foto te maken. Gezien de gemiddelde reactiesnelheid van een mens, denk ik dat we vooral veel foto's gaan hebben van een paar benen die dicht bij een blikje staan.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral een onaanvaardbare invasie van het recht op privacy. De gezonde reflex zou moeten zijn om zich daar met man en macht tegen te verzetten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() inderdaad! weg ermee!
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk best grappig, de mens als grootste uitvinder op aarde houdt zich bezig met het ontwikkelen van zaken die hem moeten beteugelen. Alsof we enkel nog kennis kunnen vergaren indien we er een stukje van onze vrijheid voor opgeven. Binnenkort mogen we terug de alertheid aanspreken die we nodig hadden als oermensen, de vooruitgang op het ene vlak, zijn enkele stappen achteruit op een ander vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moeten de controleurs van De Lijn uitgerust worden met zo'n brilletje.
Gisteren zat ik op de tram. Dat was erg lang geleden. Het voelde raar. Het leek wel of ik ergens in Marokko zat. We waren, samen met een ander koppel, de enige autochtonen. Opeens, het ging enorm snel, was de tram voor de helft leeggelopen. Even daarop werd me duidelijk waarom. Er was een controleur opgestapt. Vandaar die hoge prijs voor het openbaar vervoer dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Hallo, hier geheim agent nul komma nul.
Waar kan ik me zo'n camerabrilletje aanschaffen? 't Is om op te hangen aan mijn voordeur. (De videofoon is kapot) Is er een draadloze verbinding mogelijk? Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2011 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
dat plus afschaffen van die elvendertig bevolkingsgroepen die gratis mogen rijden, wat dus weeral op kosten is van de hardwerkende dertiger.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook waar vuilbakken staan zie ik veel mensen, meestal jonge mensen, expres of achteloos hun blikjes of zakjes van een sandwich op de grond gooien.