![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik werd vrijdagmiddag telefonisch gecontacteerd door een dame die zich als vrijwilligster van "racen tegen kanker" uitgaf en die mij een geschenkenpakket van 150 euro wou aansmeren. Omdat ik in het verleden al verscheidene malen gecontacteerd werd door andere "vrijwilligers" die uiteindelijk medewerkers van een callcenter bleken te zijn, en dat er slechts een fractie van het geld naar het liefdadigheidsdoel ging, probeerde ik de dame uit te horen. Zij wou mij echter geen rekening- of telefoonnummer geven en legde de hoorn neer.
Omdat ik al verscheidene keren heb gevraagd om mijn gegevens te verwijderen, belde ik naar de callcenterfirma. Maar daar wist men niets van "racen tegen kanker". Ik heb de voorzitter van deze Nederlandse vereniging gemaild en kreeg als antwoord dat hij ook niet op de hoogte was van een dergelijke actie. Uiteindelijk dan toch naar de politie gegaan waar ik na een uur wachten het antwoord kreeg dat klacht indienen niet ging omdat ik niet op het aanbod was ingegaan. Ze gaven me de raad om de telefoon in de toekomst neer te leggen. Heeft iemand dezelfde ervaring? En weet er iemand een site waar dit kan aangeklaagd worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() De politie moet de klacht aanvaarden. Gij laat u toch ook wel gemakkelijk afwimpelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
2) Als die flik mij zegt dat het geen enkel nut heeft om klacht in te dienen omdat het toch verticaal geklasseerd zal worden dan heb ik geen reden om hem niet te geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() En toch klacht indienen, ook al wordt het geklasseerd volgens de flik. Het is het parket die dat beslist en niet de flik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie is uitvoerder van het parket. De registratie als benadeelde gebeurt op niveau parket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Altijd klacht indienen, u niet laten afwimpelen door de politie. Parket beslist, is er geen gevolg dan is het zo maar het staat wel geregistreerd. Politie kan perfect zien wie er allemaal klacht tegen iemand heeft ingediend en waarom. Zelfs is de zaak vertikaal geklasseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() stond zo eens ne kwispel voor de deur die zaken verkocht "ten behoeve van de kinderen met kanker".
Mijn madam zei hem niets te willen kopen hij ![]() zij ![]() hij ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een register op het politiebureau waarin men een feit kan laten noteren, zonder klacht te moeten neerleggen. Indien dan een resem feiten op dgl manier samenkomen heeft het parket beter zicht op het gebeuren. Dat kan gebruikt worden voor veel van de dagelijke wrijvingen tussen mensen, voor dgl. pogingen tot oplichterij, voor kleine gewelddaden. Kortom voor alles wat hier gewoon geklasseerd wordt. Ik hoorde nog niet dat België dat systeem ook kent. Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2011 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België bestaat de mogelijkheid zich te laten registreren als benadeeld persoon. Dit doe je bij justitie, nadat de pv door de politie is opgesteld. Dit geldt voor alle misdrijven: overtredingen (politierechtbank), wanbedrijven (correctioneel) al misdaden (assisen). De registratie als benadeeld persoon is de enige manier om op de hoogte te blijven van wat er met het dossier gebeurt, je wordt geïnformeerd. Zelfs al wordt dit dossier zonder gevolg geklasseerd, je wordt hieromtrent geïnformeerd. Dus, ik zou de topicstarter dan ook aanraden dit te doen, kwestie van niet in het ongewisse te worden gelaten. De procedure is totaal gratis. Laatst gewijzigd door Rudy : 18 januari 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of de procureur het ook actief nakijkt weet ik niet (waarschijnlijk niet en gebeurt er niets mee indien er niet specifiek beroep op gedaan wordt) Uiteraard weet de commissaris wel wat er in staat. Hier weigert de planton van dienst soms gewoon een verklaring te noteren. Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2011 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De Stasi werkte toch ook zo, maar dan langs het Partei-bureau.?
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2011 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal de volgende keer proberen wat meer info te verkrijgen en opnieuw proberen klacht in te dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Het is wel de flik die een hoop papier moet invullen en opsturen, opvolgen voor elke scheet die gelaten wordt. Het is dat dat een groot deel zijn werk onmogelijk maakt dus een klacht is pas echt de moeite als men echt gedupeerd is. En sommige klachten legt men beter bij andere instanties neer of bewandelt men andere wegen voor.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |