![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Het is niet nodig uit te leggen dat de politiek problemen moet oplossen die van algemeen belang zijn. Om echter zo'n beleid te voeren, is het natuurlijk wel nodig dat men de noden kent van de bevolking. Omdat 'volk' nogal omstreden is bij bepaalde belgiscisten, kunnen we misschien beter spreken van de noden bij de inwoners van de staat België. Talloze studies tonen aan dat de noden bij de inwoners van het noorden van het land vaak andere behoeften leven als inwoners van het zuiden van het land. Wie een Belgisch beleid wil voeren, zal dus zowel de noden van de inwoners in het noorden als in het zuiden moeten kennen.
Wat een kabinet is, weten de meeste mensen wel. Een kabinet ondersteunt in zeer belangrijke mate de minister bij het voeren van een beleid. De minister is geen superman uiteraard ![]() http://www.belgium.be/eportal/applic...age&navId=5906 ). Als je als belgiscist dit lijstje ziet, dan kan je toch alleen maar tot de conclusie komen dat op basis hiervan een echt Belgisch beleid zeer moeilijk wordt. Hou er trouwens ook rekening mee dat op de meeste kabinetten ook een vertaler en een perswoordvoerder voor de andere taal werkt. Kabinet van Verhofstadt: 20 Nederlandstaligen 3 Franstaligen Johan Van De Lanotte 24 Nederlandstaligen 2 Franstaligen Onkelinx 39 Franstaligen 3 Nederlandstaligen Michel 6 Nederlandstaligen 26 Franstaligen Durant 17 Franstaligen 6 Nederlandstaligen Duquesne 8 Nederlandstaligen 16 Franstaligen Vandenbroucke 2 Franstaligen 27 Nederlandstaligen
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, er k�*n gewoon geen "Belgisch" beleid gevoerd worden, aangezien je geen éénzelfde beleid kan voeren voor twee tegengestelde deelstaten.
Belgie is gedoemd om te verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Verschillende noden is niet hetzelfde als een identificatie die al dan niet met niveau X verwant houdt.
Bij het onderzoek dat U aanhaalt, kan je trouwens heel wat kritische bedenkingen maken. Ik wacht op fundamentele kritiek op mijn stelling dat een echt Belgisch beleid zeer moeilijk is.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat als de mensen geen ander beleid willen?
Democratie afschaffen in 't Algemeen Vlaams Belang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Als u het over uzelf heeft, geef ik u geen ongelijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Bedank Tacitus, ik moet nooit lang wachten alvorens jullie mijn bevindingen staven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Zitten er echt zo weinig belgiscisten op dit forum, of reageren ze gewoon niet op mijn eerste post?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel opvallend, in den beginne van dit forum stond het hier vol met dergelijke berichten en onderzoeken, waaruit moest blijken dat er maar 2% van de bevolking Vlaanderen onafhankelijk wilde zien en hoe goed België wel niet was. Ook de kranten brachten meer dergelijk nieuws. Kijk eens hoe alles geëvolueerd is in enkele jaren tijd. ![]() ![]()
![]() |